Aankoop desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496466

Topicstarter
Goedenavond iedereen

Ik ben van plan om mij in de komende maanden een nieuwe desktop aan te schaffen.
Ik volg de hardware-wereld al jaren niet meer en daarom kom ik hier om wat advies vragen.

Ik weet nog dat je jaren geleden heel wat geld kwijt was voor een goede game-desktop. Grafische kaarten van 5 à 600 waren dan ook geen uitzondering en je kwam toch al snel aan een 1500 à 2000 euro voor een beest van een machine. Naar wat ik heb verstaan, kan je tegenwoordig voor heel wat minder geld een deftige desktop samenstellen.

Nu, ik ben van plan om een desktop aan te kopen inclusief scherm, case en Windows 7 of 8. Ik zou hem graag laten samenstellen in plaats van deze gewoon in een winkel te kopen. Welke online winkels raden jullie aan qua prijs/kwaliteit?

Vereisten:
- Moet toch een aantal jaar deftig meegaan op vlak van gaming
- HD scherm, van grootte heb ik geen enkel idee, het moet groot genoeg zijn zodat beelden goed tot hun recht komen, maar het moet nu ook niet gigantisch zijn
- Windows 7 of 8 (ik heb momenteel Windows 7 op mijn laptop, kan ik dan ook voor 30 euro upgraden naar Windows 8 op een ANDERE computer met die licentie?)
- Harde schijf hoeft niet zo groot te zijn, ik heb een goede externe schijf waar heel wat op kan
- Eventueel draadloze muis x toetsenbord, bestaan er reeds draadloze toestellen die echt vlekkeloos werken?
- Moet geschikt zijn voor multitasking
- Alle noodzakelijke dingen erop en eraan, ik wil echt wel een aantal jaren deftig mee kunnen!
- Case maakt ook niet uit, zolang hij maar stevig is
- NIET van plan om te overclocken

Budget maakt niet echt uit, ik heb momenteel al wat geld gespaard om deze aankoop te doen. Ik dacht dat je vandaag de dag al toekwam met 700 euro, maar als dat nu eerder naar 1000 euro neigt, is dat niet zo'n probleem. Ik wil wel geen 100den euro's extra betalen voor iets nieuwer dat uiteindelijk amper verschil geeft of waar het verschil amper merkbaar is

Het kan zijn dat deze desktop pas binnen (maximum) 2 maanden wordt aangekocht. Komt er in de nabije toekomst nog nieuwe hardware uit die het wachten waard is?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

EDIT: Laten we het budget houden op ongeever 800 euro. Is dit voldoende, rekening houdend met mijn vereisten? Of kan ik toch beter wat extra spenderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 496466 op 09-01-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Uit de uitleg komt niet zo duidelijk naar voren of je wilt gamen. Zo nee? Dan kun je bijvoorbeeld naar een systeem zoals deze kijken http://www.salland.eu/cat...t-buy.html#product1163165. Hier kun je dan zelf bijvoorbeeld zo'n monitor http://tweakers.net/product/296944/dell-ultrasharp-u2312hm/ bijzetten, en dan ook nog een harde schijf van een terabyte ofzo, of misschien zelfs de optie voor eentje van 500gb die bij aanpassen vindt als dat genoeg ruimte geeft. Voordeel hierbij is dat het hele systeem onder garantie valt, windows al voorgeinstalleerd is, en dat als er iets mee mis is het door salland geregeld moet worden, met uitzondering van het scherm als je dat niet daar koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het game-aspect is toch wel belangrijk. Zou toch een aantal jaren games kunnen spelen op een deftig niveau. Momenteel liefst alles op high/ultra, maar dat mag na verloop van tijd ook meer naar medium hellen hoor! Zal de links alvast eens bekijken! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wat denk je hiervan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 157,-€ 157,-
1MSI H77MA-G43€ 68,50€ 68,50
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 210,50€ 210,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB€ 49,94€ 49,94
1Fractal Design Core 1000€ 30,89€ 30,89
1LG IPS224V-PN Zwart€ 125,95€ 125,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 81,07€ 81,07
1Microsoft Comfort Curve Desktop 3000 for Business€ 21,50€ 21,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 40,54€ 40,54
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,59

Korte uitleg:
CPU: Een quad core i5, zodat je de videokaart tussendoor nog een keer kunt upgraden zonder dat je meteen ook een nieuwe processor moet. Daarbij is het maar 50 euro meer dan een i3, die wel vervangen zou moeten worden voor betere gameprestatie's.
Moederbord: Een simpel H77 moederbord van MSI, niets speciaals maar wel goede kwaliteit.
Videokaart: Een supersnelle videokaart die alle games op 1080p in volle glorie kan draaien. Bron: http://nl.hardware.info/r...review-stiekem-een-7950!.
Harde schijf: Je zei niet teveel nodig te hebben qua ruimte dus hiervan heb ik gewoon een willekeurige Seagate 7200rpm 500GB schijf van genomen, je mag zelf natuurlijk nog bepalen of je dat oké vindt of niet.
Behuizing: Kleine, kwalitatief goede behuizing met voldoende ruimte voor een grote videokaart.
Monitor: Een 22 inch IPS monitor van LG met uitstekende kwaliteit, alleen een beetje mindere bouwkwaliteit. Maar je kunt natuurlijk niet alles hebben ;) .
Windows 7, spreekt voor zich... Je kunt trouwens een OEM versie van windows niet op een andere pc zetten, omdat deze gelinkt wordt aan het moederbord.
Muis en toetsenbord, gewoon een goedkopere set die prima zal voldoen (denk ik zo).
Geheugen: 8GB die prima toekomstbestendig is.
ODD: Niets bijzonders...
Voeding: Om alles van kracht te voorzien, goede kwaliteit, relatief lage prijs, wat wil je nog meer :) .

Dit systeem kun je in principe laten samenstellen door een winkel als Zercom.eu, die doen dat voor 970 euro (in totaal).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reply RoofTurkey!

Enkele vraagjes:
Met de prijzen van hier kom je dus op 856,59 euro, maar bij bv. Zercom.eu zou dit dan 970 euro kosten (wel met assamblage bij)? Is dat geen groot prijsverschil (150 euro)? En als ik dan toch aan een prijs van ongeveer 1000 euro zal komen, kan ik dan misschien nog iets verbeteren aan deze setup? Muis en keyboard zijn niet meer nodig trouwens :)

Over het scherm van LG: Wat bedoel je met mindere bouwkwaliteit? :p

Alvast bedankt voor uw tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:33
Ik zou sowieso een SSD adviseren ipv die 500gb HDD, zeker omdat hij zegt al een goede exteren harddisk te hebben.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 496466 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:00:
Bedankt voor je reply RoofTurkey!

Enkele vraagjes:
Met de prijzen van hier kom je dus op 856,59 euro, maar bij bv. Zercom.eu zou dit dan 970 euro kosten (wel met assamblage bij)? Is dat geen groot prijsverschil (150 euro)? En als ik dan toch aan een prijs van ongeveer 1000 euro zal komen, kan ik dan misschien nog iets verbeteren aan deze setup? Muis en keyboard zijn niet meer nodig trouwens :)

Over het scherm van LG: Wat bedoel je met mindere bouwkwaliteit? :p

Alvast bedankt voor uw tijd!
Dit komt omdat in het lijstje neemt tweakers de goedkoopste prijs van ieder product, maar als je alles geassembleerd wilt moet je ook alles vanuit één winkel bestellen en dan gaat de prijs vaak nog zo'n 10% omhoog en dan komt er nog 60 euro voor assemblage bij...

Over de monitor, dit las ik in een review hier op tweakers :) . Als je meer uit kunt geven, dan zou ik dat sowieso doen in de monitor, die upgraden naar deze pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart. Voor de rest zou ik niet zoveel veranderen, een SSD bijvoorbeeld wordt al gauw 100 euro duurder en of jij dat verschil echt de prijs waard vindt betwijfel ik...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
RoofTurkey schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:51:
[...]

Voor de rest zou ik niet zoveel veranderen, een SSD bijvoorbeeld wordt al gauw 100 euro duurder en of jij dat verschil echt de prijs waard vindt betwijfel ik...
Een crucial M4 128GB is ongeveer 90E dus dat is 40E meer dan de 500GB hdd die hij nu heeft. Een SSD levert een ontzettende meerwaarde op en zou wat mij betreft ten allen tijde de prijs waard vinden.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Thecola schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Een crucial M4 128GB is ongeveer 90E dus dat is 40E meer dan de 500GB hdd die hij nu heeft. Een SSD levert een ontzettende meerwaarde op en zou wat mij betreft ten allen tijde de prijs waard vinden.
En jij denkt dat tegenwoordig een game collectie op 128GB past? Want gamen via een externe schijf is nou niet bepaald plezant op zijn zachtst gezegd ;) . Dan moet je toch minstens aan 256GB gaan denken en dan is het dus wel tenminste 100 euro meer... Daarbij is een 7200rpm schijf in laadschermen van games niet merkbaar slomer dan een ssd, is mijn ervaring althans :9 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
RoofTurkey schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:13:
[...]

En jij denkt dat tegenwoordig een game collectie op 128GB past? Want gamen via een externe schijf is nou niet bepaald plezant op zijn zachtst gezegd ;) . Dan moet je toch minstens aan 256GB gaan denken en dan is het dus wel tenminste 100 euro meer... Daarbij is een 7200rpm schijf in laadschermen van games niet merkbaar slomer dan een ssd, is mijn ervaring althans :9 .
En waar zie jij staan dat hij 10 games van 15gb per stuk er op zet? ;)
Als dat zo is, dan is misschien de 256GB benodigd, maar ook die paar centen zou ik er voor over hebben.

En ja, er zit daadwerkelijk veel verschil tussen de laadtijd van een 7200RPM HDD en een SSD bij games.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Thecola schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:02:
[...]

En waar zie jij staan dat hij 10 games van 15gb per stuk er op zet? ;)
Als dat zo is, dan is misschien de 256GB benodigd, maar ook die paar centen zou ik er voor over hebben.

En ja, er zit daadwerkelijk veel verschil tussen de laadtijd van een 7200RPM HDD en een SSD bij games.
Bij huidige games ben je vaak afhankelijk van je internetverbinding (far cry, battlefield bijvoorbeeld) waardoor laadtijden altijd even snel zijn helaas... Maar os is al 40GB ongeveer en dan heb je nog 80GB over voor programma's en games, wat (bij mij tenminste) makkelijk vol komt. Zelf zou ik het de extra investering wel waard vinden, maar hij gaf aan maximaal 1000 euro kwijt te willen zijn...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Nou nou 40GB vind ik wel overdreven. ;) Zal ongeveer de helft zijn..

Mijn advies zou nog steeds zijn een SSD te kopen. Mocht je dan na enkele maanden erachter komen dat ie vol loopt, een HDD van 500gb/1tb erbij te nemen..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Bang/buck erbij meegenomen zou ik nog steeds aanraden om een 500gb hdd te nemen en geen SSD...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 12:09
RoofTurkey schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:01:
Bang/buck erbij meegenomen zou ik nog steeds aanraden om een 500gb hdd te nemen en geen SSD...
De snelheidswinst van een SSD, in alle dagelijkse taken, maar zeker in multitasking, lijkt mij gezien de eisen van de TS meer dan noodzakelijk.

In plaats van voor een 128GB M4 te gaan, zou je ook kunnen kijken naar de 180GB Intel 330 drive a 111 euro. (lagere prijs per GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie hulp!

Ik ga alles nog eens deftig bekijken en ik zal mijn uiteindelijke set-up hier zeker posten :) Misschien kan ik het budget nog wat uitbreiden, snelheid is immers wel belangrijk voor mij. Ik neem aan dat je ook beiden kan combineren? Iemand ook een idee of er in de nabije toekomst nog nieuwe hardware op de markt komt die misschien ook interessant kan zijn voor dit budget? Ik ben van plan ten laatste half februari een bestelling te plaatsen. Momenteel heb ik het nog wat druk met andere zaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Er is een nieuwe SSD van crucial aangekondigd, die kan de prijs van de oude m4's misschien drukken, maar dan blijft de 330 nog steeds vrij scherp geprijsd, je bent redelijk vroeg met je adviesvraag. (tijd kan adviezen veranderen)

Hou er rekening mee dat het bestellen bij één winkel met assemblage wel even(3 weken) kan duren, onderdelen moeten binnenkomen, etcetcetc. Je kunt ook overwegen dit door een tweaker uit de omgeving te laten doen, maar dan zit je toch wat krapper in de garantie.

Tot slot, als je toevallig werkzaam bent in het middelbaar onderwijs, kun je voordelig aan een OS komen via slim.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben inderdaad een beetje vroeg, zou het liever nu onmiddellijk bestellen, maar deze maand heb ik al enkele grotere kosten, daarom stel ik de pc nog een kleine maand uit!

En ik ben momenteel aan het studeren voor leerkracht middelbaar onderwijs, waarschijnlijk is dat dan niet voldoende :) Zal de website eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Zo te zien ben je woonachtig in Belgie, ik meen dat deze aanbiedingen alleen voor NL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Vanaf maart t/m juni kan er een keer hasswel worden uitgebracht, maar die bied vooral beter iGPU performance, die jij niet gaat gebruiken met een dedicated GPU. Qua CPU performance zal het zo'n 10% meer zijn, ook niet echt de moeite waard dus. Op het gebied van videokaarten kan het ook nog minstens zo lang duren tot de nieuwe generatie, alleen daar is (bij mij) nog niets van bekend.

Grillmeister

Pagina: 1