Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28
Momenteel heb ik 2 VGA-kaarten in mijn systeem. Eentje gebruik ik als computermonitor (16:10). De andere (erg langzame) gebruik ik via HDMI als beamer (16:9 scherm).

Probleem
Het probleem is als volgt: op het moment dat ik beide schermen op één kaart aansluit (monitor op DVI en beamer op DVI->HDMI adapter), dan krijg ik het niet voor elkaar om via Win+P te schakelen tussen beide schermen. In het verleden is dit wel een keer gelukt, alleen wordt dan het 16:10 beeld op een 16:9 beamer gezet (en verlies je een deel van de onderkant van het beeld).

Bij gebruik van twee PCI-E kaarten gaat dit prima. Echter, de G100 (mijn tweede kaartje) gaat nu stuk (artifacts) en is bovendien erg langzaam.

Vraag
Nu is mijn vraag: stel dat een kaart koop met zowel een DVI als HDMI uitgang, kan ik dan beide schemen op deze kaart aansluiten en gaat het dan qua beeldverhouding goed (dus beeld naar monitor netjes in 16:10 en die naar de beamer in 16:9)?

PS: ben van plan om een Sapphire HD7750 of een Asus Radeon HD 6670 te kopen (met zowel HDMI als DVI).

[ Voor 1% gewijzigd door J.apiooo op 09-01-2013 15:59 . Reden: Asus kaart als optie toegevoegd ]

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken.

heb hier ook een 17 inch (4:3) scherm en een 22 inch (volgens mij 16:9) op 1 8600gt zitten.
Volgens mij kan dat al zolang er meerdere monitoren ondersteund worden op 1 kaart. en dat is op de huidige kaarten niet anders voor zover ik weet.

Alleen dupliceren kan niet met 2 verschillende schermformaten. Tenminste, het kan wel, maar dan krijg je op beide dezelfde resolutie en beeldverhouding.

bij uitbreiden of maar 1 scherm inschakelen pakt hij gewoon normale resolutie en verhouding van het scherm