Toon posts:

blauw scherm 0x0000007B

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met een progje om drivers te scannen mijn drivers geupdated.
Na de reboot kreeg ik een blauw scherm met o.a de melding 0x0000007B.
Ik heb geprobeerd via save modus, en laatst werkende instellingen (zoiets weet niet precies meer hoe het heet ) en de andere modussen geen succes gehad, sprong weer in het blauwe scherm.
Ook mijn windows 7 cd pakt hij niet.

Ik zit nu helemaal vast, kan iemand mij op weg helpen.

mvg,

Verwijderd

Wat / Hoe laad je de Windows DVD en wat gebeurt er dan precies? Welk hardware heb je?

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-01 01:36
"Note: While not a common solution, you may also want to try the reverse - see if IDE mode is selected in BIOS and if so change it to AHCI, especially if you see the STOP 0x0000007B error in Windows 8, Windows 7, or Windows Vista"

Dat soort dingen al geprobeerd ?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-02 08:20

Big Womly

Live forever, or die trying

Hier een hele lijst met zaken die je kan proberen. Eerste hit op google.

Klinkt wel als een corrupte HDD driver. Harde schijf in een andere PC hangen en de DLL overschrijven met één die wel werkt.

De reden waarom hij het bij je Win DVD ook heeft is waarschijnlijk omdat hij de DVD niet eerst probeert, maar rechtstreeks van de HDD wil opstarten.

[ Voor 25% gewijzigd door Big Womly op 09-01-2013 13:09 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met de beste wil in de wereld kunnen wij je zo niet helpen.

Zie:
Het algemeen beleid #quickstart

Je hebt het hier over "een progje om drivers te scannen" - als je ons niet vertelt welke kunnen we hier weinig over zeggen. Je zegt dat je drivers geupdate zijn, maar je geeft niet aan welke drivers van welk apparaten geupdate zijn. Wat exact "save modus" is (save modus waarvan?) zeg je ook niet en zoals gezegd geef je niet aan wat je exact met die Windows 7 CD probeert te doen en wat dan (niet) gebeurt.

Tenslotte heb je het over een foutmelding waar met een beetje zoekwerk veel over te vinden is maar je niets mee gedaan lijkt te hebben. Als je dat wel gedaan hebt, ontbreekt nogal wat in je topicstart. Heb je dat niet gedaan, dan weet je wat je te doen staat.

In ieder geval gaat dit topic wegens te weinig info en (voorzover we kunnen lezen) inzet dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.