MSI K9A2 Platinum V2 - Phenom X4 9850 BE (BOOT-SETUP probs)

Pagina: 1
Acties:

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-02 13:04
Hallo,

Probleem (is nu nog): Ik zit in de Bios-setup (doe niks) dan na 5sec tot 2a3min. wordt het beeldscherm zwart (no video signal) de ventilatoren en HDD-led blijven allemaal draaien, maar moet een reset doen om opnieuw te kunnen booten (ctrl-alt-del werkt niet).
Eerst was dit ook het geval toen ik onder winXP Pro zat maar de laatste 2 weken niet meer.

Wat historie:

Mijn moederboard van september 2008:
- MSI K9A2 Platinum V2 (bios toen geupgrade naar V1.4, inmiddels V1.B)
- Phenom X4 9850 BE (agena)
PC wou niet starten met een Cooler Master 700W PSU.
Cooler Master 620W gekocht toendertijd en het probleem was weg !

Goed dat was het eerste probleem verholpen.

Nu het volgende:
Heb al 2 van deze boarden in gebruik (de V1 en V2) en ik heb niks anders dan ellende de afgelopen 4 jaar ermee gehad.

Eerst veel BSODs en HDD probs..... (dus een 2e board aangeschaft om deze uit te kunnen sluiten)

Jaartje goed geweest maar na een windows XP beveiligingsupdate (van een paar weken terug) zo plots na het opnieuw booten plots geen video (ook als ik in de bios setup zit !!!!!!) terwijl de FANs nog blijven draaien en alle LEDS.

Het rare is dat als ik eenmaal in windows XP Pro 32b zit er niks meer aan de hand is.
(is ook wel eens anders geweest, maar de laatste weken niet meer).

Schakel ik de PC uit na bv 10uur prima in XP te hebben gewerkt en ik koppel bv de DVD writer of 2e HDD er aan dan heb je grote kans dat ie windows gaat opstarten maar nadat de blauwe blokjes zijn gaan "lopen" het euvel zich voordoet.

VERVANGEN geweest: Mobo, HDD, CPU, Videokaart, PSU (geen 1 onderdeel bracht de oplossing).
Dus eigenlijk alleen het geheugen nog niet: OCZ PC6400 DDR2 2Gb (2 van deze reepjes)

Dus wat kan het zijn als ie na bv 1min. in de Bios Setup te zijn er geen video meer doorkomt en is vastgelopen????

OCCT stress testen gaan prima......zoals menige stress test onder windows.

Zou terug flashen van bv Bios versie V1.7 nut hebben ?

# Marstek Venus V3 | V146 | using LAN # HACS op RPi 5 #

Verwijderd

Dus wat kan het zijn als ie na bv 1min. in de Bios Setup te zijn er geen video meer doorkomt en is vastgelopen????
Dit had ik laatst toen mijn chipset defect was, vervangen mobo heeft probleem verholpen! Of een brakke BIOS chip

• Z900
Maar heb al een ander mobo geprobeerd en het probleem bleef........

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Het is wel even het vermelden waard dat hij een 2e MSI K9A2 (V1) Geprobeerd heeft. Die heeft dezelfde problemen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 19:41
Heeft u nog andere componenten van MSI in uw systeem? ik zag dit ook een keer. toen was het omdat MSI's EIGEN gtx670 niet compatible was met het MSI moederbord. misschien handig om naar te kijken.

Verwijderd

Ik zou de bios flashen naar 1.9.
Ik heb het nooit zo op bios versies die of beta zijn of lettertjes bevatten.
Kijk even wat er dan gebeurt.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 13:28
Welk geheugen heb je precies? Ik zie bijzonder weinig OCZ geheugen in de QVL (memory support list) staan. Het zou niet de eerste keer zijn dat dit vage errors geeft.

• Z900
- geen andere componenten van MSI
- ook op bios 1.9 heeft ie dit probleem
- Platinum Edition: OCZ2P8004GK 5-4-4 @2.1V
2 DIMMs van 2Gb elk (en volgens mij staat deze erin toch ?)

Thanks !

[ Voor 14% gewijzigd door Z900 op 12-01-2013 19:23 ]

Verwijderd

Dan wordt het denk ik toch even op zoek naar ander geheugen en daarmee testen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:39:
Ik zou de bios flashen naar 1.9.
Ik heb het nooit zo op bios versies die of beta zijn of lettertjes bevatten.
Die lettertjes is bij MSI vrij standaard aangezien ze hex doortellen. Doordat ze vaak maar twee karakters gebruiken en het karakter voor de punt in principe alleen verandert bij bijv een nieuwe revisie van het bord met een incompatible bios zou je anders nooit meer dan tien bios versies uit kunnen brengen, nu wel: v1.8, v1.9, v1.A (1.10), v1.B (1.11), v1.C (1.12), etc

• Z900
Zo denk ik er ook over Nielson.

Ik denk dat ik dat als laatste hoop maar eens ga doen, E65.

Weet het anders ook niet meer, onder windows nog steeds prima.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb alleen maar lof over de MSI K9A2 platinum,bij mij liep hij het lekkerste op BIOS 1.7.
Waar je ook naar kan kijken is het ram geheugen wat niet lekker mee wil op het bord?
Probeer eens een setje kingston kvr,dat OCZ geeft wel vaker problemen met wat oudere kieskeurige borden.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Z900
Maar zou het het geheugen kunnen zijn ? Want onder winXP dus geen problemen en zodra ik in de bios setup ga kapt hett systeem ermee (geen video output meer) zo tussen de 10sec en 3min !

• Z900
Vanmiddag de bios terug geflashed naar V1.7 via USB stick met daarop MSIHQ.
Ging goed, een paar minuten in dat OS gelaten (soort DOS?).
Toen opnieuw in winXP laten booten en nadat het blauwe balkje onder het WinXP logo een stuk of 5 keer v.l.n.r. heeft gelopen, hup zwart scherm en na 10sec weer het blauwe beeld met de melding: - No Video -

Daarna nogmaals geboot en kwam goed in WinXP wat nu nog steeds prima draait.

Zou het toch iets met het geheugen dan zijn, wat anders aangestuurd wordt als je nog niet in WinXP zit ?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dat zou best een kunnen dat het met het geheugen te maken heb,ik heb hier eventueel wel een setje ddr2 kingston kvr liggen om te testen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Z900
Hoi Speedy-J'

Dat zou mooi zijn !

Waar kan ik ze oppikken?

Sorry voor de late reactie....

Pagina: 1