Denon AVR-2113 en KEF LS50

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496266

Topicstarter
Hallo, een paar maanden geleden kreeg ik het idee om nu eens te gaan kijken voor een goede geluidsinstallatie.. relatief beginner maar leergierig forums bezoeken veel lezen en vooral ervaringen van anderen opsnuiven.

Nu is mijn oog gevallen op een heel speciale speaker. de KEF LS50 omdat die behalve dat de speaker er waanzinnig uit ziet ook nog eens zeer goed uit de testen komt.. Hulde voor KEF ik ben om... maar......
Qua versterker wil ik graag de Denon AVR-2113 omdat die streaming, airplay wifi etc. heeft dus tal van mogelijkheden.. prima leek me.. tot ik een collega sprak die audiofiel is...

Volgens hem is het zonde om zulke mooie speakers aan te sluiten op een Denon AVR-2113.. het is een 7.1 systeem en dat zou dan vlak klinken.. natuurlijk kan ik het gaan luisteren in combinatie maar wat vinden jullie? Is het zo dat de AVR een soort hobby serie is waar je KEF mee te kort doet?

Miscchien een domme vraag maar zo leer ik wel snel bij :) dank alvast voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:11
Het duffe advies is altijd... luisteren naar of je 't wat vind. Maar waarom dat 'vlak' zou kunnen klinken weet ik niet zo.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Simon, snelle reactie :-) volgens mijn collega zou het AVR-2113 systeem van Denon er op gebrand zijn om zoveel mogelijk te kunnen en daarmee veel inleveren op kwaliteit waar het "echt" om gaat. Stereoversterker is toch stereoversterker? Nee dan moest ik vooral niet de Denon hebben... maar ik val nou juist op al die opties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:11
Nou, opzich heeft je collega wel gelijk, dat die 7.1 1000000 miljoen functie systemen minder goede componenten hebben dan een systeem van dezelfde prijs met minder functies. Natuurlijk zijn daar ook uitzonderingen op. Maar, ik zou 't toch gaan luisteren.

Als je bij stereo wilt blijven, dan zou ik deze versterker niet kopen en gewoon een extern kastje kopen voor die fancy dingetjes.

Maar het is niet zo dat speakers 'te goed' kunnen zijn voor een versterker, het kan wel zo zijn dat die versterker je niet de optimale kwaliteit van die speaker zou kunnen laten benutten. Voor die Denon zullen nog wel vele andere versterkers bestaan met slechter geluid..

Wat ik denk dat je moet doen, is naar een goede audio winkel gaan, vragen of je én de denon en een goede stereo versterker op de kefs die jij wilt kan laten aansluiten, en dan zo luisteren. Kijken of je het verschil nu echt kan horen. Neem wat cd's bijvoorbeeld mee, met veel dynamiek. Dan kun je horen of die versterker het verprutst of niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok Simon, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:43

FeaR

In GoT we trust

simon schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:45:
Het duffe advies is altijd... luisteren naar of je 't wat vind.
Dat dus. Niet alleen voor de versterker (naast Denon zijn er meer merken te vinden die hetzelfde bieden), maar zeker ook voor de speakers. Al komen die KEF overal goed uit de test het wil niet zeggen dat het voor jou ook de beste speakers zijn. Voor 500 euro de stuk is er veel meer op de markt wat je wellicht beter in het oor ligt. Naar mijn mening ontkom je ook niet aan een subwoofer als je die KEF koopt. Het blijven monitoren die niet heel laag gaan, 79 Hz op -3 dB, dan ga je echt behoorlijk wat missen.

Betreffende de versterker: als audiofiel zou ik inderdaad zeggen dat je voor een 2.0 setup beter voor een stereoversterker kan gaan. Uit gebruikers standpunt zou ik lekker voor die Denon gaan als deze biedt wat je zoekt (en ook gebruikt) in opties. Als je alleen digitale ingangen nodig had zou ik het nog kunnen betwisten door te zeggen dat je daar een externe DAC voor kan gebruiken. Maar alles van netwerk, HDMI, USB, et cetera kan je niet zo makkelijk in externe apparaten stoppen. Stereoversterkers hebben over het algemeen inderdaad wat betere componenten en de voorversterker is beter. Vooral in de lagere segmenten vind ik het verschil tussen een stereoversterker en een gelijk geprijsde receiver redelijk aanwezig. Maar in de iets hogere segmenten is het al te verwaarlozen en komt het uit blinde ABX-test veelal niet naar voren welke nu de receiver of de stereoversterker is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 15:40
Bij de LS50 heb je zeker geen subwoofer nodig, ik gebruik hier de LS50 icm een SR5023 van marantz en zeker genoeg bass, en heb alles gewoon op s-direct staan.
Ik zou zeggen gewoon gaan luisteren en diverse versterkers proberen en dan met je eigen muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:43

FeaR

In GoT we trust

Speakers die geen subwoofer nodig hebben zijn op één hand te tellen, echte full range speakers zijn er maar weinig. En dan zal een relatief kleine speaker als de LS50 - welke opgegeven zelfs maar tot 79 Hz gaat - geen subwoofer nodig hebben? Het niet extreem laag gaan is gewoon evident aan een monitor-/bookshelf speaker. Met de achterzijde strak tegen de muur kan je wellicht nog wat meer laag forceren aangezien je dan meer met plaatsing speelt. maar echt laag zullen deze speakers nooit gaan.

Dus dan de wedervraag, heb je ooit al eens de LS50 met een goede subwoofer gecombineerd?

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 08-01-2013 21:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
simon schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:45:
Het duffe advies is altijd... luisteren naar of je 't wat vind. Maar waarom dat 'vlak' zou kunnen klinken weet ik niet zo.
Hier sluit ik me ook bij aan. Heb onlangs een paar Focal Chorus 816W S.E. speakers gekocht na een luistersessie van enkele uren waarbij diverse verschillende setups geprobeerd zijn.

Er was zelfs een duidelijk verschil tussen dezelfde speakers op de Marantzen en Denons terwijl deze uit dezelfde holding komen en deels identiek zijn. Een Marantz SR5007 en SR6007 klonken voor mij persoonlijk véél beter dan een Denon AVR3313.

Advies is dus echt: zelf luisteren. Er gaat een wereld voor je open en het kan erg lastig kiezen zijn, heb ik zelf ondervonden. :+
Pagina: 1