Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Series 7 Chronos: Samsungs dunne multimediatroef

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Last, but not least is het beeldscherm in relatief korte tijd enorm belangrijk geworden: gebruikers die bereid zijn een flink bedrag voor laptops op tafel te leggen, nemen geen genoegen meer met 1366x678- of 1600x900-resoluties en brakke tn-panelen.
Ik mag hopen dat dit een foutje is op de vroege ochtend? Dat deze redacteur dit persoonlijk brakke schermen vind, prima maar dat wens ik niet in zo'n artikel te lezen. De meeste consumenten hechten weinig waarde aan de resolutie en het type scherm. Ik denk dat de prijs nog steeds van doorslaggevend belang is.

Ter vergelijking: de vorige Chronos (met 1600x900 scherm) was 200 dollar goedkoper.

[ Voor 23% gewijzigd door tweaker2010 op 10-01-2013 09:09 ]

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

Unrelated: In de video bij dit artikel zit op 33 seconden een typefoutje: samung ipv samSung :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-11 17:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

tweaker2010 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:57:
Ik denk dat de prijs nog steeds van doorslaggevend belang is.
Beter lezen. Olaf heeft het specifiek over 'gebruikers die bereid zijn een flink bedrag voor laptops op tafel te leggen'. Hij denkt dat gebruikers voor dat bedrag geen brak beeldscherm willen en daar kan ik het volledig mee eens zijn. Waarom geef je anders een flink bedrag uit aan een laptop? Mensen die een flink bedrag uitgeven aan een laptop zijn ook geen doorsnee consument.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Femme schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:00:
[...]
Beter lezen. Olaf heeft het specifiek over 'gebruikers die bereid zijn een flink bedrag voor laptops op tafel te leggen'. Hij denkt dat gebruikers voor dat bedrag geen brak beeldscherm willen en daar kan ik het volledig mee eens zijn. Waarom geef je anders een flink bedrag uit aan een laptop? Mensen die een flink bedrag uitgeven aan een laptop zijn ook geen doorsnee consument.
Er zijn genoeg andere redenen om veel geld uit te geven voor een laptop hoor, dat kan van alles zijn: behuizing, specs. Maar de schermresolutie is niet van doorslaggevend belang voor velen. Dat is typisch een tweakers discussie. Misschien kan Olaf ook nog zelf even een reactie geven, zou ik wel zo netjes vinden eigenlijk.

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Zal meer gaan om brakke kijkhoeken van een tn paneel versus pls. Het aantal pixels was bij de vorige generatie al wel in orde. De vorige generatie Chronos had wel een draak van een scherm. Koude blauwe waas en je moest er precies recht voorzitten om er prettig mee te kunnen werken. Voor een machine van 1100 euro vandaag de dag is dat best matig. Die nieuwe Chronos zal snel genoeg op het prijsniveau zitten van de huidige generatie, maar dan wel met een fatsoenlijk scherm.