Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe maak ik een (basis) Joomla template?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Om wat meer over templates te leren ben ik op zoek naar het volgende:

Een "lege" joomla template met 1 positie
code:
1
2
3
4
5
+---+
+   +
+   +
+   +
+---+

Een joomla template met 2 posities:
code:
1
2
3
4
5
+---+
+   +
+---+
+   +
+---+

Een joomla template met 4 posities:
code:
1
2
3
4
5
+-+-+
+ | +
+-+-+
+ | +
+-+-+

Er hoeft verder geen CSS code bij ivm opmaak, daar ben ik nog niet aan toe. Eerst maar eens de basis onder de knie krijgen.

Ik hoop op deze manier wat meer te leren over de posities van joomla. Mijn doel is om uiteindelijk een "generic" template te kunnen maken van 10x10 posities en zo op elk willekeurige plaats iets te kunnen plaatsen.

't zou fijn zijn wanneer iemand me hier mee wil helpen.

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

DeZzL

Rocket surgeon

Het lijkt me dat je hiermee toch een heel eind zou moeten komen:

http://docs.joomla.org/Creating_a_basic_Joomla!_template

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CSS is juist opmaak, tenzij je met tabellen wil werken, maar is niet daarvoor bedoelt.

Voor het maken van een template heb je dus kennis van HTML & CSS nodig, en kennis van het template systeem van de software die je gebruikt.

Verder ben ik het met bovenstaande eens.

Ey!! Macarena \o/

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Een stevige basiskennis HTML & CSS is inderdaad een vereiste voordat je hieraan begint.

Verder, moet het perse joomla zijn? Er zijn way makkelijker te templaten CMS's (CmsMadeSimple bijvoorbeeld om mijn personal favourite maar gelijk te noemen)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MarchelV schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:55:
Eerst maar eens de basis onder de knie krijgen.
Dat dus. Gewoon beginnen met leren van HTML, CSS en mogelijk PHP. En daar zijn boeken en websites over volgeschreven; je maakt me niet wijs dat je daar niets over kunt vinden. En omdat er nogal wat zaken uit onze Quickstart ontbreken in dit topic ga ik 't verder voorzien van een hangijzer.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.