Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491885

Topicstarter
waarmee kan je het beste een led scherm mee schoonmaken ? bij plasma had ik een zoort sneeuwschuim spuitbus weet niet of je daar mee ook een led scherm mee kan schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Schoon microvezeldoekje licht bevochtigen met water (als je een kniesoor bent demiwater, anders gewoon kraanwater met een heel klein drupje afwasmiddel), goed uitwringen en dan netjes het scherm reinigen. Nawrijven met een ander schoon en droog microvezeldoekje voor een streeploos resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Cap schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:25:
Schoon microvezeldoekje licht bevochtigen met water (als je een kniesoor bent demiwater, anders gewoon kraanwater met een heel klein drupje afwasmiddel), goed uitwringen en dan netjes het scherm reinigen. Nawrijven met een ander schoon en droog microvezeldoekje voor een streeploos resultaat. :)
Geen afwasmiddel gebruiken. Daarmee beschadig je de coating op LCD wat ten koste gaat van je beeldkwaliteit.

Het beste is gebruik maken van een microvezeldoekje om het scherm stofvrij te maken. Mochten er vette vingerafdrukken op het scherm zitten, kun je die het beste met een microvezeldoekje en je adem schoonmaken. Je adem is een gratis maar wel een van de beste manieren om je scherm schoon te maken. Net zoals dit bij brillen wordt gedaan en je houdt de coating in tact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Daarover verschillen we dan van mening. Ik heb nog nooit een beschadiging kunnen ontdekken op een van mijn schermen met een miniem drupje zacht afwasmiddel. :) Afwasmiddel bevat in tegenstelling tot allesreinigers e.d. geen bijtende stoffen maar slechts ontvetter. Maar het kan natuurlijk altijd dat er een exotische coating bestaat die er niet tegen kan, een milde ontvetter. Ik ben het alleen nog nooit tegen gekomen.

Adem is prima voor kleine plekjes, maar bij sommige wat hardnekkigere / dikkere aanslag is iets meer vocht toch wel prettig. Het mag natuurlijk nooit druipen, een klamme doek is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491885

Topicstarter
ga eens proberen bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Dimens schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Geen afwasmiddel gebruiken. Daarmee beschadig je de coating op LCD wat ten koste gaat van je beeldkwaliteit.

Het beste is gebruik maken van een microvezeldoekje om het scherm stofvrij te maken. Mochten er vette vingerafdrukken op het scherm zitten, kun je die het beste met een microvezeldoekje en je adem schoonmaken. Je adem is een gratis maar wel een van de beste manieren om je scherm schoon te maken. Net zoals dit bij brillen wordt gedaan en je houdt de coating in tact.
Dit is wat ik ook altijd doe. spik, splinter en schoon beeldscherm hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cap schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:25:
Dat doe ik eigenlijk ook altijd, maar dan zonder het afwasmiddel. En dat gaat best goed, zeker als je het droog maakt krijg je geen strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Afwasmiddel gebruik ik alleen als het vuil al wat langer aangekoekt zit, bij wat vingerafdrukjes e.d. doe ik idd de adem methode, bij een groter scherm met gevolg dat je al snel buiten adem bent en de doek droog is, en dan komen er dus wat druppels kraanwater aan te pas. Nooit problemen. Microvezeldoek + beetje vocht = ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het probleem met water is dat het kalk bevat en na verloop van tijd gaat dat strepen achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat klopt, daarom dus netjes nawrijven met een droge doek om dat probleem te voorkomen. Drupje afwasmiddel is ook goed tegen de kalk maar vooral bedoeld voor vettigheid. Demiwater zoals gezegd voor de kniesoor/neuroot. :) Bij mij werkt dit altijd maar ieder zijn meug.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 10-01-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alleen afwasmiddel met citroen schijn je te moeten vermijden. Ik maak mijn tv (ok, een plasma) al jaren schoon met afwasmiddel. De LCD op de slaapkamer kan daar ook al zolang ik hem heb (1,5 jaar) prima tegen. Die coating is niet van suiker ;)

[mierenneukmodus]De backlight heeft overigens niks met de schoonmaakprocedure te maken, dus kun je beter algemener spreken van een lcd. [/mierenneukmodus]

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 14-01-2013 07:42 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-07 22:53
Luister nou, een computer is een heel ingewikkeld apparaat, vergeet dat niet.
Dan moet je hem dus ook heel ingewikkeld schoonhouden, dat is logisch.
Ik gebruik al jaaren glassex, soms aangelengd met wat wasbenzine, Of enkel wat peut.
Hier bij onze projecten/kantoren doe ik het al jaaren zo, en ze glimmen nog als nieuw.

Ok, ff serieus:
Ik gebruik zacht keuken- of toiletpapier met enkele druppels heet water erop. Simpel.
Pagina: 1