NAS wordt gezien als een "My Twonky Beam Connector"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:56
Sinds een paar dagen wordt mijn Zyxel NSA 320 NAS ineens zichtbaar als een media device "NSA320" en "My Twonky Beam Connector at NSA320".

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34pc0gk.png

Als ik het probeer te openen start Windows Media Player, terwijl normaal gesproken gewoon de verkenner de inhoud van de NAS laat zien. Nu kan ik enkel de NAS benaderen via de Zyxel Starter Utility.

Nu weet ik niet helemaal zeker of dit malware betreft, maar ik vind het ook niet terug in de softwarelijst, dus "Twonky" valt ook niet te de-installeren. Google geeft ook weinig soelaas.

Iemand een suggestie?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Toevallig laatst je NAS geüpdatet? Want Twonky is een DLNA server, die volgens mij nu op je NAS draait. Windows herkent dat als een mogelijke dlnaserver om mee te verbinden. Als je dr op googlet vind je ook een Duits zyxelforum dat dit bespreekt toen het nog in beta was. Zal vast wel via een webinterface uit te zetten zijn..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Zoals hierboven al aangegeven wordt, is Twonky gewoon een betrouwbaar programma, Twonky wordt gebruikt door verschillende NAS'en en ook de UPC Horizon box heeft Twonky nodig om bestanden van de computer af te spelen op de box.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:56
Ik heb de optie al gevonden, en uitgeschakeld.

Het is gewoon verdacht als er ineens iets veranderd terwijl je (bijna) zeker weet zelf niets veranderd te hebben.

Mijn YouTube Channel