Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 21:00
Hoi tweakers,

Ik heb een HTPC staan waar ik een probleem heb met geluid en video synchronisatie.

Ik zal even de situatie schetsen hoe ik de boel heb aangesloten.

dvi > hdmi kabel naar de tv
hdmi > hdmi naar de home cinema set.

De videokaart die gebruikt wordt is een AMD HD6850.

De reden dat ik dit apart heb aangesloten is omdat de TV een LG is die geen DTS door laat. En aangezien zo'n beetje iedere film DTS is en ik niet alles steeds wil gaan omzetten naar AC3 heb ik het op deze manier geprobeerd.

Het gekke is als ik een youtube filmpje afspeel het wel synchroon loopt. Zodra ik mkv via mpc-hc / vlc / xmbc afspeel loopt het geluid achter. (zowel AC3 als DTS) Ik kan natuurlijk handmatig het geluid syncen maar misschien is er een mooiere oplossing.

Iemand ideeen? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom niet: HTPC -> home cinema -> tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
brilsmurfffje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:10:
Waarom niet: HTPC -> home cinema -> tv ?
Dit heb ik ook geprobeerd, vergeten aan te geven, echter was het beeld dan van een stuk lagere kwaliteit (korrelig), maar misschien is hier ook een oplossing voor.

En heeft dit verder ook geen nadelen? Er word soms ook een spelletje op gespeeld (FIFA)

[ Voor 12% gewijzigd door Z500 op 09-01-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als er dan een lagere kwaliteit is dan moet je eens kijken wat de instellingen van de receiver zijn en of deze wel 1080p pass through ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Oke, het gaat om een LG HX551. Dat ding kan wel 1080p streamen maar dat zegt natuurlijk niets over de passthrough. Kan het bij de specificaties op de lg site zo snel even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
brilsmurfffje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:36:
Als er dan een lagere kwaliteit is dan moet je eens kijken wat de instellingen van de receiver zijn en of deze wel 1080p pass through ondersteund
Dat zal het waarschijnlijk wel zijn inderdaad. Oudere en minder goede receivers willen soms wel eens tot maar 720p/1080i gaan

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat voor tv heb je? als je de tv aanzet wat zegt de tv dan dat hij voor signaal krijgt ? (720p, 1080i, 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
brilsmurfffje schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:46:
Wat voor tv heb je? als je de tv aanzet wat zegt de tv dan dat hij voor signaal krijgt ? (720p, 1080i, 1080p)
Uiteraard moet je dan wel het kanaal van je HTPC kiezen en niet de tuner; die zal nooit boven de 1080i aangeven natuurlijk ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Sorry voor de late reactie. Tis lastig om tijd te nemen om hier mee aan de gang te gaan als er steeds iemand tv aan het kijken is ;)

Ik heb het nu succesvol aangesloten op deze manier: HTPC -> home cinema -> tv

Echter nog steeds niet synchroon. In XBMC 200ms vertraging ingesteld wat dan wel werkt maar toch gek.

Ik heb een LG lg 47lw670s. Als ik de versterker op ARC zet loopt het wel synchroon, maar dan laat de tv dus geen DTS door.
Pagina: 1