Twijfelen retourneren 7950 Crossfire

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik twijfel dus om mijn 7950 Crossfire (aka XFX DD Black edition) terug te sturen.
Waarom? (En dit valt mij sinds vandaag echt goed op)

Bovenste kaart wordt 82graden in BF3. Onderste 88 ongeveer. De onderste wordt 6 graden warmer en heeft genoeg ruimte voor frisse lucht, dus dit slaat echt alles.
Geen overvoltage! De kaarten produceren maar rond de 200w....... dit is echt weinig, als je over zulke hoge temps praat!! maak me hier zorgen over! Dit is dus datgeen wat mij aan het twijfelen brengt.

Wat nog frappanter is is dat de onderste kaart op 1.069v draait en de koelere bovenste kaart 1.089.
Euh... RMA waard? Vraag mij dit dus ook serieus af of het een RMA waard is!? Omdat de onderste kaart veeel koeler hoort te zijn.
Twijfel er dus over om de hele boel terug te sturen, de herrie is ook niet om aan te horen, ook bij lage temps flinke herrie.En op een ander forum zag ik ook een foto hoe de VRM's van deze kaart simpelweg niet worden gekoeld!!! Voor foto zie > http://i734.photobucket.c.../F1REFOX2107/P1070539.jpg

Ik kan verder weinig doen, alles zit al verpakt in een Antec 1200 zonder rare fratsen en zonder andere insteekkaarten.
Dus ? Mischien kan ik dan net zo goed beter meteen voor een 7970 crossfire setje gaan en bijbetalen, zijn ze daar ook meteen blij...

Maar ik raad iedereen hier iig af om voor XFX te gaan. Het zijn wel prachtige kaarten, daar niet van. Las trouwens zojuist dat een reference cooler beter is..

Heb nu nog 1 week de tijd, als de afkoelperiode nog op 14 dagen staat volgens de wet :+.
nadeel is weer dat ze nu bij Azerty geen alternatieven hebben op dieXFX 7950's aangezien je dan meteen stuk duurder zit... |:( en dus beter voor een 7970 kan gaan... Dus ja... spins my mind, want het is en blijft wel lekker cheap zo'n 7950 crossfire setje tov 7950-7970 ander merk.

[ Voor 61% gewijzigd door A87 op 10-01-2013 00:46 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je kan beide kaarten een keer in elkaars PCI-e slot proberen en kijken of het probleem zich dan omdraait. Het kleine temperatuur verschil zou ik niet erg vinden (niet elke sensor is even nauwkeurig). Het kan ook komen omdat de koeler van de onderste een fractie minder vast zit of er een airflow probleem is bv maar dit zie je volgens mij bij elke SLI & CF set (vind de temps wel netjes eigenlijk).
De meeste kaarten zijn zo geijkt / gekoeld dat ze idle tussen de 45/55grad zijn en in bedrijf 85/90grad niks aan de hand dus. Dat de fabrikant of AMD ervoor gekozen heeft om de VRM's niet meer te koelen is een ontwerp en zolang het werkt is er niks aan de hand. Dat de bovenste kaart 1 second meer stroom gebruik kan ook komen door een sensor reading afwijking en door het feit dat er altijd 1 kaart als eerste begint met rekenen of beeld sturen (prim. display adapter). Al met al working as designed & customer expectation not met.
Naast deze feiten lijkt het mij dat als je er nu al ontevreden over bent omruilen / upgraden de beste optie is.
Voor foto zie
Ik hoop niet dat je de koeler eraf gehaald hebt want dan vervalt voor de winkel de cooldown periode (anders had je doosje Lego moeten kopen), dit geld nl. alleen voor onbeschadigde artikelen/ die nog verkocht kunnen worden.

Als voorbeeld: Mijn kaart maakt ook out of the box al flinke herrie maar weet dat het zo hoort en vind de kwaliteit van het geheel belangrijker. Hierom is ook waterkoeling zo leuk en praktisch maar das weer een ander verhaal! iig lucht koelers stinken altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

A87 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:21:
[..]

Heb nu nog 1 week de tijd, als de afkoelperiode nog op 14 dagen staat volgens de wet :+.

[..]
Denk dat je je vergist met die 14 dagen. Dat is nog niet in de wet opgenomen:
Bij een koop op afstand, bijvoorbeeld via internet, telefoon of een catalogus, heeft u 7 werkdagen de tijd om de koop ongedaan te maken. Voor een aantal producten en diensten die u op afstand koopt, krijgt u geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij reizen die u via internet boekt en producten die u speciaal laat maken.
Bron

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
En het verschilt per webshop. Sommige doen simpelweg niet aan het herroeppingsrecht (SI computers) en andere hanteren 1 week en weer andere 2 weken(Afuture). Dus informeer voor je ergens iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-07 16:11
Als de kaarten je games gewoon lekker vlot afsprelen... Waarom dan terugsturen? Je hebt garantie, laat die temperatuur lekker met rust, focus je op de games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:14

Shunt

Boe

Wacht wacht wacht omdat de kaarten warmer lopen dan nvidia kaartjes betekent niet dat dit slecht of een deffect is. Mijn 4850'jes draaide ook een wat warmer dan de ander en ook die dingen draaide gewoon rond de 80 a 90 graden onder belasting niets mis mee. Heeft allemaal te maken met hoe die dingen afgesteld staan wil je dat ze altijd cooler zijn gewoon de fan speeds aan passen van de kaartjes en altijd op 100% klaar.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Ok, thnx. Dan weet ik dat het qua temps dus goed zit. Ik dacht die laarten max 60-70 zouden worden.
Waarom? Omdat een GTX580 in SLI bij mij in de kast ook maar rond 60-70 werd, dan praat je over flink meer watts.

Maarja, met ruilen schiet ik verder ook niets op. Ik houd het dan wel ff zo dan, tot de 8000 serie komt dan iets nieuws :z

[ Voor 95% gewijzigd door A87 op 10-01-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 02:19:
[...]

Denk dat je je vergist met die 14 dagen. Dat is nog niet in de wet opgenomen:
Zal dan wel weer nieuw zijn. Ik had nog 14 dagen geleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door A87 op 10-01-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Topicstarter maakt zich druk om niets. Krijg ook het idee dat men de klok heeft horen luiden maar dat men niet weet waar de klepel hangt.

- 88 graden is normaal en niets om je zorgen over te maken
-Temp verschillen tussen identieke kaarten heb je altijd. En koeler hoeft maar iets schreef te zitten en de temps veranderen al. Of als de ene kaart net wat meer koelpasta heeft gebruikt zie je dat ook terug in de temps.
-Voltages die jij noemt zijn altijd variabel. Verschil zal er dus altijd zijn
-XFX is een degelijk merk. Dat jij het eea niet snapt of verkeerd snapt moet geen rede zijn om het merk meteen af te raden

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Ok, dacht dus dat het niet normaal was met die kaarten :). Omdat een 7950 niet zo veel watts verstookt.
Toch blijf ik de koelers ook individueel vrij luidruchtig vinden. Zeker als je weet dat het 2x 90mm is, wat vrij fors is.

maarja het is geen ramp verder

[ Voor 72% gewijzigd door A87 op 10-01-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:26

D4NG3R

kiwi

:)

A87 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:39:
[...]

Zal dan wel weer nieuw zijn. Ik had nog 14 dagen geleerd.
Nee, is altijd 7 dagen geweest. Het is juist nieuw dat het binnenkort wettelijk 14 dagen word :+ .

Maar zoals eerder aangegeven: Je temps zijn niet bijzonder. Zolang ze niet constant boven de 90C uitkomen is er niks aan de hand ;) .

Sowieso was je je garantie al kwijt aangezien je de koeler er af hebt gehaald. (Als ik de foto zo zie)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:56:
[...]

Nee, is altijd 7 dagen geweest. Het is juist nieuw dat het binnenkort wettelijk 14 dagen word :+ .

Maar zoals eerder aangegeven: Je temps zijn niet bijzonder. Zolang ze niet constant boven de 90C uitkomen is er niks aan de hand ;) .

Sowieso was je je garantie al kwijt aangezien je de koeler er af hebt gehaald. (Als ik de foto zo zie)
Ja de koeler eraf halen kan alleen ongestraft bij MSI en EVGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 12:46
calsonic schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:11:
[...]

Ja de koeler eraf halen kan alleen ongestraft bij MSI en EVGA.
Club3d ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Ik had dat plaatje van internet, ik heb de koeler er niet afgehaald lol.
Mischien later als ik 2x een Accelero koop :D. Die koelers zijn iig echt BAAAaaas. rond 50-60 graden dan max.

[ Voor 131% gewijzigd door A87 op 10-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Daarom is het ook beter een videokaart te kopen waar al standaard een goede koeler op zit.
Zo zijn de koelers van Sapphire en Asus erg goed.
Heb momenteel een Asus 660Ti en die loopt op 1346MHz met maar 55ºC en doet dat met slechts 33dB.
Dus nooit klakkeloos een kaart kopen maar altijd onderzoek doen naar geluid/hitte/stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 23:23

Fordox

00101010

Het is algemeen bekend dat de dd koelers van xfx niet de koelste zijn (maar wel 1 van de stilste). Je kunt proberen om je pasta te vervangen en daar blijft het wel bij.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1