Ik heb geen voorgaande unix ervaring.
Op mijn Synology NAS heb ik via putty streamwriter geinstalleerd (om internetradio op te nemen)
Aangezien het beeindigen van de putty sessie ook streamwriter stop heb ik screen geinstalleerd.
Nu, enkele weken later, heb ik wel ff genoeg muziek op mkijn NAS dus wil ik streamwriter stoppen.
Dit is op de volgende manieren mislukt:
1. via putty en screen -r de vorige screen sessie openen, hij zegt er is geen sessie
2. via ps |grep screen de PID van screen opvragen en via kill beeindigen
kill is me nog met geen enkel programma gelukt, bovendien verandert de pid (eerste getal neem ik aan) iedere keer als ik hetzelfde commande geef (ps |grep screen of ps |grep streamwriter)
3. via ctrl a-d screen sluiten, maar dat lukt natuurlijk alleen als je in die sessie zit en daar kom ik niet in
4. zoals eerder de PID opvragen van screen en met screen -p PID de vorige sessie oproepen
Iemand nog gedachten voor ik kom bij
5. de NAS uitzetten
klein stukje van gestuntel:
============================
Cube04> ps |grep screen
8964 admin 2540 S grep screen
Cube04> kill 8964
kill: can't kill pid 8964: No such process
Op mijn Synology NAS heb ik via putty streamwriter geinstalleerd (om internetradio op te nemen)
Aangezien het beeindigen van de putty sessie ook streamwriter stop heb ik screen geinstalleerd.
Nu, enkele weken later, heb ik wel ff genoeg muziek op mkijn NAS dus wil ik streamwriter stoppen.
Dit is op de volgende manieren mislukt:
1. via putty en screen -r de vorige screen sessie openen, hij zegt er is geen sessie
2. via ps |grep screen de PID van screen opvragen en via kill beeindigen
kill is me nog met geen enkel programma gelukt, bovendien verandert de pid (eerste getal neem ik aan) iedere keer als ik hetzelfde commande geef (ps |grep screen of ps |grep streamwriter)
3. via ctrl a-d screen sluiten, maar dat lukt natuurlijk alleen als je in die sessie zit en daar kom ik niet in
4. zoals eerder de PID opvragen van screen en met screen -p PID de vorige sessie oproepen
Iemand nog gedachten voor ik kom bij
5. de NAS uitzetten
klein stukje van gestuntel:
============================
Cube04> ps |grep screen
8964 admin 2540 S grep screen
Cube04> kill 8964
kill: can't kill pid 8964: No such process
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8