3GS, iedere avond op lader gebruiken slecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 19:33
Dus ik heb een iPhone 3GS, ik gebruik hem best wel intensief dus na 1 a 1,5 dag is hij wel leeg, dus iedere avond moet hij aan de lader.

Echter ga ik vaak voor het slapen nog even GTA3 erop spelen of ga ik wat chatten, maar dat doe ik gewoon via de lader anders is hij de volgende dag half-vol en dat is ook niet fijn.

Ik heb namelijk gehoord dat als je je iPhone (of een andere smartphone) steeds iedere avond aan de lader gebruikt, de batterij heel snel stukgaat en of qua capaciteit flink verminderd, bij mij is het zo dat ene keer hij bij 20% aan de lader gaat, terwijl de andere dag ik nog 40% over heb.

Dus klopt het dat dit slecht is voor je iPhone, of is dat een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Er zijn 2 soorten batterijen NiCd en Li-ion. Ik geloof dat de NiCd er voor bestemd is om hier tegen te kunnen, die andere niet : Kijk op de batterij wat erin zit en zoek dit op op Google:

http://www.defotopagina.nl/boor2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Anoniem: 91626 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:07:
Er zijn 2 soorten batterijen NiCd en Li-ion. Ik geloof dat de NiCd er voor bestemd is om hier tegen te kunnen, die andere niet : Kijk op de batterij wat erin zit en zoek dit op op Google:

http://www.defotopagina.nl/boor2.php
Het is net andersom: NiCd (wat je echt nergens meer tegen komt) en NiMH hebben veel last van het zogenaamde "geheugen" effect. Dit houdt in dat het voor de batterij inderdaad beter is om deze eerst volledig te ontladen en vervolgens in één keer volledig opnieuw te laden.
Voor Li-Ion batterijen ligt de situatie iets anders. Deze hebben in theorie geen last van dit geheugeneffect en kunnen dus willekeurig bijgeladen worden. Er wordt echter wel aangeraden om deze batterijen af en toe (lees: ongeveer 1 keer per maand) volledig te laten ontladen en vervolgens onafgebroken op te laden tot deze vol is.

NiCd en NiMH batterijen worden de afgelopen jaren niet meer gebruikt in elektronische toestellen en kom je enkel nog tegen in de vorm van gewone oplaadbare AA / AAA batterijen of voor gebruik in telegeleid speelgoed, etc. Laptops, smartphones, tablets en consoorten maken meestal gebruik van Li-Ion batterijen.

Buiten dit verhaal is het zo dat elke batterij gevoelig is aan slijtage, ook lithium batterijen. Maar de levensduur zou aanzienlijk langer moeten zijn dan batterijen gebaseerd op Ni.

[ Voor 12% gewijzigd door Darkstar op 10-01-2013 08:50 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 14:14

PVO