Hi all,
Cool deel van het forum! Zeker nuttig, heb al veel topics gelezen nadat ik hier verzeild was geraakt bij het checken van de BBG.
Mijn PC komt uit het jaar 2008 en is wel toe aan een upgrade/nieuw model.
Wat ik nu heb is het volgende:
Toen zeker een goede keuze, de 2e GPU is er nooit gekomen. Maar had absoluut gekund.
Waar ik naar op zoek ben is een zelfde vorm van bang for buck. Nu wel met wat meer budget, zeg 700 a 800 euro (de BBG van januari sprak me zeer aan).
Wat ik zelf bij elkaar gesprokkeld heb ik het volgende:
(900 euro, omdat er 2 kasten in staan.)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Games, maar kijk ook graag mijn (gedownloade) series/films. Wil mijn tv meer tot zijn recht laten komen dus ben van plan originele BR dvd's te gaan kopen i.v.m. de kwaliteit; vandaar de bluray drive.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zolang het maar kostenefficient blijft ben ik tevreden, maar om een richting te geven 800 - 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zie de inventaris, het liefst zo veel mogelijk. Maar ik ben bang dat het neerkomt op de Stroom, HDD (2x) en mogelijk DVD-drive als ik bluray skip.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik vind ik absoluut het minst belangrijk. Verder is grootte ook niet erg van belang.
Maar geluid zou wel fijn zijn als het gedemd is, alhoewel die witte 500R behuizing er wel heel erg bruut uit ziet! Kan nog niet kiezen.
Mijn vragen voor jullie pro's:
-Is dit de juiste tijd om een pc te kopen?
-Is mijn opstelling nog te verbeteren voor dezelfde of minder kosten?
-Zijn er nog zaken die ik over het hoofd heb gezien?
-De 2 kasten zijn allebei mooi, maar de witte 500R het mooiste. Is het voordeel van de stilte van de Define R4 het overwegen waard?
Verder kan ik nog melden dat ik geen overclocker ben, maar ben best bereid om de CPU wat op te schroeven als hij uit de doos komt. Maar ik heb geen zin om dit constant in de gaten te moeten houden, dan geef ik nog liever 70 euro extra uit om al die tijd dat aanpassen uit te sparen.
Verder heb ik een 23" Dell monitor en een 32" Samsung 3D tv. (beiden 1920x1080). Die zal ik overigens niet tegelijk gebruiken.
Beste techneuten, help mij alsjeblieft verder en mijn dank zal groot zijn!
PS. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar als je nog toffe onderdelen uit mijn huidige inventaris tegenkomt mag je ze komen ophalen in Rotterdam
of laten bezorgen.
Cool deel van het forum! Zeker nuttig, heb al veel topics gelezen nadat ik hier verzeild was geraakt bij het checken van de BBG.
Mijn PC komt uit het jaar 2008 en is wel toe aan een upgrade/nieuw model.
Wat ik nu heb is het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom X4 9650 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-MA770-DS3 (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX Geforce 9800 GTX Standard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Titanium EPP-Ready DDR2 PC2-6400 Dual Channel | € 0,- | € 0,- |
| 1 | NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Real Power M520 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Toen zeker een goede keuze, de 2e GPU is er nooit gekomen. Maar had absoluut gekund.
Waar ik naar op zoek ben is een zelfde vorm van bang for buck. Nu wel met wat meer budget, zeg 700 a 800 euro (de BBG van januari sprak me zeer aan).
Wat ik zelf bij elkaar gesprokkeld heb ik het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 157,- | € 157,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 331,50 | € 331,50 |
| 1 | Corsair Carbide 500R White | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 93,99 | € 93,99 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 40,54 | € 40,54 |
| 1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 169,90 | € 169,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.031,27 | |
(900 euro, omdat er 2 kasten in staan.)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Games, maar kijk ook graag mijn (gedownloade) series/films. Wil mijn tv meer tot zijn recht laten komen dus ben van plan originele BR dvd's te gaan kopen i.v.m. de kwaliteit; vandaar de bluray drive.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zolang het maar kostenefficient blijft ben ik tevreden, maar om een richting te geven 800 - 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zie de inventaris, het liefst zo veel mogelijk. Maar ik ben bang dat het neerkomt op de Stroom, HDD (2x) en mogelijk DVD-drive als ik bluray skip.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik vind ik absoluut het minst belangrijk. Verder is grootte ook niet erg van belang.
Maar geluid zou wel fijn zijn als het gedemd is, alhoewel die witte 500R behuizing er wel heel erg bruut uit ziet! Kan nog niet kiezen.
Mijn vragen voor jullie pro's:
-Is dit de juiste tijd om een pc te kopen?
-Is mijn opstelling nog te verbeteren voor dezelfde of minder kosten?
-Zijn er nog zaken die ik over het hoofd heb gezien?
-De 2 kasten zijn allebei mooi, maar de witte 500R het mooiste. Is het voordeel van de stilte van de Define R4 het overwegen waard?
Verder kan ik nog melden dat ik geen overclocker ben, maar ben best bereid om de CPU wat op te schroeven als hij uit de doos komt. Maar ik heb geen zin om dit constant in de gaten te moeten houden, dan geef ik nog liever 70 euro extra uit om al die tijd dat aanpassen uit te sparen.
Verder heb ik een 23" Dell monitor en een 32" Samsung 3D tv. (beiden 1920x1080). Die zal ik overigens niet tegelijk gebruiken.
Beste techneuten, help mij alsjeblieft verder en mijn dank zal groot zijn!
PS. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar als je nog toffe onderdelen uit mijn huidige inventaris tegenkomt mag je ze komen ophalen in Rotterdam
The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.