Toon posts:

Windows 7 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC werd de laatste tijd erg traag, voor mij altijd het moment om de PC volledig opnieuw te installeren.
Zo gezegd zo gedaan, Windows 7 DVD erin, booten vanaf de DVD en alle schijven ( tijdens de installatie ) formatteren.
In mijn PC zit een schijf van 1TB, deze is dan weer onderverdeeld in 3 delen. Op part1 stond Windows 7 geïnstalleerd en part 2 en 3 waren schijven van +/- 450GB. Nu was het in mijn beleving wat onzinnig om een aparte schijf te hebben voor alleen Windows waardoor ik had besloten om part 1 volledig te ''verwijderen''.
Ik heb daarna gekozen om Windows 7 te installeren op ''part 2'' en de installatie begon ( dus te zover ging alles nog goed ).
Echter, na meer dan 3 kwartier wachten stond Windows installeren nog steeds op 0% en begon ik mijn geduld te verliezen. In de veronderstelling dat de PC was vastgelopen heb ik hem uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
En daar ben ik nu gebleven, op het moment dat ik de PC dus weer inschakel en kies voor het booten vanaf de DVD krijg ik telkens; bootmgr image is corrupt. the system cannot boot.
Nu bedacht ik mij ineens dat het willigt kan komen door het feit dat ik ''part1'' in wezen heb verwijderd, anderzijds, als ik boot vanaf een Windows 7 DVD maakt het toch niet uit wat er wel of juist niet op de HDD staat?
Afijn, hieronder nog even een filmpje van YouTube, ik heb dus exact het zelfde probleem.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=90tonHP2ufU]

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ik heb helaas nooit een recovery DVD gemaakt en moet het dus echt doen met enkel een Windows 7 DVD. Moet zeggen dat ik eerst een gedownloade versie gebruikte maar na deze error heb ik met zowel de originele als de gedownloade DVD de zelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Windows DVD niet meer kan start. Kan je misschien het beste een USB stick bootable maken: hierop de Win98 bootdisk bestanden opzetten via de HP tool van link 1 (selecteren voor installatie). En eenmaal geboot dit uitvoeren: Een beschrijving van het opdrachtregelprogramma Diskpart. Dan alle partities verwijderen en opnieuw beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
Misschien lukt het via een usb stick of externe schijf wel.

gewoon de inhoud van de dvd naar de schijf/stick kopieren is genoeg (als meerdere partieties dan de primary pakken natuurlijk). Misschien moet je in het bios nog even advanced boot options aanzetten om het via usb te laten werken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet wel lezen wat er op 't scherm komt, er staat voor een seconde het volgende in beeld:
Druk op een toets om van CD te starten. . .
Daarna krijg je je melding met Bootmgr is missing.

Mooi dekbedovertrek btw :+ Ga eerst even slapen (je zal denk nu wel wakker zijn) zodat je weer helder kan kijken en snel kan reageren op input van je laptop :P

Daar komt ook nog bij, Windows 7 in CSA? Hebben we hier niet WOS voor?
* Hero of Time neemt aanloop en schopt topic over de WOS schutting.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ieder bedankt voor de reactie!
Probleem is ondertussen opgelost. Zoals haarbal al zij, probeer het met een USB stick, is iets wat ik al had gedaan. Echter kon ik hem daarmee telkens niet booten en was dus in de veronderstelling dat dat dus ook niet meer werkte.
Toen ik op internet ging kijken las ik toevallig dat meerdere mensen problemen hadden met het booten vanaf een Kingston USB stick, en laat ik die nou toevallig hebben...
Afijn, net even een simpele andere gekocht en die werkt dus perfect! Windows is nu bezig met opnieuw installeren dus dat moet nu wel goed komen :D.
Nogmaals bedankt voor de reactie's!