steam library folders probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 19:13
Beste tweakers,

Laatst is er een optie aan steam toegevoegd dat je meerdere folders kan hebben om je games in te hebben, handig dus voor mensen met een ssd en een hdd, zo staan al je spellen mooi op je hdd en blijf je ssd leeg.

Nu wil ik dus tf2 installeren dan krijg ik niet de optie op welke schijf ik dit wil installeren voorgeschoteld, maar bij andere spellen krijg ik dit wel normaal. nu is tf2 een behoorlijk groot spel en dit wil ik niet op mijn ssd hebben.

klopt dit dat je tf2 niet in een ander steam library kan installeren of doe ik iets helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-07 07:52
Volgens mij doet valve soms vreemde dingen met hun eigen source games. Kan het zijn dat je al een source game geinstalleerd hebt op je SSD? (Dota 2, HL, eigenlijk zo'n beetje alles van valve). Grote kans dat hij dan TF2 gewoon naast de al bestaande shared files wilt installeren en dus de optie niet meer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:03
Steam heeft inmiddels die optie inderdaad, zelf heb ik er geen ervaringen mee, maar ik gebruik zelf altijd 'SteamMover'.

Toch is het wel logisch wat Sleepkever zegt, dit zou zeker een oorzaak kunnen zijn. (na een 10 seconden google, hier een topic met oplossingen/meer mensen met hetzelfde:http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=33655246)

Steammover is een applicatie die op een soortgelijke manier werkt, en zo kun je hele games verplaatsen. Het voordeel hierbij is dat je vervolgens games ook makkelijk terug kan verplaatsen. (Stel je speelt een game een tijd niet kun je hem naar je HDD verplaatsen, vervolgens ga je hem weer spelen, kun je hem met een druk op de knop terugplaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
nu had ik dit probleem ook al in windows, toen gewoon steam op mijn hdd geinstalleerd, maar nu draai ik dit dus op ubuntu. dit lijkt mij geen probleem omdat ik wel gewoon de library aangemaakt heb, en hij deze ook herkent. bijvoorbeeld amnesia kan hij wel gewoon in de andere library installeren.
dit is ook het eerste spel dat ik installeer, dus nog geen andere source games geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
De beste tool hier voor is SteamTool Library Manager, kan je zeer gemakkelijk games verplaatsen naar andere locaties :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:03
Uiteraard makkelijk om te weten dat je Ubuntu draait, dan gaan die windows apps niet zo goed werken.. ;) Enige wat ik dan kan aanbevelen is om die install optie te gebruiken van steam zelf.. Bekijk de forums van Steam eens zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

TF2 uses the Source engine, as do several other games by Valve. To conserve disk space by sharing files, Steam automatically installs all of them in the default location. There is no way to change the installation library folder for these games.
Blijkbaar zit het hem hierin.

Maar niet altijd!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WpY5rA1POzdi7dDI5h5OASug/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wvAzwZdM2mSUy8zVXlXc9LLK/thumb.jpg

De enige twee dingen die ik kan bedenken zijn of symlinks maken, of steam installeren op een aparte schijf.
Installeren op een aparte schijf? check!:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4JxmzgDEaYsWHlPfpQklVgy2/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door kKaltUu op 09-01-2013 15:20 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
helaas is het installeren op een andere schijf in ubuntu makkelijker gezegd dan gedaan, als ik het zo lees.
Pagina: 1