Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kamisama
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-11 03:04
Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing, in de mate mogelijk, voor een ESXi server om al mijn servers op 1 systeem te draaien.

Liefst zou ik meer dan 32Gb ram hebben, wat de huidige intel 1155 oplossingen wat buiten spel zet.

Ik heb ook gemerkt dat amd FM2 systemen makkelijk tot 64gb ram aankunnen maar ik weet niet in hoeverre je hier prettig ESXi op kan draaien. Zijn alle technieken voor virtualisatie van de cpu en netwerkkaarten goed ondersteund?

Een andere oplossing die ik mogelijk overweeg is een dual xeon 1366 systeem, wel wat verouderd maar daardoor iets goedkoper als de laatste nieuwe xeon hardware en meer dan power genoeg voor wat ik nodig heb.

Ziet er iemand nog een andere oplossing waar ik voor een redelijke prijs veel geheugen kan gebruiken?

Dank voor de tips bij voorbaat.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Socket 2011 misschien wat?

Een budget erbij is ook wel handig :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gratis ESXi hypervisor is gelimiteerd tot 32GB ram. Pas met een betaalde licentie kan je meer RAM gebruiken. Zolang je dus niet ook een VMware licentie aanschaft (vCenter) heb je niet veel aan je +32GB geheugen.

https://discord.com/invite/tweakers

• kamisama
Compizfox schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:51:
Socket 2011 misschien wat?

Een budget erbij is ook wel handig :)
Socket 2011 is me wat te duur om eerlijk te zijn, ik had het graag onder de 1000 euro gehouden wat redelijk moeilijk is eens je na de cpu en moederbord ook nog een geheugen en intel 4 port lan kaart moet kopen.

• kamisama
redfoxert schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:54:
Gratis ESXi hypervisor is gelimiteerd tot 32GB ram. Pas met een betaalde licentie kan je meer RAM gebruiken. Zolang je dus niet ook een VMware licentie aanschaft (vCenter) heb je niet veel aan je +32GB geheugen.
Ben ik me van bewust, ik heb een licentie.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor 1000 euro heb je ook 2 hosts met elk 32GB :) Als je toch een licentie hebt kan je direct gebruik maken van de overige functies van vCenter.

https://discord.com/invite/tweakers

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 18:43
één host = geen host
En als dat niet belangrijk is voor je dan is dit wellicht niet het juiste forum voor je.
Google maar es op esxi whitebox, ik denk dat je daar beter op je plek bent.

sneep

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kamisama schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:46:
Zijn alle technieken voor virtualisatie van de cpu en netwerkkaarten goed ondersteund?

Een andere oplossing die ik mogelijk overweeg is een dual xeon 1366 systeem, wel wat verouderd maar daardoor iets goedkoper als de laatste nieuwe xeon hardware en meer dan power genoeg voor wat ik nodig heb.
Check wel of de CPU Intel Virtualization Technology (VT-x) ondersteund. En of de hardware compatible is met ESXi (of een andere hypervisor) als je daar mee wil werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Bl@ckbird op 10-01-2013 11:13 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

VT-d/IOMMU is ook wel handig.
één host = geen host
Hoe bedoel je dat?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

redudantie...

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11 10:55
Voor 500 euro heb je de mogelijkheid om VMWare ESXi te draaien met maximaal 6 cpu's en 192GB geheugen. Doen wij ook, 2 servers met elk 2 cpu's met 8 cores en een 3e op weg.
Die kun je dan verbinden met VMWare server en beheren.

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30
sneep schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:42:
één host = geen host
En als dat niet belangrijk is voor je dan is dit wellicht niet het juiste forum voor je.
Google maar es op esxi whitebox, ik denk dat je daar beter op je plek bent.
Heb meer het idee dat de TS een test hypervisor voor thuis wil hebben. Daar lijkt me redundantie niet echt noodzaak.

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 18:43
Ik dacht dat LVT (leuk-voor-thuis) hier niet besproken werd?

sneep

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is inderdaad niet echt een PNS topic (zeker niet met zo weinig info), de topicstarter kan beter hier even rondkijken: Zuinige ESXi Server

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.