Prijsindicatie B&W CDM 7NT

Pagina: 1
Acties:
  • 5.790 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Beste Tweakers,

Ik ben aan het overwegen om een luidspreker upgrade te gaan doen en ik heb mijn ogen laten vallen op een specifieke B&W speaker.

Daargelaten dat ik het uiteraard eerst ga luisteren voordat ik tot koop overga vraag ik mij af wat een reële prijs voor deze speakers zijn. Ik kan er namelijk niet echt veel over vinden. Wel bijvoorbeeld over de broertjes en zusjes (CM7/ 683) e.t.c.

Wat ik kan vinden is dat het een B&W speaker is met een speciale tweeter uit de Nautilus serie, die goed presteerd in het hoog voor bijvoorbeeld klassieke muziek.

Van de verkoper :
"B&W CDM 7NT. Kenners weten genoeg. Voor de niet-kenners. Voormalige nieuwprijs ongeveer 2200e. Velen vinden hem beter dan z'n opvolger (704).

Mijn exemplaren:

- Zo'n 10 jaar oud
- Technisch 100%
- Optisch 95% (alleen in daglicht openbaren zich wat gebruikerssporen in de vorm van oppervlakkige krasjes).
- Inclusief boekjes, dozen, frontjes, spikes en bassdempers.

Ik ben tweede eigenaar en doe ze met pijn in het hart weg omdat ze gewoon niet tot hun recht komen in mijn (te kleine) woonruimte.
"

Wat is een schappelijke prijs? De verkoper wil er ongeveer € 700,- voor hebben. Ik vind dit nog redelijk aan de prijs voor 10 jaar oude speakers of zie ik dat verkeerd?

Alvast bedankt voor de wijsheid.

Wouter

EDIT: Link: http://link.marktplaats.nl/632972074

EDIT2: Was hier niet ooit een thread voor, de prijs vragen van tweedehands producten?

[ Voor 4% gewijzigd door W.Zijlstra. op 09-01-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 06:51
als ze technisch echt perfect inorde zijn zou ik er toch zeker € 600 voor over hebben. Sowieso uitgebreid beluisteren met muziek die je van buiten kan meedeunen ... persoonlijk ben ik echt fan van de 'look' van deze speakers, prachtig gewoon! Natuurlijk is de sound van primair belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

600 euro zou ik er blind voor neerleggen. Sommige dingen verliezen niet zo snel hun waarde. Zeker als ze er nog goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
B&W is een vrij bekend en populair merk. Daarom is het tweedehands nog wel redelijk aan de prijs. €700 is best een goede prijs voor deze speakers. De meeste die je langs ziet komen op MP word rond de €750 voor gevraagd. (alhoewel er afgelopen week eentje voor €550 stond, maar die had zn huiswerk niet gedaan :P)

Belangrijker is denk ik: wat is het voor jou waard. Als je geen idee hebt wat €700 doet is het misschien handig om eerst eens goed rond te kijken en te luisteren naar andere speakers in dezelfde prijsklasse? Je krijgt dan meer een beeld van 'waar voor je geld'

Alternatief: Gewoon kopen, en als het echt niet bevalt voor een vergelijkbare prijs weer van de hand doen. Dat is het mooie van Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:16

FeaR

In GoT we trust

Topics voor prijsindicatie zijn niet toegestaan op GoT. Aan de hand van diverse tweedehands sites moet er wel een beeld te vormen zijn voor wat een goede prijs is voor een dergelijke speaker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.