Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10-2022
Hallo,
ik ga een nieuwe koelblok halen maar dan moet ik de koelpasta van de cpu verwijderen
ik las dat ik dit kon doen met alcohol en koffiefilters want die vezelen niet.

nou was mij vraag is 50% alcohol goed genoeg? ik weet hoe hoger het percentage hoe beter maar die hebben we al thuis staan.
de kleur van de alcohol is doorzichtig dus zit ook niet veel rotzooi door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 06:04
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:49

Nikeo

Jawelles

maakt echt niet zoveel uit waarmee je het doet. Deo kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
TERW_DAN schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:51:
Heb je geen nagellakremover (of beter nog, pure aceton), daarmee krijg je het vrij makkelijk schoon zonder troep achter te laten.
ja klopt had ik niet aangedacht zou me zus wel hebben (nagellakremover) dankjewel.

[ Voor 46% gewijzigd door timewatcher op 09-01-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je geen nagellakremover (of beter nog, pure aceton), daarmee krijg je het vrij makkelijk schoon zonder troep achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:29
wat moeilijk allemaal, gewoon keukendoekje/keukenpapier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
kjiratsiekoedel schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:53:
wat moeilijk allemaal, gewoon keukendoekje/keukenpapier
keukenpapier wordt een rotzooi dat laat los, en een product met alcohol lost restjes op/ontsmet.
hoe schoner het object hoe beter dat dit straks koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een beetje stevig keukenpapier heb je daar geen last van hoor. Je hoeft niet zo lang te poetsen tot je papier uit elkaar valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Inderdaad, ik gebruikte altijd gewoon een in een punt gevouwen keukenpapier zodat het een laag of 3-4 dik is, en dan gaat je pasta moeiteloos van het proc af en er blijft geen troep achter. Wel zorgen dat je altijd van buiten naar binnen veegt zodat er geen resten naast je metalen 'blokje' op de proc komen want dat is niet zo best.

Dat moeilijke gedoe over koelpasta is echt zwaar overtrokken. Afvegen is vrijwel geen risico als je het zorgvuldig doet. En aanbrengen is gewoon een drupje in het midden van de proc leggen, koeler erop duwen en vastschroeven maar. It ain't rocket science.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
Vayra schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:11:
Inderdaad, ik gebruikte altijd gewoon een in een punt gevouwen keukenpapier zodat het een laag of 3-4 dik is, en dan gaat je pasta moeiteloos van het proc af en er blijft geen troep achter. Wel zorgen dat je altijd van buiten naar binnen veegt zodat er geen resten naast je metalen 'blokje' op de proc komen want dat is niet zo best.

Dat moeilijke gedoe over koelpasta is echt zwaar overtrokken. Afvegen is vrijwel geen risico als je het zorgvuldig doet. En aanbrengen is gewoon een drupje in het midden van de proc leggen, koeler erop duwen en vastschroeven maar. It ain't rocket science.
ah ok naja dis me 1e x dat ik het doe, vaak ging ik gewoon naar iemand toe die doet het voor 10 euro nieuwe pasta der op en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

timewatcher schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:38:
[...]

ah ok naja dis me 1e x dat ik het doe, vaak ging ik gewoon naar iemand toe die doet het voor 10 euro nieuwe pasta der op en alles
Heh, als 't simpele pasta is, dan ben je met hem meer kwijt dan dat de pasta kost 8)7 :P

Ik heb ook m'n koeler en zelfs m'n CPU een keer vervangen. Gewoon wc-papier of stukje keukenrol genomen, veegt prima weg en mocht je iets achter laten qua stof, kan je altijd nog met een koffiefilter overheen gaan als 't niet weg wil met een tweede veeg.

Druppel in 't midden of een dunne S maken op de CPU (zorg wel dat je niet zo veel gebruikt dat 't aan de zijkanten er uit komt zetten), koeler erop en gaan. Ik heb nu zo'n groot blok dat m'n CPU passief is gekoeld. Maar nou helpt 't ook wel dat er achter en boven 't blok case fans zitten met nog geen 2 cm ruimte :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe het in twee stappen, dan is het fonkelend schoon:

1) WC papier met wasbenzine om pasta eraf te krijgen
2) WC papier met spiritus om resten wasbenzine eraf te krijgen

Als nieuw :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 23:23

Fordox

00101010

wasbenzine laat minder zooi achter dan spiritus :P kun je beter met pure alcohol erna doen maar wasbenzine is al genoeg.

de temperatuur verschillen zullen nog geen graad zijn als je het doet met een goede schoonmaakmiddel. welke maakt niet enorm veel uit, zolang het maar redelijk puur is en snel verdampt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:25

Plato112

Da is toch nie normaal!

Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:14:
[...]

Amen. 8)

Volgens deze logica zou je ook alle water kunnen drinken omdat het helder is.
Niet doen hoor. :+

Er gaat niets boven een flesje onversneden isopropylalcohol.
Niet drinken, wél smeren. ;)
Yup ook twee flessen iso staan meer dan 99% zuiver. Kost bijna niks maar is niet zo heel makkelijk aan te komen.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:01
Ik doe het grof met een keukenrolpapiertje, daarna met een oorpeuk gedoopt in wasbenzine. En mocht er nog wat vezel achterblijven van de keukenrol of oorpeuk, even met de hogedruk eroverheen... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 08:45

0scar

MacIJver

Hero Of Time schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:10:
[...]

Heh, als 't simpele pasta is, dan ben je met hem meer kwijt dan dat de pasta kost 8)7 :P

Ik heb ook m'n koeler en zelfs m'n CPU een keer vervangen. Gewoon wc-papier of stukje keukenrol genomen, veegt prima weg en mocht je iets achter laten qua stof, kan je altijd nog met een koffiefilter overheen gaan als 't niet weg wil met een tweede veeg.

Druppel in 't midden of een dunne S maken op de CPU (zorg wel dat je niet zo veel gebruikt dat 't aan de zijkanten er uit komt zetten), koeler erop en gaan. Ik heb nu zo'n groot blok dat m'n CPU passief is gekoeld. Maar nou helpt 't ook wel dat er achter en boven 't blok case fans zitten met nog geen 2 cm ruimte :P
Het maakt allemaal niet zo uit wat je erop smeert. In het verleden is er geëxperimenteerd met tandpasta, chocola, babyzalf en mayonaise. Het blijkt dat dat allemaal wel werkt, het één misschien iets beter dan het ander. De truc is om niet een dikke laag aan te brengen, maar een dun laagje; het gaat om de warmte geleiding te bevorderen niet om een thermische barrière te creëren. Kijk maar eens hier en hier voor je begint:

Zelf doe ik niet zo moeilijk, gewoon afvegen daarna een keer met alcohol en de volgende pasta erop. Het is beter om aceton of isopropyl alcohol te gebruiken.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
dankjewel het is gelukt
Pagina: 1