Hallo Allen,
Mijn systeem ziet er als volgt:
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Moederbord: Gigabyte GA-970A-UD3
Geheugenmodule: Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Videokaart: Club 3D Radeon HD 7870 jokerCard 2GB
Harddisk/SSD: Crucial m4 64GB & Samsung Spinpoint F1 1TB
Optische drive: ASUS DRW-24B5ST
Behuizing: Nexus Prominent R
Voeding: Cooler Master Real Power M620
CPU-koeler: Gelid Tranquillo Rev.2
Nu bezit de Nexus Prominent R vanuit zichzelf een tweetal casefans (één voor en één achter), maar de capaciteit van deze kast kan tot 6 casefans.
Nu had ik gedacht om er een viertal fans bij te gaan plaatsen.
Boven kan ik twee fans kwijt welke 12cm/14cm mogen zijn.
Onder kan ik één fan kwijt welke 12cm/14cm mag zijn (heb hier het liefste 12cm denk ik zo).
Voor kan ik één fan extra kwijt welke 12cm mag zijn.
Nu heb ik dan ook de volgende vragen:
Welke fans raden jullie mij aan en welke grootte? (eventueel voor welke positie)
Mij lijkt dan dat onder/voor naar binnen moet blazen en dat achter/boven naar buiten moet blazen.
Geldt dit dan voor beide fans die zich boven bevinden?
Naast deze extra fans lijkt het mij dan ook een idee om een fan controller aan te schaffen.
Hier heb ik zelf al wat voor rond gekeken en na wat goede reviews te lezen leek de Kaze Master Pro (5,25") mij een goede optie: pricewatch: Scythe Kaze Master Pro 5.25
Argumentatie bij jullie reacties is ook altijd welkom, zodat ik er zelf wat van op kan steken.
Ik hoor graag van jullie.
EDIT: Is het verstandig om de CPU Koeler ook op de fancontroller aan te sluiten?
Mijn systeem ziet er als volgt:
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Moederbord: Gigabyte GA-970A-UD3
Geheugenmodule: Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Videokaart: Club 3D Radeon HD 7870 jokerCard 2GB
Harddisk/SSD: Crucial m4 64GB & Samsung Spinpoint F1 1TB
Optische drive: ASUS DRW-24B5ST
Behuizing: Nexus Prominent R
Voeding: Cooler Master Real Power M620
CPU-koeler: Gelid Tranquillo Rev.2
Nu bezit de Nexus Prominent R vanuit zichzelf een tweetal casefans (één voor en één achter), maar de capaciteit van deze kast kan tot 6 casefans.
Nu had ik gedacht om er een viertal fans bij te gaan plaatsen.
Boven kan ik twee fans kwijt welke 12cm/14cm mogen zijn.
Onder kan ik één fan kwijt welke 12cm/14cm mag zijn (heb hier het liefste 12cm denk ik zo).
Voor kan ik één fan extra kwijt welke 12cm mag zijn.
Nu heb ik dan ook de volgende vragen:
Welke fans raden jullie mij aan en welke grootte? (eventueel voor welke positie)
Mij lijkt dan dat onder/voor naar binnen moet blazen en dat achter/boven naar buiten moet blazen.
Geldt dit dan voor beide fans die zich boven bevinden?
Naast deze extra fans lijkt het mij dan ook een idee om een fan controller aan te schaffen.
Hier heb ik zelf al wat voor rond gekeken en na wat goede reviews te lezen leek de Kaze Master Pro (5,25") mij een goede optie: pricewatch: Scythe Kaze Master Pro 5.25
Argumentatie bij jullie reacties is ook altijd welkom, zodat ik er zelf wat van op kan steken.
Ik hoor graag van jullie.
EDIT: Is het verstandig om de CPU Koeler ook op de fancontroller aan te sluiten?