Externe harddisk blijft connecten/disconnecten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Ik heb een WD My Book met daarin een WD5000AAVS (500GB) 3,5" SATA disk.
Deze krijg ik echt niet meer aan de praat. Hij spint wel op zodra je hem aansluit op de laptop, hij wordt dan ook even herkent, maar de verbinding wordt meteen weer verbroken.
Dit blijft in een loop doorgaan. Alsof hij zichzelf elke x aan en uit zet.

Aangezien ik dacht dat de connectoren in de behuizing niet helemaal goed meer waren heb ik hem uit de behuizing gehaald en aangesloten via een USB/SATA convertor.
Helaas. Het zelfde resultaat.

Als ik hem een tijdje uit heb gehad en het nog eens probeer doet hij het wel iets langer, maar meestal stop hij er weer binnen een minuut mee.

Wat kan dit zijn? Is hij echt stuk?
Morgen ga ik hem nog even op mn werk in een pc hangen. Hier thuis alleen laptops aanwezig.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als ik hem een tijdje uit heb gehad en het nog eens probeer doet hij het wel iets langer, maar meestal stop hij er weer binnen een minuut mee.
Dat klinkt wel alsof ie stuk is ja. Je hebt immers verschillende aansluitingen en kabels getest (usb + sata controller & USB + sata kabel). Je kan voor de grap nog een ander systeem proberen en kijken in disk manager of de schijf wel de juiste driveletter krijgt bv e dan houd het op denk ik.
Je kan hem ook nog een keer via DOS formateren maar dat zal mogelijk ook vastlopen als ie zo slecht reageert.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 08-01-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Wat ik nog niet getest had is hem in een pc rechtstreeks via SATA aan het moederbord te hangen.
De disk wordt dan in de BIOS wel gezien, de pc start heel traag op (hij hangt er als 2e schijf aan) en vervolgens is hij binnen disk management niet zichtbaar. Binnen explorer zie ik wel Schijf D, maar met een vraagteken er doorheen.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Ik ben al iets verder.. Vanmorgen op het werk de disk weer aan een pc gehangen met USB. De pc gestart met Hirens Bootcd en daar minixp geladen.
De disk werd toen wel herkend! Ik ben toen gaan copieren, Maar na 5GB ongeveer stopte hij er weer mee en verdween de disk weer uit de disklijst in minixp.

Het lijkt er dus op alsof hij een tijdje uit moet staan wil hij het weer doen. Ik zou zeggen temperatuur probleem, maar hij voelt totaal niet warm aan!

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Zoals ik hier kan lezen ben jij niet de enigste met dit probleem. In de link heeft de TS continu volgehouden om de data eraf te krijgen (wat ook gelukt is). Daarna is de schijf gestorven.
MIjn inziens, blijven proberen om de data eraf te halen en dan wegdoen. (Misschien heb je nog garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-07 00:37
Ik heb soort gelijk probleem

Ik heb nieuwe laptop ASUS G75VW en als ik daar externe hardeschijf aan koppel
connect/disconnect hij ook steeds....

Ik heb USB's opnieuw geïnstalleerd andere USB progammas verwijderd en herinstalleert.
Bios en andere zooi zijn allemaal ge-update.
OS opnieuw geinstalleerd.

werkte allemaal niet

Op andere PC windows 8 doet hij het wel... Waar zou het aan kunnen liggen? Aan mijn USB driver want daar is wel voor windows 7 Update gekomen maar windows 8 niet.
maar er staat wel bij apparaatbeheer dat hij driver niet kan installeren van die schijf. Misschien met andere externe harde schijf dat hij wel werkt? of fout in mijn laptop dat ik moet laten fixen door asus zelf?

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
LnC schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:01:
Zoals ik hier kan lezen ben jij niet de enigste met dit probleem. In de link heeft de TS continu volgehouden om de data eraf te krijgen (wat ook gelukt is). Daarna is de schijf gestorven.
MIjn inziens, blijven proberen om de data eraf te halen en dan wegdoen. (Misschien heb je nog garantie?)
Dit lijkt inderdaad veel op mijn probleem. Het valt bij mij op dat als ik hem een nachtje heb laten liggen (niet aangesloten) hij het dan de volgende dag weer heel even doet. Maar helaas zo kort dat ik niet eens de tijd heb om iets op te starten.
Hij wordt dan wel herkend in de bios en ook in linix (hiren's boot cd). Maar als ik er ook al iets mee wil doen is de schijf al weer verdwenen en komt hij ook niet meer terug. Hij draait dan nog wel, maar na een tijdje is hij helemaal stil geworden.
Als ik hem dan weer opnieuw aansluit spint hij wel weer op, maar na een paar keer up and down spinnen stopt hij gewoon weer.

Iemand nog tips?

Ik kan nog een indentieke schijf kopen (maar serienummer ligt niet in de buurt), maar ik vraag me af of dat het op zou lossen.
En in de vriezer stoppen lijkt me ook niet handig denk ik...

Oh ik hoor hem trouwens nooit klikken zoals je overal leest.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar bij mijn externe harddisk verdwenen vergelijkbare problemen door de hd op een externe voeding aan te sluiten. De stroomvoorziening via usb was blijkbaar niet toereikend. Als de mogelijkheid voor externe voeding bestaat, valt het dus te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
torp schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:51:
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar bij mijn externe harddisk verdwenen vergelijkbare problemen door de hd op een externe voeding aan te sluiten. De stroomvoorziening via usb was blijkbaar niet toereikend. Als de mogelijkheid voor externe voeding bestaat, valt het dus te proberen.
Helaas dat heb ik al. Maar bedankt voor de tip

Blender....

Pagina: 1