Toon posts:

wifi problemen, zelfs met wifi extender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik leg graag mijn vraag aan jullie voor:

We hebben draadloos internet van UPC en de modem bevindt zich in de meterkast op de begaande grond. Internetten op de laptop wanneer ik boven of beneden ben gaat prima. Internetten op de vaste pc die boven 'staat lukt maar niet. Met m'n "conceptronic wireless n adapter 300mbps" maak ik heel af en toe verbinding. Dus ik een wifi signaal versterker gekocht (sitecom range extender n300), maar die resulteert niet in ontvangst laat staat verbeterde ontvangst (apparaat is geplaatst volgens instructie).
Waarom heb ik nou wel ontvangst met de laptop maar niet met de desktop en waarom zou die signaalversterker niet werken?

Hartelijk dank voor dit ogenschijnlijke simpele maar frustrerende probleem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke "instructie" heb je met die Extender gevolgd?

Dat ding kan namelijk 3 dingen:
1) Wireless repeater
2) Access point
3) Wireless bridge

Waarschijnlijk heb je de makkelijkste optie gekozen en het als repeater gebruikt. Dat is volstrekt onzinnig in een huis met (betonnen) muren als je signaal er niet door komt. Een repeater halveert je snelheid maar verdubbelt je bereik - handig als je op het platteland woont en de kippenschuur verbinding wilt geven, maar binnenhuis heb je er niets aan.

Wat je moet doen is dat ding als AP gebruiken, dus een draad van de meterkast trekken naar waar je draadloos bereik nodig hebt en daar aansluiten. Sowieso wil je vaste PCs altijd een vaste verbinding geven. Allicht is het verschil PC - laptop te verklaren doordat er maar een plek in huis slechter is voor WiFi dan de meterkast, en dat is wel in de kabelzooi achter je PC. Een USB verlengkabel scheelt al veel, maar Cat5e of beter Ethernet is wat je nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!