PC upgrade - advies aub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462933

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om het kort te houden: Ik vind m'n PC de laatste tijd een beetje traag worden, en aangezien die ongeveer 4.5 jaar oud is is dat misschien ook niet zo gek. Ik wil voor (het liefst) zo min mogelijk geld een of meerdere upgrades doen, die ook echt een behoorlijk verschil maken. Ik zat zelf te denken om een SSD te kopen bijvoorbeeld maar ik weet niet eens zeker of ik die wel kan aansluiten op m'n PC. Ik heb me nog niet erg verdiept in het SSD wereldje.. en sinds ik deze PC in elkaar heb gezet heb ik me eigenlijk uberhaubt niet meer zo bezig gehouden met de laatste hardware ontwikkelingen.

Mijn systeem is als volgt:
Moederbord: Asus P5Q Deluxe
Grafische kaart: ATi Radeon HD3870 X2
CPU: Intel Core2Quad Q9450.
Geheugen: 4 GB DDR2

Mijn vraag aan jullie is, is het mogelijk om dit systeem op een eenvoudige en goedkope manier te upgraden? Of is het verstandiger om er niks aan te doen en later een heel nieuw systeem samen te stellen? Het liefst zou ik dat natuurlijk doen, maar daar heb ik helaas het geld niet voor momenteel. ;) Is een SSD kopen een optie?

That's all. Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:20
Wat doe je met je pc, wat draait er precies traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Desktop is voornamelijk bestemd voor Games. (Starcraft II e.d.)
Soms freezed m'n pc ingame.. heel sporadisch voor een seconde of 2. Verder is die in z'n algemeenheid trager geworden ondanks dat ik 'm zo schoon mogelijk houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-07 09:04
Ik denk dat je al kunt beginnen met je RAM naar 8 GB up te graden. Ik weet niet wat je budget is, maar anders kun je ook misschien een nieuwe GPU aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:57

D4NG3R

kiwi

:)

De grootste bottleneck in dit systeem is je videokaart, gevolgd door de oude HDD waarschijnlijk. 4GB is ruim voldoende voor games als SC2.

Welke voeding heb je? Merk + Typenummer.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M'n voeding is de Cooler Master M620. (max 700 watt)

Ik heb inmiddels een Crucial M4 SSD besteld.. maar raden jullie aan om ook de grafische kaart te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:29

amas

Law of Nature: Chaos

Idd, de GPU is met afstand het langzaamst als het om games gaat. RAM hoef je niet te upgraden, 4GB is ruim voldoende. 8GB wordt tegenwoordig aargeraden om RAM nu zo goedkoop is en met 8GB heb je altijd genoeg. Ik weet niet wat je budget is, maar een paar goede kaarten zijn:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7850 royalQueen;
pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) en
pricewatch: MSI N660Ti PE 2GD5/OC.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb naast een SSD nu ook een nieuwe gfx card besteld: HD 7870 XT JokerCard. Dit moet hopelijk een flinke upgrade zijn voor m'n PC.

Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat is het ook en als het nog niet genoeg, kan je ze altijd nog meenemen naar een nieuwe update.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Veel plezier ermee!

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Pagina: 1