We gebruiken hier SOAPui Pro in de FORM weergave, omdat ook niet ICT mensen XML's willen versturen. Prima. Werkte tot op heden allemaal goed, maar sinds een paar dagen maakt SOAPui vanuit de FORM weergvave geen valide XML tov het XSD meer aan!
Dat gaat zo:
1. ik maak een nieuw XML bericht aan vanuit de WSDL/XSD, en ga naar de FORM weergave.
2. Ik voer nieuwe blokken toe met XML gegevens, en daar kan ik dus niet afwijken omdat de FORM weergave exact alles doet volgens het XSD. In de graphise weergave kan ik alleen op de juiste plekken stukken toevoegen en heb ik zelf geen vrije hand daarin.
3. Wanneer ik klaar ben ga ik naar de XML weergave, en kijk ik of de XML valide is tov de XSD.
Gevolg: een hele lijst aan meldingen waarin de XML niet valide is! HU?
Velden staan ineens onderaan de XML, of in midden in een ander stuk. Het lijkt alsof velden willekeurig ineens worden toegevoegd, wel op het juiste niveau, maar niet op de juiste plaats.
Abstract voorbeeld:
Hoe ik het zie in de FORM weergave:
<veld1>x</veld1>
<veld2>y</veld2>
<veld3>z</veld3>
<veld4>a</veld4>
<veld5>b</veld5>
<veld6>c</veld6>
Wanneer ik dan naar de XML weergave ga:
<veld4>a</veld4>
<veld5>b</veld5>
<veld2>y</veld2>
<veld3>z</veld3>
<veld6>c</veld6>
<veld1>x</veld1>
Is dit een instelling in SOAPui PRO? Ik kan het in ieder geval niet vinden.
Is dit iets wat in de WSDL/XSD zit? Het gebeurt me met 2 verschillende WSDL/XSD's nu...
Ik gebruik Soapui 4.5.1.1-SNAPSHOT (helaas een nightly build, maar dat werkte tot nu toe prima altijd)
Mocht ik info moeten toevoegen dan hoor ik het graag.
Dat gaat zo:
1. ik maak een nieuw XML bericht aan vanuit de WSDL/XSD, en ga naar de FORM weergave.
2. Ik voer nieuwe blokken toe met XML gegevens, en daar kan ik dus niet afwijken omdat de FORM weergave exact alles doet volgens het XSD. In de graphise weergave kan ik alleen op de juiste plekken stukken toevoegen en heb ik zelf geen vrije hand daarin.
3. Wanneer ik klaar ben ga ik naar de XML weergave, en kijk ik of de XML valide is tov de XSD.
Gevolg: een hele lijst aan meldingen waarin de XML niet valide is! HU?
Velden staan ineens onderaan de XML, of in midden in een ander stuk. Het lijkt alsof velden willekeurig ineens worden toegevoegd, wel op het juiste niveau, maar niet op de juiste plaats.
Abstract voorbeeld:
Hoe ik het zie in de FORM weergave:
<veld1>x</veld1>
<veld2>y</veld2>
<veld3>z</veld3>
<veld4>a</veld4>
<veld5>b</veld5>
<veld6>c</veld6>
Wanneer ik dan naar de XML weergave ga:
<veld4>a</veld4>
<veld5>b</veld5>
<veld2>y</veld2>
<veld3>z</veld3>
<veld6>c</veld6>
<veld1>x</veld1>
Is dit een instelling in SOAPui PRO? Ik kan het in ieder geval niet vinden.
Is dit iets wat in de WSDL/XSD zit? Het gebeurt me met 2 verschillende WSDL/XSD's nu...
Ik gebruik Soapui 4.5.1.1-SNAPSHOT (helaas een nightly build, maar dat werkte tot nu toe prima altijd)
Mocht ik info moeten toevoegen dan hoor ik het graag.
www.youtube.com/DerOllie