[PW] games platform

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 18:01
Wanneer je in de PW op games zoekt (en waarschijnlijk bij wel meer software), is één van de categorieën waarop gefilterd/gesorteerd kan worden de categorie "platform". Deze categorie bevat onder andere de opties Windows en PC (en daarnaast ook Mac OS X). Ik heb het idee dat met de opties Windows en PC hier hetzelfde bedoeld wordt: een PC met een versie van Windows als besturingssysteem. Het lijkt me dan ook logisch als al deze producten onder de optie Windows vallen. Dit voorkomt ook mogelijke spraakverwarring (waarom zou een computer met Mac OS X geen PC zijn? wat als ik dual- of triple-boot, is het dan soms wel en soms geen PC?), zeker als er in de toekomst eventueel games voor nog een derde PC-besturingssysteem in de PW komen.

Als er een andere reden is voor het bestaan van deze verschillende opties, dan hoor ik die reden graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
Een 'platform' betekend het 'apparaat' waar je het op speelt. Om de specificatie juist te krijgen zou ofwel de specificatie naam moeten veranderen, of er alleen maar platformen neer zetten (dus "PC" en "Mac" ipv "windows" en "Mac OS X").

Hier gaan we in ieder geval even naar kijken, bedankt voor het melden.