Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop advies notebooks

Pagina: 1
Acties:

• thanx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
Zo om de 5 jaar worden onze zakelijke notebooks vervangen. Hierbij kiezen we meestal voor kwalitatief goede notebooks.

Tot voorheen vaak Dell gebruikt. De laatste modellen (E6530) voldoen erg goed. (Snel, degelijk, compleet)
Maar nu is er de wens om mee te gaan in de ultrabook rage. Naast gebruikerscomfort speelt ook imago / uitstraling mee.

Apple heeft wel wat mooie kandidaten, maar helaas zijn we gebonden aan windows applicaties waar geen apple tegenhangers voor bestaan.

Is er iemand die een kwalitatief goede ultrabook heeft gezien met high end specs? Mag ook gaan om een nog uit te brengen model wat nog de eerste helft van dit jaar leverbaar is.

Uitgangspunten:
  • 14" of 15"
  • 1440*900 of 1600*900 of 1920*1080
  • ips of vergelijkbaar scherm, bij voorkeur mat
  • Touch
  • i7 processor
  • Win 7 64bit of (bij voorkeur) windows 8
  • 8 GB mem
  • 256 GB SSD
  • Intel HD4000 of beter
  • USB 3
  • wifi
  • Voorkeur voor Gb Lan
  • Dockingstation
  • Goede service
Met name de minimale resolutie met 900 pixels in de hoogte is een echt probleem. Waar je bij Apple prachtige schermen in Retina uitvoering hebt krijg je onder Windows schermen met 768 pixels. En dat voor een prijsstelling die er niet om liegt. 8)7

Hopelijk heeft iemand voor ons de gouden tip :+

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Wat ik mis is een budget... Maar aannemend dat het budget geen probleem zal zijn, raad ik je aan om toch maar de portemonnee open te trekken voor een boel macbooks, dit 'schijnen' namelijk de beste zakelijke windows laptops te zijn als ik mainstream nieuwsberichten (telegraaf had er bijvoorbeeld een artikel over) mag geloven.

Mocht je toch liever een native windows laptop nemen, dan is de sony vaio S15 waarschijnlijk (één van) de beste kandidaat(en). Probleem met de rest van de ultrabooks/dunne laptops is dat het toetsenbord vaak minder fijn is en/of dat er problemen zijn met de koeling, slechte behuizing, slecht scherm, goedkope feel, gewicht en/of slechte specificatie's blijft er voor de rest niet veel meer over naar mijn mening.

Alhoewel er nu wel een hoop nieuwe modellen worden onthuld op de CES die mogelijk interessant zijn voor jouw doeleinden.

Grillmeister

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoofTurkey schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:59:
Maar aannemend dat het budget geen probleem zal zijn, raad ik je aan om toch maar de portemonnee open te trekken voor een boel macbooks, dit 'schijnen' namelijk de beste zakelijke windows laptops te zijn als ik mainstream nieuwsberichten (telegraaf had er bijvoorbeeld een artikel over) mag geloven.
Dat lijkt me nogal onzin, uberhaupt de bron is ook niet iets om op te vertrouwen ;) .

Toshiba, Dell, Sony hebben allemaal goede zakelijke laptops. Echter, een ultrabook en een specifiek dockingstation zijn niet echt compatibel, je zult dan voor een USB-algemeen docking station/port replicator moeten gaan. Dun en een connector zijn geen vrienden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
gambieter schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:03:
[...]

Dat lijkt me nogal onzin, uberhaupt de bron is ook niet iets om op te vertrouwen ;) .

Toshiba, Dell, Sony hebben allemaal goede zakelijke laptops. Echter, een ultrabook en een specifiek dockingstation zijn niet echt compatibel, je zult dan voor een USB-algemeen docking station/port replicator moeten gaan. Dun en een connector zijn geen vrienden.
http://www.icentre.nl/acc...acbook-air-en-macbook-pro? Maar hoewel de bron dubieus is, klopt het wel een beetje. De accuduur is goed, het scherm is geweldig, het gewicht is ideaal, toetsenbord typt fijn, cpu is enigszins krachtig te noemen, standaard SSD, leuke hoeveelheid geheugen en goede support van Apple. Ik ben geen fanboy ofzo, maar als het budget niet van belang is dan is dit gewoon een meer dan uitstekende keuze. reviews: Apple MacBook Pro Retina: pixelperfect? daar is nog geen andere ultrabook overheen gegaan (op prijs na dan) voor zover ik weet...

Grillmeister

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met een docking station zullen ze wel een port replicator bedoelen ;)
Maar hoewel de bron dubieus is, klopt het wel een beetje. De accuduur is goed, het scherm is geweldig, het gewicht is ideaal, toetsenbord typt fijn, cpu is enigszins krachtig te noemen, standaard SSD, leuke hoeveelheid geheugen en goede support van Apple. Ik ben geen fanboy ofzo, maar als het budget niet van belang is dan is dit gewoon een meer dan uitstekende keuze. reviews: Apple MacBook Pro Retina: pixelperfect? daar is nog geen andere ultrabook overheen gegaan (op prijs na dan) voor zover ik weet...
Voor een individuele gebruiker misschien wel, maar beheerstechnisch lijkt me het niet de beste oplossing :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

RoofTurkey schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:59:
Wat ik mis is een budget... Maar aannemend dat het budget geen probleem zal zijn, raad ik je aan om toch maar de portemonnee open te trekken voor een boel macbooks, dit 'schijnen' namelijk de beste zakelijke windows laptops te zijn als ik mainstream nieuwsberichten (telegraaf had er bijvoorbeeld een artikel over) mag geloven.
Telegraaf voor tech 8)7

De gewenste eisen zijn overigens slecht te combineren. To name a few.
Touch
Dockingstation
Touch vind je praktisch alleen in consumenten spul. Wat heeft er geen docking station? Inderdaad, het normale consumenten spul en dunne notebooks.

De combinatie van een mat scherm en touch is ook een leuke. Ik kan er naast zitten, maar ik ken 0 notebooks met en mat scherm en touch. Je moet dus sowieso compromissen sluiten. Bijvoorbeeld

De Latitude E6430u komt 'binnenkort' met 900p scherm beschikbaar en bevat 2 DIMM slots om het geheugen uit te breiden tot 16GB, hij mist een touchscreen, IPS en een docking station...

De samsung 7-series en XPS 12 komen met een 1080p touchscreen, maar zonder docking station en mat scherm. Het scherm is ook kleiner dan gewenst.

De sony S15. Geen touchsceen, maar wel 1.89kg en een quadcore. grootste probleem: de service van sony is driewef ruk. De docking mogelijkheden schijnen ook simpelweg slecht te zijn ondanks de docking port.

Persoonlijk zou ik gewoon je E6530 houden. Weegt het dubbele, maar meer performance, grenzeloos uit te breiden, en dubbel de accuduur. Ik heb er ook een :P (nu ja, de E6520 dan). Als je een paar honderd gram wil besparen zou je een thinkpad kunnen overwegen: de T530 weegt 'slechts' 2.7Kg tegenover 3.1Kg van je latitude met 9-cels accu.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:19:
[...]
Telegraaf voor tech 8)7

De gewenste eisen zijn overigens slecht te combineren. To name a few.

[...]

Touch vind je praktisch alleen in consumenten spul. Wat heeft er geen docking station? Inderdaad, het normale consumenten spul en dunne notebooks.

De combinatie van een mat scherm en touch is ook een leuke. Ik kan er naast zitten, maar ik ken 0 notebooks met en mat scherm en touch. Je moet dus sowieso compromissen sluiten. Bijvoorbeeld

De Latitude E6430u komt 'binnenkort' met 900p scherm beschikbaar en bevat 2 DIMM slots om het geheugen uit te breiden tot 16GB, hij mist een touchscreen, IPS en een docking station...

De samsung 7-series en XPS 12 komen met een 1080p touchscreen, maar zonder docking station en mat scherm. Het scherm is ook kleiner dan gewenst.

De sony S15. Geen touchsceen, maar wel 1.89kg en een quadcore. grootste probleem: de service van sony is driewef ruk. De docking mogelijkheden schijnen ook simpelweg slecht te zijn ondanks de docking port.

Persoonlijk zou ik gewoon je E6530 houden. Weegt het dubbele, maar meer performance, grenzeloos uit te breiden, en dubbel de accuduur. Ik heb er ook een :P (nu ja, de E6520 dan). Als je een paar honderd gram wil besparen zou je een thinkpad kunnen overwegen: de T530 weegt 'slechts' 2.7Kg tegenover 3.1Kg van je latitude met 9-cels accu.
De telegraaf had dus toch een beetje gelijk ;)

Even voor de duidelijkheid: er zou dan Windows op de macflurry draaien en dus geen osnix :P

[ Voor 3% gewijzigd door RoofTurkey op 09-01-2013 23:00 ]

Grillmeister

Verwijderd

T530 > rMBP ;).

Engadget lijkt nogal ontevreden over de rMBP onder windows. Er staat een clevo tussen met praktisch dezelfde accuduur...

• thanx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
Bedankt voor alle adviezen.
Helaas blijkt de combo touch / fatsoenlijke schermresolutie op een windows notebook nogal een probleem te worden. Jammer, want er zijn grote monitoren met touch, er is windows 8 en er is lichtgewicht technologie voor de productie van notebooks. Kennelijk acht niemand het haalbaar om deze in een mooie mix te combineren. :'(
Pagina: 1