Nieuw huis , nieuwe installatie maar wat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:01
Ik zit sinds april in mijn nieuwe huis en alles is nu zover klaar voor een nieuwe geluidsinstallatie. Voorheen had ik een €100 setje. Ik heb wat ideeën over hoe ik het graag zou willen hebben maar ik heb geen idee of het kan en betaalbaar blijft.
Mijn kamer ziet er als volgt uit:
http://www.3m-team.com/tweakers/IMAG0315.jpg

http://www.3m-team.com/tweakers/vooroplevering14.jpg

http://www.3m-team.com/tweakers/vooroplevering10.jpg

In de woonkamer ligt zwevend lamelparket en in de keuken (waarvan de foto gemaakt is + trapkast) steen.
Televisie hangt links van de grijze kast van het wandmeubel. In de muur achter de gele kast zit 1 30mm pijp maar boven voor kabels naar de TV. Ook gaan er 2 30mm pijpen in de muur naar de trapkast welke daar op ongeveer 20cm van de vloer uitkomen. Vanuit de meterkast kunnen diverse kabels naar trapkast en wandkast getrokken worden.

Op dit moment aanwezige apparatuur:
Op de linkerwand hangs een 24" Imac met een draadloze verbinding.
In de gele wandkast staat een Mac Mini (bekabeld vanuit meterkast) met Plex als mediacenter. Hierop worden series en films gedownload.
Ipad 1 16gb Wifi/3G, Iphone 4 en HTC Sensation.
Nog niet aangesloten, Xbox 360 en Wii.
Op dit moment nog geen luxe TV. Nu een 5 jaar oude 32" Sharp.

Wat zou ik graag willen:
De gele wandkast kan maximaal 30kg dragen en is ongeveer 38/40 cm diep. Wat dus niet kan qua maten en gewicht is een versterker, xbox, wii en toebehoren in de wandkast plaatsen.
Wat ik graag zou willen is dat de versterker naar de trapkast verhuist en ik deze VOLLEDIG kan bedienen met de Ipad. Ik heb hier proberen wat onderzoek naar te doen maar niet gevonden of dat mogelijk is.
Er moet via de Mac Mini, Imac, telefoon en Ipad muziek (eventueel films) via Itunes, Spotify of Plex gestreamd kunnen worden naar versterker en (door naar de) TV.
Met de Mac Mini moeten er films en series afgespeeld kunnen worden met geluid over de versterker.

Ik heb in de linkerwand 2 extra leidingen gelegd voor eventueel surround speakers.
Eigenlijk ben ik op zoek naar alleen maar 2 fronts. Subwoofers vind ik lelijk en alles staat van de vloer af dus heb liever geen noodzakelijke zaken op de vloer staan. De fronts mogen wel groot van formaat zijn.
De speakers die ik zoek mogen een stevig vol geluid geven. Omdat ik liever geen subwoofer wil dus ook speakers met een redelijke bas.
Luisteren ga ik zeker doen maar als ik iig al wat opties heb maakt het de keuze misschien wat makkelijker.

Budget +/_ €2000. 2dehands bij een goede winkel met garantie is geen probleem.

Wie heeft er wat advies voor mij? Of is er misschien meer informatie nodig?

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 10-01-2013 09:28 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 20:34
Als je iets wilt hebben wat goed klinkt, kijk eens naar de Kef LS50 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:01
Zouden die voldoende zijn voor mijn gevraagde eisen? Zou toch denken dat ik iets meer richting een volledige vloerstaander moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Stap eens een Hifi zaak binnen. Er zijn tegenwoordig verschillende versterkers welke via de ipad te bedienen zijn. Marantz/Denon/Onkyo. Nu moet jij nog gaan luisteren of welke jij het beste vindt klinken icm een set luidsprekers. Die Kef zijn leuk maar een luidsprekers met wat meer body zal je in een vloerstaander vinden en dan heb je in principe geen sub meer nodig.