Sinds enkele weken is de videokaart van mijn laptop overleden.
De laptop is een jaar of 5 oud en beviel nog prima.
Omdat ik het wel leuk vind om dingen uit elkaar te halen, heb ik dat gedaan, met behulp van een erg duidelijke handleiding.
Ik dacht dat een vervangende videokaart voor een paar tientjes wel te koop was, maar dat blijkt niet te kloppen.
Ten eerste zijn de prijzen voor kaarten voor laptops in het algemeen vrij hoog.
Ten tweede gaat niet zo maar iedere videokaart in mijn laptop werken.
Dus is mijn keus beperkt tot een aantal kaarten waarvan bekend is dat ze het wel doen:
up to now, I never got the ATI 3650 DDR3 256MB to give me a signal to my external monitor
ATI 3650 DDR2 512 MB worked instantly, also with external monitor
ATI 4570 works, too, also with external monitor
ATI 3470 works, too, also with external monitor
ATI 3400 works, too, also with external monitor
baking both of my 8600M GT cards for 10 minutes at 180°C got one card back to live
ATI 2400XT did not work!
ATI 4650 works, too, also with external monitor
NVidia FX 570M does not work
De prijzen van de kaarten beginnen ongeveer bij de 60,-, zoals de ATI Mobility Radeon HD 3650 MXM II 256MB DDR3.
Ik vind het wel leuk om een poging te doen om alles weer in elkaar te zetten en ik hoop eigenlijk dat hier mensen zijn die dit ook weleens gedaan hebben. Ik hoor het graag!
(En nog leuker zou zijn als er iemand is die nog zo'n kaartje in een oude schoenendoos heeft liggen...)
Dat bakken vind ik wel wonderlijk, maar het schijnt vooral een (zeer) tijdelijke oplossing te zijn, dus dat ben ik eigenlijk niet van plan.
De laptop is een jaar of 5 oud en beviel nog prima.
Omdat ik het wel leuk vind om dingen uit elkaar te halen, heb ik dat gedaan, met behulp van een erg duidelijke handleiding.
Ik dacht dat een vervangende videokaart voor een paar tientjes wel te koop was, maar dat blijkt niet te kloppen.
Ten eerste zijn de prijzen voor kaarten voor laptops in het algemeen vrij hoog.
Ten tweede gaat niet zo maar iedere videokaart in mijn laptop werken.
Dus is mijn keus beperkt tot een aantal kaarten waarvan bekend is dat ze het wel doen:
up to now, I never got the ATI 3650 DDR3 256MB to give me a signal to my external monitor
ATI 3650 DDR2 512 MB worked instantly, also with external monitor
ATI 4570 works, too, also with external monitor
ATI 3470 works, too, also with external monitor
ATI 3400 works, too, also with external monitor
baking both of my 8600M GT cards for 10 minutes at 180°C got one card back to live
ATI 2400XT did not work!
ATI 4650 works, too, also with external monitor
NVidia FX 570M does not work
De prijzen van de kaarten beginnen ongeveer bij de 60,-, zoals de ATI Mobility Radeon HD 3650 MXM II 256MB DDR3.
Ik vind het wel leuk om een poging te doen om alles weer in elkaar te zetten en ik hoop eigenlijk dat hier mensen zijn die dit ook weleens gedaan hebben. Ik hoor het graag!
(En nog leuker zou zijn als er iemand is die nog zo'n kaartje in een oude schoenendoos heeft liggen...)
Dat bakken vind ik wel wonderlijk, maar het schijnt vooral een (zeer) tijdelijke oplossing te zijn, dus dat ben ik eigenlijk niet van plan.