Beste allemaal,
Ik zit met het volgende probleem. In een oude pastorie moet er door het hele pand een internetverbinding zijn.
Maar zou graag wat hulp willen hebben. Er zijn echter een maar.
Het is een monument dus er kunnen geen gaten geboord worden.
Er loopt gelukkig al een netwerkkabel door het hele gebouw in 1 hoek.
Vroeger heeft er op elke verdieping een hub of modem gestaan.
Ik ga nog een plaatje maken hoe ik denk de situatie eruit zo moeten komen zien, dat zet ik morgen onlie
De modem van telfort staat in de kelder omdat daar eenmaal de telefoonaansluiting zit.
Het wifi is echter te zwak en heeft slecht bereik op de begane grond en geen op de zolder.
Nu dacht ik om op de begane grond en op de zolder een wifi router/modem te zetten om te zorgen dat er zowel wifi bereik is als genoeg ethernetpoorten voor alles.
Maar hoe moet ik de boel instellen zoals de modems?
alle tips en info is welkom.
Ik zit met het volgende probleem. In een oude pastorie moet er door het hele pand een internetverbinding zijn.
Maar zou graag wat hulp willen hebben. Er zijn echter een maar.
Het is een monument dus er kunnen geen gaten geboord worden.
Er loopt gelukkig al een netwerkkabel door het hele gebouw in 1 hoek.
Vroeger heeft er op elke verdieping een hub of modem gestaan.
Ik ga nog een plaatje maken hoe ik denk de situatie eruit zo moeten komen zien, dat zet ik morgen onlie
De modem van telfort staat in de kelder omdat daar eenmaal de telefoonaansluiting zit.
Het wifi is echter te zwak en heeft slecht bereik op de begane grond en geen op de zolder.
Nu dacht ik om op de begane grond en op de zolder een wifi router/modem te zetten om te zorgen dat er zowel wifi bereik is als genoeg ethernetpoorten voor alles.
Maar hoe moet ik de boel instellen zoals de modems?
alle tips en info is welkom.