Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangen videokaart NVidia 8600M GT in Compal IFL90

Pagina: 1
Acties:

• SaddieN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Sinds enkele weken is de videokaart van mijn laptop overleden.
De laptop is een jaar of 5 oud en beviel nog prima.
Omdat ik het wel leuk vind om dingen uit elkaar te halen, heb ik dat gedaan, met behulp van een erg duidelijke handleiding.

Ik dacht dat een vervangende videokaart voor een paar tientjes wel te koop was, maar dat blijkt niet te kloppen.
Ten eerste zijn de prijzen voor kaarten voor laptops in het algemeen vrij hoog.
Ten tweede gaat niet zo maar iedere videokaart in mijn laptop werken.
Dus is mijn keus beperkt tot een aantal kaarten waarvan bekend is dat ze het wel doen:

up to now, I never got the ATI 3650 DDR3 256MB to give me a signal to my external monitor
ATI 3650 DDR2 512 MB worked instantly, also with external monitor
ATI 4570 works, too, also with external monitor
ATI 3470 works, too, also with external monitor
ATI 3400 works, too, also with external monitor
baking both of my 8600M GT cards for 10 minutes at 180°C got one card back to live
ATI 2400XT did not work!
ATI 4650 works, too, also with external monitor
NVidia FX 570M does not work

De prijzen van de kaarten beginnen ongeveer bij de 60,-, zoals de ATI Mobility Radeon HD 3650 MXM II 256MB DDR3.

Ik vind het wel leuk om een poging te doen om alles weer in elkaar te zetten en ik hoop eigenlijk dat hier mensen zijn die dit ook weleens gedaan hebben. Ik hoor het graag!
(En nog leuker zou zijn als er iemand is die nog zo'n kaartje in een oude schoenendoos heeft liggen...)

Dat bakken vind ik wel wonderlijk, maar het schijnt vooral een (zeer) tijdelijke oplossing te zijn, dus dat ben ik eigenlijk niet van plan.

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
ATI 4570 heb ik op mijn oude laptop is een goeie grafische kaart kon best veel games op High settings en medium spelen zelfs nu nog maar ik kon al zeker 10 games niet meer spelen.

maar zal wel aan jouw eisen doen voor andere dingen dan gamen.

je moet wel je bios nog updaten Het voordeel van een nieuwe BIOS is dat de computer aangepast kan worden aan nieuwe hardware en dat eventuele fouten uit een vorige BIOS verwijderd worden.

Zorg voor de juiste firmware. Tijdens het flashen mag er niks misgaan want in dat geval kan je computer onbruikbaar worden.

maar wil je specifiek beste grapich card uit dit lijstje? anders zal ik dat even uitvogelen voor jou.

je moet wel opletten dat je de grapich card in je laptop past!

Maar ik heb zelf geen ervaring met onderdelen verwisselen, dus luister maar naar de andere mensen die nog reageren op jouw topic. Maar bios updaten raad ik je wel aan .

[ Voor 17% gewijzigd door TokoDude op 10-01-2013 18:35 ]

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• SaddieN
Inmiddels heb ik de videokaart "gebakken", maar dat heeft geen effect gehad.
Dus nu is het dilemma van toepassing: ga ik hier nog geld aan uitgeven, of is iedere euro er een te veel?

@TokoDude:
Momenteel is het lastig een bios update te doen: er is namelijk geen beeld...
Ik ga niet voor het beste kaartje uit het lijstje, daarvoor is het aanbod te dun.
De kaarten in het lijstje zijn ook getest door iemand, dus die zullen wel passen.
De goedkoopste die ik momenteel kan vinden is die ik reeds vermeld in het verhaal.

En ja, 60,- is net iets meer dan een paar tientjes....

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
iik zou het lekker laten joh...
een 3650 is best een prutkaart waar je eigenlijk niets aan hebt.. intel igps zijn in sommige games zelf sneller.

ik heb een acer met 3650m nog ergens.... als die dood zou gaan, zou ik hem lekker weg gooien, of de nog goede onderdelen verkopen (wie weet krijg je er nog iets voor_

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• SaddieN
@aron225
Het gaat me er niet om dat er een goede kaart in komt, maar nu is er helemaal geen beeld, omdat de videokaart kapot is.
En eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog iets voor te vangen is, maar ga dat denk ik wel proberen. Al is 't maar een paar tientjes...

• SaddieN
Zojuist ontdekt dat het scherm het WEL weer doet!!!

Dat is wel gaaf, alleen begrijp ik niet waarom nu wel.
Toen ik het eerst ging testen zat er geen hdd en geen geheugen in, en zaten de afsluitklepjes er nog niet op.
Ik dacht: dat is toch niet nodig, want zonder al dat spul zal je toch wel iets in het scherm zien... De bios op z'n minst...

Klopt die gedachte soms niet?

Verwijderd

Zonder geheugen krijg je geen beeld. Het minimale wat je nodig hebt om te POST-en is een CPU en geheugen. De rest is volgens mij optioneel.

• SaddieN
Hm, bedankt voor deze info! Dacht dat er op een mobo ook altijd wel wat zat, de B staat toch niet voor niets voor Basic....

Verwijderd

Dat dacht ik vroeger ook :P . Maar dat was alleen heel, heel lang geleden zo.
Pagina: 1