Toon posts:

Astro A40 (2013 edition) VS PC 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
Ik bezit momenteel de Creative Fatal1ty Gaming headset. Ik zou dus graag eens 'upgraden' naar een beter model. Ik speel vooral fps zoals Battlefield 3 dus vind ik het belangrijk dat doormiddel van geluid weet waar de vijand zit. Ik ben uitgekomen bij 2 headsets. De astro a40 en de Sennheiser Pc360.

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met deze headsets, en welke de beste is van de twee.
De punten waar ik vooral op let zijn: Goed geluid (gemmakelijk voetstappen kunnen horen, enz..) en een goede microfoon omdat ik toch redelijk vaak skype gebruik.

Bij de pc 360 heb ik nog een vraagje over de mic. Omdat de 360 een halfopen design is, pikt de microfoon soms de geluiden op van de headset?

Alvast bedankt
R3dv3n0m

Verwijderd

Omdat de 360 een halfopen design is, pikt de microfoon soms de geluiden op van de headset?
Hij gebruikt een 'noise canceling microphone' wat inhoud dat hij dit eruit filtert.

-Beide zijn half open designs > hierdoor zijn de dus niet geschikt voor de bus of trein etc.
-Beide hebben Frequency response: 15 - 28,000 Hz
-De Astro = USB!

Ik denk dat beide headsets de 3D posities prima doet weergeven. Dat het geluid van de Astro mogelijk iets warmer maar de Sennheisser helderder klinkt. Ga je alleen voor Games en Skype zou ik de Sennheiser namen maar voor muziek, film lijk me de Astro de betere keus. Met een Stereo headset kan je ook prima de positie bepalen mede door de EAX van Soundblaster.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 02:40:
[...]
Hij gebruikt een 'noise canceling microphone' wat inhoud dat hij dit eruit filtert.

-Beide zijn half open designs > hierdoor zijn de dus niet geschikt voor de bus of trein etc.
-Beide hebben Frequency response: 15 - 28,000 Hz
-De Astro = USB!

Ik denk dat beide headsets de 3D posities prima doet weergeven. Dat het geluid van de Astro mogelijk iets warmer maar de Sennheisser helderder klinkt. Ga je alleen voor Games en Skype zou ik de Sennheiser namen maar voor muziek, film lijk me de Astro de betere keus. Met een Stereo headset kan je ook prima de positie bepalen mede door de EAX van Soundblaster.
Je zit er precies naast, Larsiano.
De Astro A40 heeft een gesloten design (Half open, maar dit kan gesloten worden door de meegeleverde plastic cups die magnetisch aan de headset 'geplakt' kunnen worden), De Astro gebruikt zijn USB alleen voor de ingebouwde soundcard. De audio wordt daadwerkelijk via de megeleeverde optische TOSLINK kabel verstuurd.

Na een hoop research (ik heb pas geleden de A40 aangeschaft; heb hem nog niet kunnen testen helaas) is de Astro DE keus voor gaming vanwege zijn geweldige audio positineering. De Sennheiser doet hier zeker niet voor onder, maar de Astro is net wat beter.

Waar de Astro een beetje op tekort komt, is de weergave van bass; Die is wat minder dan de Sennheiser, wat hem minder geschikt maakt voor films en muziek.

Puur gebaseerd op de door TS aangedraagde headsets is de Astro voor gaming de betere keus, en de Sennheiser voor multimedia!

Beide microfoons hebben een noise canceling functie inderdaad.
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:26:
Beste tweakers
Ik bezit momenteel de Creative Fatal1ty Gaming headset. Ik zou dus graag eens 'upgraden' naar een beter model. Ik speel vooral fps zoals Battlefield 3 dus vind ik het belangrijk dat doormiddel van geluid weet waar de vijand zit. Ik ben uitgekomen bij 2 headsets. De astro a40 en de Sennheiser Pc360.

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met deze headsets, en welke de beste is van de twee.
De punten waar ik vooral op let zijn: Goed geluid (gemmakelijk voetstappen kunnen horen, enz..) en een goede microfoon omdat ik toch redelijk vaak skype gebruik.

Bij de pc 360 heb ik nog een vraagje over de mic. Omdat de 360 een halfopen design is, pikt de microfoon soms de geluiden op van de headset?

Alvast bedankt
R3dv3n0m
Toevallig ga ik ook upgraden van een Creative Fatal1ty! Kan je helaas nog niets vertellen over de verschillen, omdat ik volgende week pas weer in Nederland ben, en kan hem dan pas testen.

Je geeft aan dat je vooral op voetstappen wil letten tijdens games. Ik neem even aan dat je Skype voornamelijk gebruikt als communicatie middel tijdens je games? Of is Skype een belangrijk onderdeel van je computergebruik? Indien het eerste geval, ga voor de betere positionele audio (Astro).

Het prijsverschil had je al wel gezien neem ik aan, maar let wel dat je onboard sound of geluidskaart de functie Dolby Digital Live ondersteund zodat je ook in games die geen dolby gebruiken, 7.1 geluid krijgt.
Een soundcard met de DDL functie is al vanaf 60 euro te verkrijgen en dit verbeterd de kwaliteit van het geluid nog meer! Kijk eens naar deze: pricewatch: Asus Xonar DX/XD

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, ik denk dan dat ik voor de astro's zal gaan. Voor soundcard dacht ik echter aan de creative xi-fi extreme gamer.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Zo te lezen heeft die kaart geen DD-Live ondersteuning; let hier wel op bij een surround headset!
Dolby Digital Live Features and Benefits
  • Uses a single digital connection to ensure the integrity of the audio signal. It also eliminates confusion, hassle, and clutter of multiple analog and digital connections.
  • Transforms all PC audio signals into a Dolby Digital signal, the audio backbone for home networks, enableing playback in over millions of home theater systems equipped with Dolby Digital
  • Optimized for low-latency interactive applications, resulting in no perceptible delay between video and audio in game play
  • Provides realistic 5.1-channel surround sound effects during interactive video gameplay, immersing PC and game console players in a highly realistic game experience
Meer info/leesvoer:

http://www.dolby.com/us/e...r/dolby-digital-live.html
http://www.hometheaterforum.com/t/252069/dolby-digital-live

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:07
De Astro is toch 2x zo duur als de Sennheiser? Ze lijken me wat dat betreft sowieso al niet echt vergelijkbaar. Als je het geld hebt, lijkt die Astro wel de absolute top van headsets, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (ga zelf van dezelfde Fatality naar Corsair 1500).

WEBN & chill (@IBKR)

Pagina: 1