huiskamer audio en video ?

Pagina: 1
Acties:

• Cor Hyun
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05-2025
Hallokes,
Na veel piekeren en peinzen tot de conclusie gekomen dat ik er alleen niet uitgeraak .. misschien met jullie hulp ? The question ..

We kochetn recnt een huisje liet eid woonkamer nieuwe stopcontacten inzetten - een aantal netwerk aansluitingen en waarom niet ineens ook maar speakerkabel om mij hifi-set te kunnen installeren.
Super zou je denken maar er niet aan gedacht dat tegenwoordig alles op alles aangesloten zou moet worden om beeld en geluid goed te combineren. Probleem.-> In hoek één van de kamer PC met netwerkkabel (vd router), in de andere hoek TV (nog eentje met beeldbuis en scart) maar wel een digibox (ook dus netwerkkabel naar router) en in hoek 3 een gaatje in de muur waar mijn 4 speakerkabels (dubbel stereo - quadrophonic) uitkomen.

Natuurlijk had ik eraan moeten denken om de speakerkabels aan de TV hoek te laten uitkomen om zo digibox op de hifi te kunnen aansluiten om aanvullend met een mediaplayer mijn computer via een netwerkje te kunnen leegzuigen voor al mijn muziek en films. helaas .. maar dit is wel waar ik nog hoop et geraken.

Voorlopig dacht ik er met een Wifi media player en een Wifi TV uit te geraken maar ken de mogelijkheden van deze toestellen niet. Zou het een oplossing kunnen zijn om id hifi hoek (indien daar ook netwerk zou zijn) een mediaplayer met wifi aan te koppelen om zo :
* audio (analoog) naar de hifi te sturen,
* TV audio binnen te krijgen (verstuurd van een WIFi TV-toestel)
* beeld naar de wifi TV te sturen ook via mediplayer.

Gezein de TV er toch binnenkort wel uitgaat en de mediaplayer merkerlijk goedkoper zijn dan een squeezbox of zoek ik het veel te ver ?

Alle hulp / ideeËn / bedenkingen welkom !
- COR -

Verwijderd

Ik neem aan dat je niet overal kabels wil hebben in huis? Echter is dit wel veel goedkoper, simpeler en heeft het hogere kwaliteit. Schets de situatie is liefst met tekening. Welke WiFi TV producten heb je al bekeken?

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

Bestla

Viking Kvinne

Welkom Cor, zou je een situatieschets zoals gevraagd willen maken waarin je alle huidige en toekomstige toestellen in verwerkt die je al in je startpost noemde ?

Dat maakt het wat makkelijker om mee te denken.