Aansluiten Altec Lansing ADA995

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjobaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04-2023
Goedemorgen experts,

ik heb de volgende apparaten

DVD speler: MT-Logic DVD 2011 (MT)
Digitenne box: RE 2100 (RE)
TV

De MT is met Scard kabel aangesloten op de RE en die weer met scard kabel aan TV.

Probleem:
Om radio te luisteren dient TV aan te staan omdat ik die speakers nu gebruik.
Om DVD te kijken dien ik eerst de RE aan te zetten, en daarna weer uit om DVD te kijken (beeld en geluid wordt dan via scard kabel doorgegeven)

Om er voor te zorgen dat ik niet mijn TV aan hoef te zetten als ik radio wil luisteren of een CD, wil ik mijn Altec Lansing ADA995 speakerset aansluiten.
Alleen de vraag is hoe doe ik dat.

Achterkant MT-logic:
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqF,!h0FCcZknMFMBQ4H,YfuR!~~60_84.JPG

Specs Digitenne box: RE 2100 (RE)
http://www.consumentenbon...oders-pvrs/rebox/re-2100t

hopelijk heeft iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ken al dat spul niet.

Maar het plaatje van de DVD-speler zie ik gewoon 4 audio-uitgangen op zitten.

1x 6 kanaals analoog uit ( 2x fronts, 2x rear, 1x center & 1x subwoofer)
1x scart (bevat dus 2.0 stereo)
1x coaxial digitaal uit
1x optische digitaal uit

Keuze genoeg lijkt me. Je hebt scart-adapters waar 3 tulpjes uit komen. 1 voor video, en 2 voor stereo audio.

Edit:
En je kan dus ook van de scart van je digitenne het audio aftappen..

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 09-01-2013 10:40 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Heb je geen 2e scart-input op je tv zitten? Dan kan je je DVD-speler daar rechtstreeks op hangen. Alternatief is een scart-box er tussen zitten (kosten een paar euro), zodat je meerdere scart-inputs op 1 ingang hebt. Let wel dat je deze devices dan niet tegelijkertijd aan kunt hebben staan.

Wat betreft audio kan je inderdaad een line-out van je DVD-speler nemen en die op de line-in van je versterker zetten. De specifieke Altec Lansing ADA995 ken ik niet, dus weet niet precies welke inputs je hebt. Mogelijk heb je nog een verloopkabeltje nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjobaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04-2023
Heb de opzet momenteel als volgt:
de Altec Lansing ADA995 heeft 1 driedelige output kabel Gele (voor center en Sub woofer), Groene(voor links en voor rechts) en Zwart (achter links en achter rechts). Ik heb hiervoor drie kabels gekocht met die ik zo kan connecten met de audio inputs van de DVD speler. De DVD speler is verbonden met de TV rechtstreeks via een SCART kabel. Als ik nu een dvd draai gaat het geluid netjes via de speakers van de ALTEC set.
Maar nu heb ik nog een probleem ik kan nog steeds geen radio luisteren. Wat doe ik verkeerd.
Ik heb de Digitenne RE nu tijdig rechtstreeks op TV aangesloten ook met SCARD kabel (heb dus twee SCARD aansluiten op TV).
Volgens mij zou ik die Digitenne RE ook op de DVD speler moeten aanlsuiten toch alleen heb ik geen tweede SCARD ingang op de dvd speler ?
En ik wil natuurlijk ook TV kunnen kijken zodat het geluid via mijn speakers gaat.
Wat doe ik nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31

FeaR

In GoT we trust

SCART is niet per se twee-weg verkeer. Wat je kan doen is de Digitenne met optische kabel verbinden met de DVD-speler.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.