Ik ben van plan een nieuw systeem samen te stellen met uitgangspunt audioproductie / grafisch en videobewerken. Een high-end multimedia bak en wil er ook nog een beetje lekker op kunnen gamen.
Het systeem moet 2 24" schermen en nog als 3e een Full HD tv (simultaan) kunnen aansturen. Een aantal sporen 1080p (of toekomstig hogere resoluties) footage mag geen probleem zijn. De Adobe Software maakt gebruik van GPU dus is volgens mij NVidia wel een beetje het devies...
Het gebruik van audio software en libraries vergt veel opslag, CPU en RAM, dus dat moet ook nog een beetje lekker lopen. Een berg RAM en een aantal schijven in RAID leek me de beste oplossing, naast uiteraard een SSD Raid opstelling als OS drive.
Geluidsproductie van de machine is van essentieel belang en mag absoluut geen enorme herrie veroorzaken, maar waterkoeling gaat me net weer te ver.
Mijn huidige systeem laat momenteel qua snelheid al weer wat te wensen over. (Q9550, 8GB RAM, P5K-E, losse schijven en 2 iets oudere ATI videokaarten)
Wat gebruikt moet gaan worden is momenteel:
• beeldschermen (2x24")
• DSP audiokaart (Firewire400 is dus een must op moederbord zolang het de juiste Texas Instruments chipset is, anders moet er een PCI slot zijn om een PCI Firewire kaart in te steken)
• externe USB MIDI controller
• Toetsenbord/Muis/Controller
• NAS als backup
Het liefst bouw ik een compleet nieuw systeem, maar waar nodig heb ik een 1000W gold voeding en HDD's, koeling en controllers etc uit vorige machine...
Na flink wat puzzelwerk is dit waar ik zo'n beetje op uitkom:
Klinkt dit ok, of zou een goedkopere oplossing o.b.v. een i7 quad 1155 socket volstaan? Uiteraard hoe goedkoper hoe beter, dus wellicht valt er ergens te snoeien.
Heeft er iemand tips of op/aanmerkingen of suggesties?
Het systeem moet 2 24" schermen en nog als 3e een Full HD tv (simultaan) kunnen aansturen. Een aantal sporen 1080p (of toekomstig hogere resoluties) footage mag geen probleem zijn. De Adobe Software maakt gebruik van GPU dus is volgens mij NVidia wel een beetje het devies...
Het gebruik van audio software en libraries vergt veel opslag, CPU en RAM, dus dat moet ook nog een beetje lekker lopen. Een berg RAM en een aantal schijven in RAID leek me de beste oplossing, naast uiteraard een SSD Raid opstelling als OS drive.
Geluidsproductie van de machine is van essentieel belang en mag absoluut geen enorme herrie veroorzaken, maar waterkoeling gaat me net weer te ver.
Mijn huidige systeem laat momenteel qua snelheid al weer wat te wensen over. (Q9550, 8GB RAM, P5K-E, losse schijven en 2 iets oudere ATI videokaarten)
Wat gebruikt moet gaan worden is momenteel:
• beeldschermen (2x24")
• DSP audiokaart (Firewire400 is dus een must op moederbord zolang het de juiste Texas Instruments chipset is, anders moet er een PCI slot zijn om een PCI Firewire kaart in te steken)
• externe USB MIDI controller
• Toetsenbord/Muis/Controller
• NAS als backup
Het liefst bouw ik een compleet nieuw systeem, maar waar nodig heb ik een 1000W gold voeding en HDD's, koeling en controllers etc uit vorige machine...
Na flink wat puzzelwerk is dit waar ik zo'n beetje op uitkom:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3930K Boxed | € 517,90 | € 517,90 |
| 1 | MSI Big Bang XPower II X79 | € 349,90 | € 349,90 |
| 2 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 276,- | € 552,- |
| 2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 113,99 | € 227,98 |
| 1 | Corsair Carbide 500R White | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011) | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ32GX3M4X1866C10 | € 166,- | € 166,- |
| 1 | Pioneer BDR-207DBK Zwart | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Seasonic Platinum Series 1000 Watt | € 220,- | € 220,- |
| 2 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 215,- | € 430,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.707,18 | |
Klinkt dit ok, of zou een goedkopere oplossing o.b.v. een i7 quad 1155 socket volstaan? Uiteraard hoe goedkoper hoe beter, dus wellicht valt er ergens te snoeien.
Heeft er iemand tips of op/aanmerkingen of suggesties?