Beste Tweakers,
Een week geleden heb ik een nieuwe PC bestelt van een webshop.
4 dagen later kwam ik erachter dat het slim was om een nieuwe videokaart erbij te bestellen.
De videokaart is een SAPPHIRE Radeon HD 7850 2GB (ik heb hem nog niet gekocht).
Nou is de voeding die ik erbij heb bestelt redelijk goedkoop, dat komt omdat ik niet wist dat een voeding wel degelijk een hoeveelheid Watt nodig heeft voor GPU's.
Mijn vraag is dan ook of ik de computer met de desbetreffende videokaart kan draaien met de voeding.
Hier is een lijstje met de componenten:
Moederbord: GigaByte GA-B75M-D3V
Processor: i5-3470 Ivy Bridge. 3,6 GHz.
RAM: 2x 4GB SDRAM-DDR3
Voeding: Be Quiet! Pure PowerL7 350W
Videokaart: SAPPHIRE HD 7850
Ik weet dat 350 Watt aan de lage kant is.
AMD zelf zegt dat de 7000 series 500 Watt nodig hebben, maar op diverse fora heb ik gelezen dat dit veel lager is.
Ik heb vrij weinig verstand van componenten in computers, daarom ben ik na veel gegoogle niet veel wijzer geworden. Zouden jullie mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Een week geleden heb ik een nieuwe PC bestelt van een webshop.
4 dagen later kwam ik erachter dat het slim was om een nieuwe videokaart erbij te bestellen.
De videokaart is een SAPPHIRE Radeon HD 7850 2GB (ik heb hem nog niet gekocht).
Nou is de voeding die ik erbij heb bestelt redelijk goedkoop, dat komt omdat ik niet wist dat een voeding wel degelijk een hoeveelheid Watt nodig heeft voor GPU's.
Mijn vraag is dan ook of ik de computer met de desbetreffende videokaart kan draaien met de voeding.
Hier is een lijstje met de componenten:
Moederbord: GigaByte GA-B75M-D3V
Processor: i5-3470 Ivy Bridge. 3,6 GHz.
RAM: 2x 4GB SDRAM-DDR3
Voeding: Be Quiet! Pure PowerL7 350W
Videokaart: SAPPHIRE HD 7850
Ik weet dat 350 Watt aan de lage kant is.
AMD zelf zegt dat de 7000 series 500 Watt nodig hebben, maar op diverse fora heb ik gelezen dat dit veel lager is.
Ik heb vrij weinig verstand van componenten in computers, daarom ben ik na veel gegoogle niet veel wijzer geworden. Zouden jullie mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!