Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views

• Royvano97
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05-2021
Hallo tweakers,

Ik heb sinds 22 februari een asus x54hy laptop (i3-2310m en amd 6470m)
Sinds 2 maanden ben ik sterk aan 't twijfelen of ik een Ssd zal nemen.
Nu ben ik er toch uit en ik ben er zeker van dat ik er een ga kopen.

Mijn plan is, om mijn ssd in het normale 2.5 inch hdd slotje te doen, en mijn hdd in een hdd enclosure die in de optical drive gleuf gaat.

Mijn vraag aan jullie is, of het voor een laptop zin heeft, ik weet trouwens niet of ik sata-300 of 600 heb, waar kan ik dat vinden?

Ik wil een ssd rond de 128 Gb en merk vind ik niet heel belangrijk, als het maar 3 tot 5 jaar meegaat op zijn minst en betrouwbaar is. Ik wil het graag zo goedkoop mogelijk houden maar als het moet geef ik extra uit als het echt een must is. Ik ben nu van plan max € 100,00 uit tegen. Iemand een goeie? Ik heb liever tweedehands ssd ivm de prijs.

Groet roy

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ervaringen van ssd's zijn vrij verkrijgbaar. Hier op het forum, maar ook reviews staan er vol mee. Dan kan je kijken of een ssd zin voor je heeft. Je kan de chipset opzoeken (HM65) en die heeft een sata 3Gbps poort, wat je zelf ook makkelijk had kunnen vinden.

Vervolgens zeg je een budget, maar je komt niet eens zelf met een voorstel. De populaire ssd's zijn met een simpele zoekopdracht zo in de pricewatch te vinden. Daar zou ik dan ook eerst gaan kijken.

Dan staat dit topic nog op de verkeerde plek (moet bij aankoopadvies). Al met al gaat het topic dus op slot door gewoon te weinig inzet. In het verleden ben je hier ook al op gewezen. Hopelijk brengt de toekomst wel meer eigen inzet.

Dit topic is gesloten.