Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb 4 maanden lang Cyanogenmod 9 gedraaid op mijn Samsung Galaxy S II, wat me erg goed beviel. De eerste 3 maanden heb ik nooit vastlopers gehad, maar sinds 3 weken geleden heb ik echter dagelijks last van crashes.

Nadat hij crasht en ik de accu er opnieuw in doe, is er meteen 10-12% van de accu af. Mijn accu gaat ook niet meer zo lang meer als de accu van mijn broertje (zelfde toestel, jonger).

Ik heb vandaag geüpdate naar Cyanogenmod 10.1, maar na 3 uur werken liep hij opnieuw vast. Ik zou eventueel kunnen updaten naar de officiële firmware, maar ik vraag me af wat de oorzaak zou kunnen zijn van de crashes:
  • De update naar een andere firmware hielp niet.
  • Hij crasht altijd als ik zelf met het toestel bezig ben.
  • De Dalvid-cache heb ik al meerdere keren geleegd.
Is dit waarschijnlijk een software probleem? Is er kans om te achterhalen wat de oorzaak is zonder te updaten naar de officiële firmware met een factory reset zonder apps te restoren via TitaniumBackup? Ik zie er tegenop om een factory reset te doen, omdat ik al zoveel dingen heb ingesteld op de applicaties van mijn telefoon en een herstel via TitaniumBackup, welicht oude problemen zou kunnen herintroduceren.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Ik zou niet te moeilijk doen en hem gewoon helemaal terugbrengen naar stock, TriangleAway gebruiken, en als hij dan toch nog vast loopt hem opsturen ter reparatie.

Dat de accu na een reboot een heel stuk leger is is verder niet vreemd, maar gebruikelijk, zeker als hij vastgelopen is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Wat betreft die accuproblemen, ik had soortgelijke ellende met mijn HTC Hero destijds (na reboot ineens 20% 'missen' enzo) en toen het toestel voor reparatie moest mocht ik de batterij meesturen. Die zouden ze dan even testen. Resultaat: zo gaar als wat. Dat de accu bol stond zei natuurlijk ook wel iets :p

Originele HTC-accu viel me qua kosten destijds heel erg mee, misschien moet je toch eens overwegen om de accu te vervangen ;)

offtopic:
Ik ken de prijzen van Samsung-accessoires niet natuurlijk ;)

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Dat je batterij ander percentage geeft komt meestal door slechte calibratie.

Wat betreft vastlopen, op mij galaxy s had ik ook wel eens roms die na een paar weken slecht gingen draaien, maar een reinstall helpte eigenlijk altijd.

Heb je bij de instal van cm 10.1 ook apps restored met titanium backup? Zelf installeer ik alles altijd opnieuw uit de store om problemen te verkopen (bij upgrade naar major nieuwe versie).

Ps4/switch gamer

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Cm is onwijs inefficient met je accu.

Heb je al geprobeerd een factory reset + cache + dalvik + system + data format te doen en daarna een frisse install te doen?

Cm is vrij buggy (deels door ontbrekende drivers) en cm10.1 is nog helemaal buggy omdat dat pas net loopt.

Ik zou gewoon even teruggaan naar stock en kijken hoe dat loopt.

Het terugzetten van backups kan ook voor gedonder zorgen trouwens

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

418O2 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:42:
Cm is onwijs inefficient met je accu.
Doel je hier specifiek op Galaxy S2?
Want op twee andere telefoons heb ik die ervaring niet, op een daarvan merk ik zelfs flinke verbetering (HTC Desire Z). En mijn broertje met een Galaxy S2 (met CM10.1) heb ik ook niet zo horen klagen, wel dat CM10.1 meer gebruikt dan de voorgaande versie maar dat komt door Project Butter en door het ontbreken van geoptimaliseerde drivers.
Cm is vrij buggy (deels door ontbrekende drivers) en cm10.1 is nog helemaal buggy omdat dat pas net loopt.
Buggy wil ik CM niet noemen. De ontbrekende drivers zijn echter geheel niet CM te verwijten, maar Samsung. Zij zijn onwillig om samen te werken met de community en geven hun drivers niet vrij. Dat is hun goed recht, want zij hebben de drivers voor hun chips ontwikkeld, maar er zijn ook fabrikanten die wel proberen hun binary closed source drivers in ieder geval te verbeteren voor AOSP. Samsung laat het op dat gebied vrijwel afweten.
Daarom CM buggy noemen is niet eerlijk.

CM10.1 is nog wel rijkelijk vers. Die versie is dan ook enkel nog beschikbaar als nightly, omdat deze nog vol in ontwikkeling is. Wil je stabiliteit, dan moet je een stable build pakken. Zoals CM10 of CM9.
Heb je al geprobeerd een factory reset + cache + dalvik + system + data format te doen en daarna een frisse install te doen?

Ik zou gewoon even teruggaan naar stock en kijken hoe dat loopt.

Het terugzetten van backups kan ook voor gedonder zorgen trouwens
Goede suggestie.

Wat ik me ook nog kan bedenken is dat als de accu daadwerkelijk slecht is, deze ook wel eens de oorzaak kan zijn van het probleem. Maar dan wil je zeker de software eerst uitsluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 10-01-2013 02:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Ultraman schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 02:02:

Doel je hier specifiek op Galaxy S2?
Want op twee andere telefoons heb ik die ervaring niet, op een daarvan merk ik zelfs flinke verbetering (HTC Desire Z). En mijn broertje met een Galaxy S2 (met CM10.1) heb ik ook niet zo horen klagen, wel dat CM10.1 meer gebruikt dan de voorgaande versie maar dat komt door Project Butter en door het ontbreken van geoptimaliseerde drivers.

Buggy wil ik CM niet noemen. De ontbrekende drivers zijn echter geheel niet CM te verwijten, maar Samsung. Zij zijn onwillig om samen te werken met de community en geven hun drivers niet vrij. Dat is hun goed recht, want zij hebben de drivers voor hun chips ontwikkeld, maar er zijn ook fabrikanten die wel proberen hun binary closed source drivers in ieder geval te verbeteren voor AOSP. Samsung laat het op dat gebied vrijwel afweten.
Daarom CM buggy noemen is niet eerlijk.
Ik heb het ook op mijn Note, wat natuurlijk deels dezelfde hardware is. Veel van de issues komen inderdaad door de ontbrekende drivers, waar het CM team niets aan kan doen natuurlijk. CM is wel buggy op sommige punten, maar ik zei niet dat het hun schuld is
CM10.1 is nog wel rijkelijk vers. Die versie is dan ook enkel nog beschikbaar als nightly, omdat deze nog vol in ontwikkeling is. Wil je stabiliteit, dan moet je een stable build pakken. Zoals CM10 of CM9.
Maar die zijn toch ook niet perfect (qua UI rendering, camera etc)
Goede suggestie.

Wat ik me ook nog kan bedenken is dat als de accu daadwerkelijk slecht is, deze ook wel eens de oorzaak kan zijn van het probleem. Maar dan wil je zeker de software eerst uitsluiten.
Nieuwe accu is 2 tientjes toch? Kan je proberen natuurlijk. Ik overweeg dat ook voor mijn Note (hoewel ik die nog maar 2 maanden hou, want dan wil ik een Xperia Z halen)

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 10-01-2013 10:40 ]

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ik zou een complete factory reset naar officiele firmware doen en het toestel zo eens laten draaien.
Pagina: 1