Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV (500-600 euro) en audio (300 euro)

Pagina: 1
Acties:

• KaleDop
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04-2023
Beste tweakers,

Een half jaar geleden heb ik een bouwval gekocht. Na een halfjaar intensief verbouwen kan ik mijn huis bijna bewonen. Om fatsoenlijk te wonen zijn, in mijn optiek, een mooie televisie en fatsoenlijke audioset nodig in de woonkamer. Zelf ben ik opzoek gegaan, maar ik kwam er niet helemaal uit. Ik ben dan ook een behoorlijke leek op het gebied van televisie/audio.

Hieronder een aantal eisen:

Tv:
- 1080p
- 3D (passief waar mogelijk)
- Aantal Hertz moeten "gamebaar" zijn (al is dit niet helemaal relevant met de huidige consoles)
- Geen motion blur (gamen en sport kijken)
- Een behoorlijk contrast ratio
- Boven de 32 inch (liefste 42)
- Budget: 500-600 euro

In deze prijsklassen leek de LG 42LM620 mij wel wat. Ik las alleen dat hij veel last heeft van motion blur.

Audio:
- 2.0 of 2.1 set
- Versterker/reciever (mogelijkheid tot uitbreiden naar suround?)
- Geen blu-ray of dvd sets
- Vermogen boxen en versterker/reciever moeten op elkaar aansluiten
- Boxen mogen zuilen of boekenkast speakers zijn
- Audio voor films, muziek en tv
- Budget: rond de 300 euro

Hierbij vind ik het niet erg om de versterker/reciever en boxen los te kopen.

Ik begrijp dat mijn eisen mogelijk hoog liggen. Mochten punten niet haalbaar zijn dan begrijp ik dit. Bij voorbaat dank voor de reactie! Jullie helpen mij er erg mee.

Groet,

Rob

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor de TV zou ik kijken naar de Panasonic plasma serie, je kunt dan waarschijnlijk op de TX42UT50 uit met jouw budget. pricewatch: Panasonic Viera TX-P42UT50 Zwart Je hebt dan een 42", 1080p zonder motion blur en met uitstekende eigenschappen voor gaming, films en sport kijken. Enige zwakke punt van deze TV (en plasma in het algemeen) is dat het niet de extreme helderheid heeft van LED/LCD, in een hele lichte kamer waar je overdag wilt kijken met de zon op je scherm kan dat eventueel problemen geven.

Zie hier het Panasonic topic: [Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series

Kijk anders ook even naar dit tooltje: http://www.hdtvtest.co.uk/selector.php

Nog een edit: audio met dit budget lijkt me een uitdaging? Maar daar heb ik me al lang niet meer in verdiept dus wellicht zijn er wel mogelijkheden. Handig om even in de gaten te houden is dat de Panasonic TV slechts 2 HDMI ingangen heeft, zoek dus een receiver uit dit er wat meer heeft als je veel HDMI apparaten wilt koppelen!

[ Voor 22% gewijzigd door MrAcid op 09-01-2013 17:03 ]

• KaleDop
MrAcid schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:55:
Voor de TV zou ik kijken naar de Panasonic plasma serie, je kunt dan waarschijnlijk op de TX42UT50 uit met jouw budget. pricewatch: Panasonic Viera TX-P42UT50 Zwart Je hebt dan een 42", 1080p zonder motion blur en met uitstekende eigenschappen voor gaming, films en sport kijken. Enige zwakke punt van deze TV (en plasma in het algemeen) is dat het niet de extreme helderheid heeft van LED/LCD, in een hele lichte kamer waar je overdag wilt kijken met de zon op je scherm kan dat eventueel problemen geven.

Zie hier het Panasonic topic: [Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series

Kijk anders ook even naar dit tooltje: http://www.hdtvtest.co.uk/selector.php

Nog een edit: audio met dit budget lijkt me een uitdaging? Maar daar heb ik me al lang niet meer in verdiept dus wellicht zijn er wel mogelijkheden. Handig om even in de gaten te houden is dat de Panasonic TV slechts 2 HDMI ingangen heeft, zoek dus een receiver uit dit er wat meer heeft als je veel HDMI apparaten wilt koppelen!
Bedankt voor de reactie, duidelijk! Het is een tv die ik zeker nog een keer in de winkel kan bekijken. Het enige (grote) nadeel is dat hij geen 3D ondersteund. Ik wacht dus nog even overige reacties af om te kijken of een 3D tv met de bovengenoemde eisen haalbaar is.

Audio mag ook wat duurder zijn, maar het moet wel in verhouding staan met mijn tv. Hier heb ik nog een minste verstand van, dus duurde suggesties zijn altijd welkom!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:27
ik heb die Panasonic letterlijk net besteld. Die tv heeft 3D ondersteuning, echter niet zoals je aangeeft (liefst passief) maar actief. Dit zorgt wel voor een betere kwaliteit van het 3D beeld (hogere resolutie per oog). Ik heb er gelijk 2 Samsung 3D brilletjes bij besteld (20 euro p/stuk).

Ik heb er al enkele weken naar gezocht en rondgevraagd, op een budget van 500-600 euro ga je echt niks beters vinden dan dit (superieure reactiesnelheid m.b.t. gamen, mooi beeld)

M.b.t. de geluidsset ben ik voor een Logitech Z5500 gegaan. Geen set voor de echte audiofiel, maar ik kwam dan ook van een geluidsset van 70 euries van de blokker af. De set voldoet echter zeer goed voor het kijken van films, en het gamen.

• KaleDop
Bedankt. Dit klinkt dan als een serieuze optie. Mag ik vragen waar je de brillen hebt gekocht? Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat ze ook werken op deze tv. Als je hem binnen hebt, vind je het dan erg om te bevestegen?

Andere opties zijn nog welkom. Zeker op het gebied van audio.

• Badr
  • Laatst online: 05-01 22:41
Goedenavond KaleDop,

Zoals ik laatst ook in een topic vermelde, ik heb een dure 5.1 Denon gehad maar heb nu met mijn 2.1 Samsung setje een prima ding in huis voor iets meer dan 200 Euro.

http://www.kieskeurig.nl/...IWqqY_r27QCFWbKtAodNSgA0g

Qua 3d smart tv ben ik ook nog zoekende. Eigenlijk zoals jij naar iets tussen de 500 en 600 Euro. Dat heb ik nu inmiddels van de baan geveegd. Maar ik maakte het helemaal bont door een 46 inch voor die prijs te eisen.
Ik ben nu aan het wachten tot de ue46es6710 rond de 700 gaat kosten (nu 829) dan heb ik een prima tv en een prima home cinema set.

Succes met de zoektocht en je nieuwe huisje.

• KaleDop
Fijn dat je reageert Badr! Het Samsung setje bevat een blu-ray speler. Op zich niet erg, maar ik vroeg mij af of, wanneer je een set zonder blu-ray speler hebt, de boxen/versterker niet van betere kwaliteit zijn (of kunnen zijn)? Ik houd het setje zeker in gedachten.

Die Samsung tv ziet er overigens tof uit. Persoonlijk wel wat boven mijn budget als ik bedenk dat ik vrijwel alles in mijn huis nog moet aanschaffen.

Fijn dat ik op deze manier ontvangen word op tweakers!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier ook nog een 3D tv van Samsung de 6030 model.

http://tweakers.net/product/314848/samsung-series-6-eh6030/

Deze is niet zo duur maar het de meeste dingen zijn er wel vanaf gestript zoals smart tv en aantal aansluitingen maar voor 579 heb je al een 46 inch variant ervan. Deze is dan wel actief maar de 3d brillen van samsung zijn ook niet zo duur meer. Er zitten tevens al 2 brillen in alle Samsung 3D tv's zo ver ik weet.

-Full hd
- 200 Hz
- 3D

Hier 14,99 voor een enkele 3d bril van samsung
http://www.foka.nl/site/s...00gb-3d-bril-p-35273.html.

Dit is tevens ook een erg goede tv voor een goede prijs die 30-40 euro duurder dan je budget.
Maar in dit scherm zit eigenlijk een paneel van een hoogste/beste serie van vorig jaar de 30 serie.
Heeft ook 3D en 600Hz. Nadeel is dat de originele brillen van panasonic behoorlijk duur zijn maar de Samsung 3d brillen werken er ook op volgens mij. Ik had ze een keer in de winkel getest en leek erop dat ze werkte.

http://tweakers.net/price...nic-viera-tx-p42vt30.html

pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50

[ Voor 46% gewijzigd door falcon123 op 09-01-2013 19:51 ]

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:27
KaleDop schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:37:
Bedankt. Dit klinkt dan als een serieuze optie. Mag ik vragen waar je de brillen hebt gekocht? Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat ze ook werken op deze tv. Als je hem binnen hebt, vind je het dan erg om te bevestegen?
Ik heb de TV en de brillen gekocht bij PlatteTVdiscounter. Op hun site staan die brillen voor 49 euro p/stuk (wat natuurlijk belachelijk is), maar ik heb ze voor 20 p/stuk gekregen bij de tv. Ik neem aan dat dat redelijk makkelijk voor elkaar te krijgen is bij ze. Zogauw de TV en de brillen binnen zijn zal ik even melden of alles naar wens werkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door The_Zohan op 09-01-2013 20:28 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb weinig toe te voegen aan dit topic, enkel iets om op te merken.
falcon123 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:21:
Hier ook nog een 3D tv van Samsung de 6030 model.

- 200 Hz

Heeft ook 3D en 600Hz.
Laat je niet gek maken door deze cijfers. Het aantal Hz waarmee geadverteerd wordt, is namelijk niet het werkelijke aantal Hz. Hoe dat precies zit, zou je HIER kunnen lezen. Misschien ook interessant voor de TS/OP om te lezen wat motion blur e.d. inhoudt en waar het door komt.

Mijn toevoeging; neem een Panasonic TX-P42ST50. In mijn ogen de beste koop van 2012 waar de prijs/kwaliteit ontzettend goed is.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Dimens schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:14:
[...]

Mijn toevoeging; neem een Panasonic TX-P42ST50. In mijn ogen de beste koop van 2012 waar de prijs/kwaliteit ontzettend goed is.
Dit ^^

Geen enkele in de EU leverbare LCD/LED TV kan tippen aan het beeld wat de ST50 produceert.
een ES8000 kost 1550 euro, dit is toch al snel 2,5X zo veel als een ST50... en dan heeft een ES8000 nog slechter beeld ook!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• KaleDop
Die ST50 ziet er goed uit. Ook na het lezen van wat reviews ben ik behoorlijk enthousiast.

Ik vind de brillen wel duur. Ik heb enkele gezien voor nabij de 100 euro. Hij werkt op "RF (draadloos) systeem gebaseerd op bluetooth", dus volgens mij zijn brillen met dezelfde techniek ook te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee op de ST50?

• Dimens
KaleDop schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:24:
Die ST50 ziet er goed uit. Ook na het lezen van wat reviews ben ik behoorlijk enthousiast.

Ik vind de brillen wel duur. Ik heb enkele gezien voor nabij de 100 euro. Hij werkt op "RF (draadloos) systeem gebaseerd op bluetooth", dus volgens mij zijn brillen met dezelfde techniek ook te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee op de ST50?
Zoals The_Zohan al zei, is het ook mogelijk om 3D brillen van een andere fabrikant te gebruiken. Dit geldt voor alle 3D televisies van Panasonic en een groot aantal 3D brillen van andere fabrikanten.

• KaleDop
Oke bedankt. Dan ga ik eens kijken voor een samsung bril voor een redelijke prijs.

De tv is inmiddels besteld. Met een beetje geluk heb ik hem morgen binnen en kan ik hem op het tv meubel plaatsen. Nu nog een bank, haha!

Naar een audio set ben ik nog steeds op zoek.

• Dimens
Qua audio is het budget wel erg mager. Voor die prijs krijg je niet een hele goede set speakers nieuw. Echter kun je altijd proberen tweedehands te gaan shoppen.

Versterkers en speakers zijn tweedehands namelijk goedkoop te krijgen terwijl de kwaliteit erg goed is. Met een beetje geluk kun je een digitale versterker/receiver voor zo'n €100,- á €200,- op de kop tikken en de rest besteden aan twee zuilen/speakers. Ook al zijn de speakers 10 jaar oud, er kan nog steeds een goed geluid uit komen.

Of koop nu een goede receiver voor wat meer geld en tweedehands goedkope speakers en spaart door tot je een set goede speakers kunt kopen.

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dimens schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:14:
[...]
Laat je niet gek maken door deze cijfers. Het aantal Hz waarmee geadverteerd wordt, is namelijk niet het werkelijke aantal Hz. Hoe dat precies zit, zou je HIER kunnen lezen. Misschien ook interessant voor de TS/OP om te lezen wat motion blur e.d. inhoudt en waar het door komt.

Klopt, heb je zeker gelijk in! Maar qua budget gaf ik het alleen een mogelijkheid en daarna kwam ik ook met de ST50 inderdaad.... dat is een vele betere keuze alleen daar kwam ik alleen wat later mee aanzetten ^^

Ik heb zelf een Panasonic TX-P46VT20 en geniet daar nog steeds van. Die heb ik toen voor een strakke prijs bij m'n werk kunnen regelen en dat is zeker 1 van m'n betere aankopen geweest. Ik heb er iets van 850 voor betaald terwijl die toen 1200-1300 nog was dacht ik :D
Pagina: 1