Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 15:11
Voor een speciale gelegenheid moet ik een wenskaart maken. Ik wil daarvoor eigen fotomateriaal gebruiken. Ik heb onlangs een keer kaarten besteld bij Hallmark, en die waren op zich heel mooi van kwaliteit, de levering was snel (volgende dag), en het maken van de kaarten ging ook eenvoudig. Enig probleem vond ik dat er op de kaart duidelijk een vermelding van Hallmark stond. Dat is voor deze gelegenheid absoluut niet gewenst. Ik vind het geen probleem om dan een paar dubbeltjes meer te betalen, maar alles op de kaart moet door mij samengesteld worden.

Vervolgens kreeg ik de tip van Hema en Webprint. Ik heb eens gekeken, maar ontdekte dat ik bij beide 10 of meer kaarten moest bestellen. Voor het eindproduct is dat geen probleem, maar ik wil nu een aantal testkaarten maken en kijken wat goed uitpakt. Daarvoor wil ik eigenlijk een stuk of vier verschillende kaarten maken en die thuis laten bezorgen. Nu lijkt het erop dat ik dan bij deze diensten meteen 50 euro kwijt ben. Dat is niet de bedoeling, want misschien zijn die vier kaarten niks, en wil ik er nog vier doen etc. Twee euro per kaart per keer, ex porto, dat is redelijk, en er mogen nog wat proceskosten bij zitten.

Volgende wens (maar geen vereiste) is dat ik een gevouwen kaart wil, met envelop. Dat is redelijk standaard, wordt overal aangeboden, alleen wil ik - als het mogelijk is - ook de achterkant kunnen gebruiken, zodat ik daar ook foto's op kan plaatsen. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen, want het is gewoon een grote foto die dubbelgevouwen wordt, alleen kan dat volgens mij bij Hallmark en Hema en Webprint niet. Maar mogelijk heb ik niet goed gekeken.

Laatste wens, maar ook geen absolute eis, is dat het helemaal super zou zijn als ik de binnenkant van de kaart zelf kan ontwerpen door een PDF/EPS te uploaden.

Dat is nogal wat, dus hieronder een opsomming. Wat ik zoek is een foto-kaart-printservice die het volgende biedt:
  • Must: kaarten per stuk kunnen bestellen
  • Must: géén reclame of merknamen waar dan ook op de kaart
  • Must: snelle bezorging: vandaag voor 18 uur besteld, morgen bezorgd
  • Must: kwaliteit vergelijkbaar met Hallmark
  • Must: keuze uit enkele serif-fonts zoals Times/Palatino etc
  • mogelijkheid achterkant van gevouwen kaart te gebruiken
  • mogelijkheid binnenkant te ontwerpen mbv PDF/EPS
Weten jullie een printservice waar dit aangeboden wordt, en hebben jullie daar ook positieve ervaringen mee?

[ Voor 1% gewijzigd door sumac op 09-01-2013 23:26 . Reden: Puntje erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet dat je ze ook per 1 kan laten bezorgen. Kwaliteit is gewoon goed. Er komt ook nog een laag laminaat overheen.

Of het voldoet aan de eis voor gevouwen kaart weet ik niet. Maar kijk eens rond op de site.

Kaart op maat

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
Dat ziet er goed uit, alleen merk ik dat ik van een ding uitgegaan ben dat ik hier toch mis: goede fonts. Dan bedoel ik dat er ook wat serif-fonts als Times Roman of Palatino bij moeten staan. En die mis ik hier. Het Modern font vind ik te strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En als je dan de tekst in de foto zet, dan heb je toch vrijheid genoeg? Of denk ik nu te simpel?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
Ja, daar heb je gelijk in. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga kijken hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Vistaprint en dan bij kaarten Upload je eigen ontwerp? Is dat een optie?

Voor visitekaartjes (zonder reclame) heb ik goede ervaringen met die lui. Alle andere dingen weet ik niet. Op vragen via mail waren ze redelijk snel en vooral duidelijk destijds.
Pagina: 1