Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JustMitchie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07-10 11:43
Hallo,
Eindelijk begonnen met het overclocken van mijn FX-8150. Is een dikke prima. Zoals jullie misschien in mijn sig hebben gezien had ik 'm eerst op 4.5 Ghz lopen, echter ik kwam er na een paar primetests achter dat hij elke keer bij één willekeurige core niet wou stressen. Ik voltage iets ophogen, nu werkt het wel.

Nu het probleem:
Op verschillende fora zegt men dat de max temp 61 graden is. Klopt dit voor deze chip? Want ik wil 'm graag op 4,5 maar met 1.4 volt en 65 graden vind ik dat toch echt te veel als de max 61 is. Voor een keertje kan het wel, maar ik wil een 24/7 stabiele.

Ik koel het schatje met een BeQuiet! Shadow Rock Pro SR1. Op een ASUS Sabertooth 990FX met een OCZ ModXStream pro 600 W.

Hier de screenshot op 4,4 Ghz. Eigenlijk vind ik dit al te warm of is dit paranoïde van mij?

In het screenshot worden overigens wel alle cores belast. Ook is hier de echte max temp al op z'n max geweest.

Wat de standaard VID is weet ik niet... 1.3xx geloof ik. (dus ik weet het wel 8)7 )

Anyway, ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik iets verkeerd doe, of dat ik mij gewoon aanstel en die temps nog wel hoger kunnen. Als het hoger kan, wat zal dan de max zijn? 70 Graden? Dat zou mijn max zijn :)

Groeten,

~Michel

• Speedy-J
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09-10 15:13

Speedy-J

AMD Enthusiast

Best wel een hoop voltage voor die overclock ,voor de rest mag hij wel 70 uiterlijk worden omdat je cpu niet uit de low vid batch komt.
De low vid batch waren gevoelig voor hitte en voltage ,maar die van jou kan dat wel hebben.
Die van mij (8120) heb maar 1.45v nodig om 4.6GHz stabiel te draaien,de 8150 heb simpelweg niet genoeg headroom om dit te halen zonder extreme temps.

Ryzen 1700@3.9GHz|Asus prime X370 Pro|16GB Kingston hyperX 2666@3066|2x R7 370 CF|Custom WC van EK|CM HAF 932|1000W CM silent pro|

• JustMitchie
:O Dus, omdat jij een standaard lager geklokte chip hebt, kan jij hoger overclocken op lagere voltages dan mij? Met een minder voltage werd hij trouwens instabiel/ kon hij in prime95 maar 7 cores aan het werk zetten elke keer kreeg core 7 of 8 (dat wisselde) ik denk te weinig stroom, want dan gaf hij aan dat er 0.5 werd verwacht en lager dan 0.4 gekregen (ofzo)

Ik kan dus prima deze cpu op 70 graden houden? Dan ga ik 'm lekker op 1.5 zetten met 4.5 GHz :)

• Liveshort
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-10 09:07

Liveshort

Certified Crazy Person

De 8150 en 8120 zijn identieke chips waarvan de een gewoon wat lager is geklokt dan de ander. Het overclockpotentieel is bij beide even hoog. Het is dus gewoon 50/50 of een 8120 of een 8150 iets hoger klokt en het is dan ook niet raar dat dat gebeurt. Verder haal je de Prime95-load eigenlijk praktisch niet, tenzij je veel videobewerkt e.d.

Desktop - i7 6700 - GTX 960 4GB ||| Sony S15 - Full HD IPS - Crucial BX200 480 GB ||| Surface RT - Type cover

• JustMitchie
Daarom test ik ook maar 10 minuten met prime, want als hij dat overleeft... gister even saints row 3 gedaan, een iets reëlere load en heul veul chaos gemaakt en het ding werd op max 10 graden koeler dan bij prime.

Wat zou ongeveer het voltage zijn trouwens voor de 4,5 GHz stabiel te houden, 1.5? En wat zou de max temp zijn voor 24/7?

Nog een vraagje, moet ik naar de temps (bij HWMonitor) naar die waar een waarde staat kijken van de cpu, of naar die met 8?

Groeten!

• Fordox
  • Laatst online: 07-10 22:36

Fordox

00101010

Wat zou ongeveer het voltage zijn trouwens voor de 4,5 GHz stabiel te houden, 1.5? :|

neem je stapjes wat kleiner, met de 1,5V moet je de 5 ghz kunnen halen :P

trek de voltage eens iets naar beneden naar 1,38. je meot niet zomaar je voltages uit de lucht grijpen ;)

*Geschreven door een elektronica student die soms iets teveel nadenkt.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True