Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[NBBG] multimedianotebook februari 2013

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] multimedianotebook februari 2013

Het is weer tijd voor een multimedianotebook. Het budget is zoals gebruikelijk vastgesteld op €1200. Maar wat is een multimedianotebook?

Een multimedianotebook is aan apparaat wat vooral bedoeld is om in huis te gebruiken, waardoor een groot scherm een pre is. Gezien het budget stellen we verder de nodige wensen: een GPU om een aardig spelletje mee te spelen, een scherm van redelijke kwaliteit, en een vlotte processor. Verder mogen de luxere features in dit segment (verlicht toetsenbord, blu-ray, aardige speakers) eigenlijk ook niet ontbreken.

kandidaten

De populairste 17" notebook momenteel is de inspiron 17R SE. De reden daarvoor laat zich raden: hij is werkelijk spotgoedkoop. De variant met i5 heb je voor €749 in huis, voor een i7 moet €100 extra worden betaald. Je krijgt in beide configuraties 6GB RAM, 1TB opslag en een GT 650m GDDR5.

Nadelen heeft dit model ook: voor een configuratie met een backlit toetsenbord moet diep in de buidel worden getast. Voor een model met blu-ray drive en 3D scherm moeten we €250 extra neerleggen. Verder is het gebrek aan gigabit ethernet voor een multimedianotebook op zn zachtst gezegd onacceptabel.

De grote concurrent is de asus N76. pricewatch filter. Het interessantste model is de pricewatch: Asus N76VJ-T4006H, op moment van spreken €929 voor een i7, 1080p scherm, 1.5TB HDD en een rebranded GT 555m. Voor plusminus de grens van ons budget (€1160 en €1220) is een model met GT 650m beschikbaar. Naar mijn mening erg veel geld voor een GPU.

In de pricewatch vind ik verder verschillende acer notebooks. Zoals de pricewatch: Acer Aspire V3-771G-53216G75Maii. Vorige keer, en de keer daarvoor ook, hebben deze de boot gemist vanwege het gebrek aan reviews. Misschien deze keer?

Ten slotte vind de pricewatch de pricewatch: MSI Gaming Series GX60 1AC-014NL. Daar zijn eindelijk reviews van. Verpletterende reviews helaas: een GTX 660m + i7 presteert in games 5% trager, en de GT 650m volgt niet ver daarachter. De door mij verwachte performancerevolutie in het segment bleef helaas uit.

Heb ik iets gemist? Niet mee eens? Nog iets toe te voegen? meld het hier.

• jvr-helmond
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:13
Dit is een beetje het budget wat ik ook voor ogen heb met de specs van mijn interesse. Echter is het wel handig om het jaartal aan te passen :P

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:51
1100 euro voor een i7 en een 630M? Voor dat geld kun je beter een Dell 17R SE kopen of een Asus N56. Goedkoper en betere hardware.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
De HP's zijn erg overpriced in nederland, inderdaad. Voor die prijs moet het wel heel goed zijn, maar het gegronde vertrouwen dat dat zo is heb ik bij HP eigenlijk nooit. Geen kandidaat, dus.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
En de Lenovo Y500 en Asus N56vz? of is 15.6" te klein?

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 09:17

uppie8374

Sousousou

Ja ik zat ook al aan de Y500 te denken. Twijfel zelf namelijk ook nog steeds tussen de Dell uit de openingspost en de Y500 I5 variant.

Zie net dat de Y580 ook 800,- kost. De GTX660 schijnt weer iets beter te preseteren dan de GT650.

[ Voor 27% gewijzigd door uppie8374 op 11-01-2013 18:05 ]

Rebuilding knowledge database

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de touchpad problemen raad ik de Y500 liever niet aan aan groot publiek. De y580 is te slecht leverbaar.

De N56 zou een kandidaat kunnen zijn.

Verwijderd

Heb de y500 laatst even getest bij de bcc. Het touchpad is inderdaad dramatisch, ik zou het zelfs onbruikbaar noemen.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:51
De N56 (pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H) is inderdaad een goede kandidaat, ik hem hem zelf dus kan alle vragen beantwoorden. Wat feiten:

1) Kan een SSD in (duh)
2) Maximaal 16gb ram. (Ondanks de 2 sloten)
3) heeft een backlit keyboard en een 650M met gddr3 geheugen.
4) Beeldscherm is een LGD02D9 beeldscherm (mat, 1080p) gemaakt door LG.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Er klopt iets niet helemaal: Wat de pricewatch zegt over De Asus N76VJ-T4006H komt niet overeen met wat de webwinkels melden (vb). Daar heeft hij ineens geen full HD scherm, 6gb ram en 500GB HDD.
De genoemde specificaties passen wat beter bij de Asus N76 Series N76VJ-T4005H en die kost €100 extra.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb zelf de MSI GX60, ongeveer anderhalve maand. Prima laptop, gaming is perfect maar daar is ie tenslotte ook voor gemaakt. Ik ben zelf vooral erg tevreden over het steelseries toetsenbord wat erin zit. De cpu is niet de krachtigste maar voldoet prima. Zolang je niet onwijs gaat zitten renderen oid. Ik ben er iig erg blij mee.

Overigens heeft deze laptop standaard 2 HD bays beschikbaar. Ik heb de 750gb sata disk in de 2e bay gedaan en een SSD geplaatst in de 1e bay. Works like a charm!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
De GX60 bied niet zo'n hoge prijs/prestatiefactor als je het mij vraagt. Een wat overgeclockte inspiron 17R SE bied dezelfde grafische prestaties tegen een flink lagere prijs, met een veel snellere CPU.

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:43
De y500 i7 versie is nu 826 euro bij bcc, daarnaast zijn de touchpad problemen zoals in mijn review te lezen niet bij mij aanwezig. Lijkt mij daarom dat deze toch meegenomen zou moeten worden, vooral ook om de aanwezige bluray drive, wat natuurlijk ook een pluspuntje is voor een multimedia laptop. Wel is hij minder goed leverbaar dan eerst naar mijn idee, maar dat kan aan mij liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een paar dagen en dan moeten we er uit zijn.

De inspiron is is €799 met i5 en €899 met i7.

Behalve de inspiron, de N76 en de acer kunnen we misschien ook de Y500 erbij doen.

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:43
Ik heb verdere research gedaan en het blijkt dat de touchpad problemen bij de Lenovo Y500 aanwezig zijn bij de exemplaren met Elantech touchpads manufactured in November prior to 11/28/2012. In mijn lenovo is een synaptics touchpad aanwezig, die blijkbaar na deze datum is geproduceerd en waar het probleem niet aanwezig was, maar bij het demomodel in de mediamarkt was dit wel het geval toen ik mijne kocht (bij NoRRoD).
Echter vind ik het door deze onzekerheid en doordat de laptop wanneer deze word opgeladen aan de buitenkant statisch geladen raakt, dat beter geadviseerd kan worden om de Inspiron of N76 te nemen en de Y500 (i7) als alternatief, aangezien deze voor het geld verre weg de beste specificaties heeft.
Hierbij heb ik de voorkeur voor de Dell inspiron, aangezien deze ook een zeer goede prijs heeft, maar daarnaast ook de mogelijkheid tot een versie met 3D scherm en bluray drive.

[ Voor 5% gewijzigd door masterjorie op 26-01-2013 19:45 ]

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 21:05
Als jullie de Y500 erbij zetten moet er wel een enorme disclaimer bij, want voor zover ik weet zijn er alleen maar problemen (heb er 2 gehad en allebei terug moeten sturen, voor de rest geweldig, maar ja een laptop waarbij het touchpad niet werkt is nutteloos) Voor zover ik weet zijn er ook nog geen nieuwe ladingen van laptops binnengekomen waarbij het probleem is opgelost, (webshop waarbij ik zat zou afgelopen zaterdag een lading binnenkrijgen maar hadden die niet gehad en wisten niet wanneer ze nieuwe zouden krijgen, eerst volgende bestelling stond voor ergens halverwege februari) overal worden ze dus nog steeds verkocht met mogelijk problemen (over het algemeen hebben ze productie datum 24-11)

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:20

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik zit heel zwaar te denken om de Acer Aspire V3-771G-53216G75Maii te kopen. de i7 variant en dan zelf er een SSD van 128 bij te plaatsen. Kom dan wel totaal op € 990,- dus of die SSD er komt. Kaal kost hij maar € 850,- of ik ben gek, maar volgens mij is die de goedkoopste variant.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• iron-fist
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11 20:38
Iekozz schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:42:
De N56 (pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H) is inderdaad een goede kandidaat, ik hem hem zelf dus kan alle vragen beantwoorden. Wat feiten:

1) Kan een SSD in (duh)
2) Maximaal 16gb ram. (Ondanks de 2 sloten)
3) heeft een backlit keyboard en een 650M met gddr3 geheugen.
4) Beeldscherm is een LGD02D9 beeldscherm (mat, 1080p) gemaakt door LG.
waarom heb je toch voor een vz gekozen en niet voor een VJ?

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
De Samsung Series 3 NP350V5C-S03NL met I7 lijkt mij ook een "niet te versmaden hapje" voor de fijnproevers.

Wat vinden jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan beter de inspiron 15R SE nemen, dan krijg je tenminste en 1080p scherm.

• Stamper68
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-01-2023
Is die Samsung die nu in de aanbieding is geen goede koop dan?
Heb geen verstand van computers maar moet nu wel een nieuwe omdat mijn huidige Asus de geest aan het geven is en de Samsung leek mij een mooie optie voor 600 euro, aanbieding duurt nog een paar uurtjes!

Iemand wijze raad?

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is gewoon dat de samsung een 768p scherm heeft en een i7, de inspiron heeft voor dezelfde prijs een 1080p scherm en een i5.

99% van de consumenten denkt een i7 nodig te hebben, maar dat boeit nauwelijks voor de gebruikservaring. Een goed scherm of SSD is voor 99% van de taken veel belangrijker dan een i7.
Pagina: 1