Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan iemand me een betrouwbare online SMS dienst aanraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.283 views

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 16:46
Ik ga voor een project SMS-functionaliteit inbouwen. Het gaat hier over software voor een technische installatie waarbij meldingen ook via SMS moeten worden verzonden.

Naast een variant die met een stukje hardware babbelt wil ik ook eens kijken of ik via internet deze functionaliteit kan afnemen. Echter, er zijn zoveel providers die deze dienst aanbieden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Heeft een van jullie ervaring met zo'n dienst en kunnen jullie een paar namen noemen van bedrijven waar ik eens kan gaan kijken?

Criteria:
  • Laag volume van SMS (hooguit enkele tientallen per dag)
  • Betrouwbaar (als in up-time)
  • Duidelijke API
  • Liefst een abonnementsvorm waarbij onze klant een rekening ipv. een variant waarbij ze het SMS-tegoed moeten opwaarderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sardaukar op 10-01-2013 13:52 . Reden: Criterium toegevoegd ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 23:59

markvt

Peppi Cola

Zelf goede ervaringen met mollie (http://www.mollie.nl) je zou ook mttm kunnen proberen (http://www.mttm.nl)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
Ik zelf gebruik nexmo.com. Geweldige service, ook voor klanten die laag volume hebben (ook < 10 per dag). Downtime heb ik nog niet meegemaakt in de laatste 4 maanden. Ook hun API is goed gedocumenteerd, alhoewel er af en toe rare dingen in zitten (sommige keys met een _ andere met een -)

Het enige criteria waar het niet aan voldoet is de abonnentsvorm. Daarentegen, ik denk niet dat het realistisch is om een abonnementsvorm te willen wanneer het volume zo laag is. Waarschijnlijk is het maandbedrag dat je kwijt bent minder dan 10€ en het kost meer om dan iedere maand het te verwerken dan het 1x per jaar op te waarderen met 100€. Ze schijnen het bedrag zonder vragen terug te betalen als je besluit met de service te stoppen. Ze hebben wel een automatisch opwaardeersysteem met paypal.

petersmit.eu

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

OVH biedt dit ook aan. Al heb ik zelf geen ervaring met hun SMS dienst.

http://www.ovh.nl/sms/sms_pakket.xml

~edit: Ik zie net abonnement de voorkeur heeft, dit is een prepaid provider.

[ Voor 26% gewijzigd door HMS op 10-01-2013 14:51 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
markvt schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:54:
Zelf goede ervaringen met mollie (http://www.mollie.nl) je zou ook mttm kunnen proberen (http://www.mttm.nl)
hier ook goede ervaringen met mollie, behalve als je naar Belgie wilt smsen vanuit NL.

Verwijderd

België is een algemeen probleem en voor providers moeilijk te bereiken omdat de operators daar het verkeer blokkeren. Mocht je geen Belgische afzender gebruiken dan komt het verkeer wel altijd goed door naar België.

Mocht je wat test-credits bij Mollie willen om onze API uit te proberen dan is dat mogelijk. Stuur me even een PM met je gebruikersnaam en dan maak ik het in orde!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mollie is prima idd :) Het kan wel een stuk goedkoper maar dan is de ondersteuning vaak ook wat minder.

Verwijderd

Mollie heeft echt directe connecties met de Nederlandse operators (in tegenstelling tot andere partijen waarvan een boel het claimen maar eigenlijk niet hebben). Ook heeft Mollie ook de zustermaatschappij Mobile Tulip waarmee het enkel groothandel doet, we kunnen dus prima mee schalen. Wij doen bijvoorbeeld ook het SMS-verkeer voor Amber Alert omdat we de enige partij in Nederland zijn die in zo'n korte tijd zoveel SMS kunnen verwerken. Om even op te scheppen over ons platform en connecties ;-)

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 16:46
Bedankt voor het aanbod. Ik denk er even over na - de klant heeft momenteel nog een bezwaar tegen het niet aanwezig zijn van een abonnementsvorm. Ik snap wel waarom het zo werkt, maar ik moet de klant nog even overtuigen ;-)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Mollie is inderdaad een goeie, TargetPay ook; goede klantenservice.

Echter vind ik het ontwerp van de website van Mollie wat netter en een stukje duidelijker.

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Sardaukar schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:54:
Bedankt voor het aanbod. Ik denk er even over na - de klant heeft momenteel nog een bezwaar tegen het niet aanwezig zijn van een abonnementsvorm. Ik snap wel waarom het zo werkt, maar ik moet de klant nog even overtuigen ;-)
Abbovorm kan je toch ook zelf aanbieden?

Jij dondert er 100 euro op en vraagt 1x per dag het tegoed op en factureert je klant het opgebruikte tegoed x5. Zo zou ik het aanbieden en ook eerlijk zeggen dat het x5 is, want het moet toch gecontroleerd worden, de factureringskosten moeten toch betaald worden etc.

Wil hij niet x5 betalen dan mag hij er ook zelf 100 euro op storten. Zijn keus...

• markvt
  • Laatst online: 20-11 23:59

markvt

Peppi Cola

Bij mollie kun je ook alerts instellen als je tegoed onder x komt, dan kan je het prima zelf als abo doorverkopen ;)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor mijn werk gebruik ik messagebird, nog nooit problemen mee gehad.

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 16:26
KPN callfactory is er ook nog

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik denk dat OP ondertussen genoeg mogelijkheden heeft. Ik wil voorkomen dat er nog meer mensen hun eigen platform komen pluggen, dat is namelijk niet de bedoeling. Ik gooi dit topic dan ook dicht.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.