Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan deze maand mijn abonnement weer verlengen maar ik kom er niet uit welke telefoon ik zal kiezen. Ik twijfel nu vooral tussen de Galaxy S3 en de iPhone 5. Allebei hebben voor- en nadelen voor mij, ik vind de galaxy namelijk nogal groot en het design ook niet echt geweldig en de iPhone vind ik nogal duur en het lijkt mij dat ze steeds maar bij het oude blijven qua software, waar Samsung nu bijv. S Beam en Smart stay op de galaxy heeft, heeft Apple er eigenlijk niet heel veel nieuws aan toe gevoegd. Mijn huidige Galaxy S Plus vind ik niet overweldigend omdat hij regelmatig vast loopt en ook android werkt niet altijd evengoed. Dit zal vast komen omdat het al een ouder toestel is en een oudere versie van android. Ik heb daarentegen wel goede ervaringen met mijn iPod Touch 4g.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 16:40 ]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:24:
Hallo,

Ik kan deze maand mijn abonnement weer verlengen maar ik kom er niet uit welke telefoon ik zal kiezen. Ik twijfel nu vooral tussen de Galaxy S3 en de iPhone 5. Allebei hebben voor- en nadelen voor mij, ik vind de galaxy namelijk nogal groot en het design ook niet echt geweldig en de iPhone vind ik nogal duur en het lijkt mij dat ze steeds maar bij het oude blijven qua software, waar Samsung nu bijv. S Beam en Smart stay op de galaxy heeft, heeft Apple er eigenlijk niet heel veel nieuws aan toe gevoegd. Mijn huidige Galaxy S Plus vind ik niet overweldigend omdat hij regelmatig vast loopt en ook android werkt niet altijd evengoed. Dit zal vast komen omdat het al een ouder toestel is en een oudere versie van android. Ik heb daarentegen wel goede ervaringen met mijn iPod Touch 4g.

Kunnen jullie mij helpen?

Matthijs
waarom niet wachten op de xperia z? Denk dat het de standaard gaat zetten in 2013

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 11:47
Een iPhone gebruiker raadt een iPhone eerder aan dan een s3, en andersom ook.
Ga eens naar de winkel van je abbonement en vraag eens of je het kan proberen. Vaak liggen er gewoon demo modellen. Verwacht btw niet te veel van sbeam en smart stay. Een foto whatsappen gaat sneller dan Sbeam. Zelf heb ik een s3 en dit is echt een top toestel!

Verwijderd

Vrij algemene uiteenzetting van Android vs. iOS die je doet qua topic-start? Beide zijn (mening!) goed en volwassen platformen.
Heb je zaken als uitbreidbaar geheugen e.d. al meegenomen in gedachten?
Denk (mening!) dat qua functionaliteit ze elkaar niet veel ontlopen, tenzij je specifieke wensen hebt. Het ene systeem is Apple, met altijd meteen kunnen updaten zodra er een nieuwe iOS is, back-up is goed geregeld (al moet je iTunes dan wel hebben) en je betaalt er behoorlijk voor. S3 is een stap minder duur, maar geeft je niet de luxe (of dwangbuis, dat is afhankelijk van jou) om meteen bij een nieuwe OS versie te kunnen updaten.
Om in te gaan op wat je als een vrij specifieke wens kunt zien: stel je wilt graag met een wat meer stroom/vermogen vragende koptelefoon er muziek mee kunnen luisteren. Enter iPhone, want die heeft een iets betere audiochip en een iets betere versterker. En anderzijds als dat niet je doel is (met zulke dure apparatuur gaan luisteren naar muziek in dit geval) dan kun je voor muziek en video een sterk punt van de Samsung er in zien. Een geheugenkaartje met muziek of video er op is zo gewisseld.
En dat is om maar één specifiek gebruik te noemen.

Als je buiten de perikelen van iOS vs. Android kijkt, dan is er vooral een verschil in € (mening!). De hardware verschilt wel vrij duidelijk, maar draagt naar mijn mening niet bij aan een werkelijk enorm verschillend mogelijk gebruik.

Als je iets duidelijker kunt verwoorden waarvoor je de mobiel in gaat zetten, dan kunnen we daar misschien ook wat duidelijker op antwoorden :)

Verwijderd

Topicstarter
@Laca , ik gebruik me mobiel vooral voor het maken van foto´s, webbrowsing en social media. Af en toe speel ik nog wel is een spel maar niet vaak.. Ik heb idd ook gekeken naar het uitbreiden van het geheugen, maar 16 gb vind ik meer dan genoeg. Het maken van (mooie!) foto´s en de snelheid vind ik dus eigenlijk het belangrijkste :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 20:50 ]

• alwaysleft
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:41:
@Laca , ik gebruik me mobiel vooral voor het maken van foto´s, webbrowsing en social media. Af en toe speel ik nog wel is een spel maar niet vaak.. Ik heb idd ook gekeken naar het uitbreiden van het geheugen, maar 16 gb vind ik meer dan genoeg. Het maken van (mooie!) foto´s en de snelheid vind ik dus eigenlijk het belangrijkste :P
Waarom zou je niet wachten op de xperia Z? Komt over 7 weekjes uit. Beste smartphone waarschijnlijk van dit moment. :P

Verwijderd

s3 is al te oud om die nu te nemen of je moet echt een hele goeie deal krijgen.

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Op GSMarena staat een hele uitgebreide vergelijking tussen de SGS3 en de Iphone5.
http://www.gsmarena.com/i...laxy_s_iii-review-837.php

Kan je veel informatie uit halen :)

Verwijderd

Topicstarter
alwaysleft schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:51:
[...]

Waarom zou je niet wachten op de xperia Z? Komt over 7 weekjes uit. Beste smartphone waarschijnlijk van dit moment. :P
Daar heb ik nog niet echt goed naar gekeken.. Sony lijkt mij op voorhand ook niet zo´n merk voor (goede) smartphones, misschien daarom ook dat ik hier ook niet echt naar kijk. Maar dit zijn vooroordelen dus ik ga hier zeker ook nog even naar kijken :)

• alwaysleft
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Daar heb ik nog niet echt goed naar gekeken.. Sony lijkt mij op voorhand ook niet zo´n merk voor (goede) smartphones, misschien daarom ook dat ik hier ook niet echt naar kijk. Maar dit zijn vooroordelen dus ik ga hier zeker ook nog even naar kijken :)
Alles wijst erop dat dit een heel goede smartphone gaat worden

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats het topic nar het juiste forumdeel, MAA :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het is maar net wat je wil. Ze hebben hun voors en tegens.

Lees ook dit eens http://m.gizmodo.com/5973...to-the-nexus-4-completely . een iphonefan die overstapt op een nexus4. Vroeger was ios op heel veel fronten beter, dat is allang niet meer zo. Het is nu meer in balans

Ik zou overigens een xperia z nemen, of wachten op de s4.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb zelf een iPhone 5 dus ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld, maar mijn advies voor jou: de iPhone 5.

Ondersteuning: je geeft zelf aan dat je prettige ervaringen hebt met een iPod touch en minder prettige ervaringen met je huidige Android toestel. Daarnaast heb je het over software ondersteuning: als Apple door blijft gaan zoals ze het nu doen, dan zul je in ieder geval dit jaar en volgend jaar nog een grote software update krijgen voor je toestel (en het jaar erop misschien ook).

Dus puur op basis van wat jij hebt gepost plaats ik deze 'tip'. Als je misschien meer post van wat je van het toestel verlangt en van wat je eisen zijn, kan ik (en anderen hier) je beter helpen met de keuze voor je toestel.

Verder zul je in dit topic waarschijnlijk zowel iPhone fanboys als Android fanboys tegenkomen. De één zegt misschien wel dat iOS achterloopt, de ander Android.

In principe lopen geen van beide achter. Het zal vooral een keuze worden tussen besturingssysteem en wat jijzelf prettig vind werken. Je maakt een goede keuze als je voor de Galaxy S3 gaat, maar je maakt ook een goede keuze als je voor iOS gaat.

De beste tip die ik je misschien kan geven is het lezen van vele recensies (reviews). Ik kan je vooral Anandtech (Engelstalig) aanraden aangezien zij diep ingaan op allerlei aspecten. Daarnaast hakken E hun reviews in stukken met duidelijke categorieën. Zo kan je de stukken overslaan waar je niks omgeeft.

- http://www.anandtech.com/show/6330/the-iphone-5-review
- http://www.anandtech.com/...-and-tmobile-usa-variants (gaat over de modellen die in de VS verkocht worden - deze zijn bijna gelijk met die in Nederland, dus toch een hele fijne review)

Succes met je keuze! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2013 21:51 ]

• hardcorewezel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Er is niks mis met Sony als telefoon fabrikant. Alleen niet zo bekend als de Galaxy reeks van Samsung. Maar dat betekend niet dat die beter zijn. De Xperia Z van Sony lijkt een toptoestel te worden. Alleen komt Samsung en waarschijnlijk ook HTC met een beter toestel. Want in de Xperia Z zit een processor die we nu ook al zien. Alleen dan vaak in een dualcore variant. Waar Samsung met de nieuwe cortex A15 komt. En ik ben bang dat die snapdragon die niet kan bij benen. Maar andere kant kun je dan altijd wel wachten want er komt altijd wel een beter toestel uit.

Nu even over IOS en Android. Hier over kan ik heel kort zijn. De Iphone 5 werkt precies het zelfde als je Ipod. Een raster met apps even kort door de bocht. Maar aan de andere kant heeft S3 niet veel meer functies dan je huidige telefoon. Natuurlijk zijn de dingen wel door ontwikkeld alleen is de basis nog steeds het zelfde. Alleen werkt het gewoon heel vloeiend op de S3. En doet het niet meer onder aan IOS.

Even terug op het geheugen. Ik weet niet of je nu al een kaartje hebt in je telefoon. Is dat wel het geval dan stop je hem gewoon in je S3 en je hebt al je foto's bij je. Zowel de Iphone als de S3 kunnen mooie foto's maken(voor een telefoon natuurlijk). Alleen heeft de Iphone soms een paarse gloed over de foto's heen. Ik weet niet of dit al opgelost is.

Dit maakt jou keuze niet makkelijker. Maar je moet ook na gaan dat de S3 wel een stuk groter is dan de Iphone. Loop daarom eens een winkel in om ze beide vast te houden. Want dat is toch ook wel erg belangrlijk.

Laat ons weten wat welke keuze je uit eindelijk maakt. ben wel benieuwd naar je keuze en de reden daar achter.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ten eerste, je S plus is, als je geen custom ROM draait zeker geen vergelijking meer, en zelfs met custom ROM nauwelijks. Ik heb zelf een S3 (met custom ROM), maar vastlopers heb ik nooit, en op een app na (die dus waarschijnlijk gewoon bugged is, dus schuld van de ontwikkelaar, anders waren het er wel meer die het deden) nooit crashes. Verder ben ik, net als Uniciteit voor zijn iPhone 5, misschien wat bevooroordeeld maar dan ten voordele van Android. Desondanks is het een feit dat er een hoop nadelen zitten aan iOS die je niet hebt bij Android. Eigenlijk ken ik maar een punt waarop iOS beter is dan Android, en dat punt is er een waar maar 1 op de miljard of zo mensen iets om geeft (ik zal het hieronder wel ergens aangeven). Ik zal wel mijn belangrijkste punten waarom ik Android verkies boven iOS geven.

Mijn inziens heeft een iPhone 5 nauwelijks meerwaarde. De meesten kunnen prima aan de grootte van de S3 wennen. Een beetje groot scherm is voor webbrowsen juist erg prettig. Op mijn S3 gaat dat veel prettiger dan vroeger op de S1 (die even groot was als de iPhone 5 nu, beiden 4 inch). Ook als je wel eens ebooks leest op je telefoon heeft een groter scherm veel meer meerwaarde. Ik stoorde me zelf vroeger dan ook wel eens aan het formaat van mijn S1. Nu heb ik daarop de halve Discworld serie gelezen, maar dat gaat echt veel beter op een 4,8 inch scherm (though nog weer een stuk fijner met de 6 inch ereader die ik van de sint heb gekregen, dus tegenwoordig doe ik nog weinig ereading op de telefoon). Ook heb je een wat groter toetsenbord, dus je drukt ook minder snel mis. Je kan natuurlijk altijd een bezoekje brengen aan The Phone House of een concurrent van hen. Die hebben al die telefoons wel. Kan je zelf een eerste indruk krijgen.

Verder heb je bij de S3 geen last van iTunes, wat soms voor omslachtig gedoe kan zorgen. Mocht je een keer iets willen downloaden (behalve apps), dan kan dat bijna niet rechtstreeks op je iPhone maar moet je dit op de computer downloaden en vervolgens via iTunes op je telefoon zetten. Persoonlijk ben ik niet iemand die veel zin heeft om voor een schoolrooster of 1 enkele MP3 te moeten wachten tot de pc eindelijk is opgestart. Mijn huisgenoot kocht een keer op zijn iPad bladmuziek, en die kon het vervolgens niet downloaden, maar moest de computer opstarten en het daar nog weer op downloaden en met iTunes op zijn tablet zetten. Nu zal je op een iPhone niet snel bladmuziek downloaden, maar ik denk dat het wel mooi de omslachtigheid van niet zomaar kunnen downloaden op iOS en verplicht gebruik van iTunes illustreert.

Veel API's van Apple zijn eigenlijk gewoon minder goed. Klinkt misschien technisch, maar onder andere het downloaden dat lastig is op iOS is een merkbaar iets. Verder had mijn huisgenoot meerdere videobewerkingsprogramma's op zijn iPad, die allemaal bijna geen video's konden importeren. Importeren van bestanden in bepaalde typen applicaties wil dus minder. Ook is op Android, zoals in een review ergens hierboven is aangegeven, samenwerking tussen apps beter. In een app kunnen zeggen dat je iets wil exporteren naar bijvoorbeeld whatsapp is gewoon fijn. Dat zijn enkele gevolgen van de betere API's die Android heeft. Resulteert uiteindelijk in betere gebruikerservaring.

Wat betreft camera is de S3 ook best goed. Ik weet niet hoe die zich verhoudt tot de iPhone 5, dus ik kan geen vergelijking doen of zeggen welke beter is, maar foto's zijn behoorlijk scherp, en dit filmpje (volledig gemaakt met een S3) laat ook goed zien hoe scherp het kan filmen: YouTube: Sandcastle Sensei .

Mocht je NFC willen (nu nog in Nederland een gimmick, in sommige andere landen al een wijd bekend betaalmiddel) misschien dat er met een beetje geluk komend jaar wat meer betaalmogelijkheden in Nederland gaan komen. Ik meen dat er al enkele winkels mee aan het experimenteren zijn, oa Albert Heijn (dacht ik althans op Tweakers.net te hebben gelezen). Nu dus nog dom speelgoed, maar dat zou in de nabije toekomst misschien wel kunnen veranderen. Iets meer futureproof op dat gebied, dus.

Het enige echte voordeel dat ik ken van een iPhone is een bepaald punt met geluidslatency, vergeleken met de meeste Android telefoons. Ik weet echter niet meer wat het exacte probleem was, maar het was iets waardoor soms geluid iets later wordt weergegeven dan op Android. Dit merk je alleen als je je telefoon als fluit wil gebruiken, door vingercombinaties op het scherm en blazen in de microfoon. Ik ken iemand die toevallig een dergelijke app maakt en met de meeste telefoons hier problemen mee heeft. Galaxy Nexus + custom ROM had blijkbaar het probleem niet. Als je niet je telefoon als fluit gaat gebruiken, wat ik niet aanneem, is dit geen probleem.

De Samsung, en Android in het algemeen, is ook een voordeel wat betreft tweakbaarheid/customizability (wat bijna niet bestaand is op iOS). Op de iPhone kan je alleen het standaard toetsenbord gebruiken. Laat er nu net veel mensen zijn die dat toetsenbord regelmatig vervloeken. Op Android kan je zo een andere downloaden. Zelf vind ik Swiftkey X een erg fijne. Daar zit toch wat geavanceerdere technologie achter en dat merk je, zowel ten opzichte van iOS als van de meeste andere toetsenborden voor Android. Je zal Swiftkey toch wat minder vaak terug zien op http://www.damnyouautocorrect.com/ dan de competitie (wel jammer dat je van de paar Android gebruikers die erop staan niet kan zien wel toetsenbord ze gebruiken). Ook de grafische interface (aka launcher) kan je op Android eenvoudig vervangen en als je echt veel zin hebt in tweaken is Samsung toch een van de makkelijksten als het gaat om custom ROMs (custom ROMs zijn niet goed voor je garantie). Is de look van iOS te veel van hetzelfde en is Touchwiz lelijk? Dan moet je maar een andere installeren. Is niet moeilijker dan een spelletje op je telefoon zetten. En als je dat niet kan moet je helemaal geen smartphone nemen. Elke launcher heeft weer zijn voordelen, looks en feel. Ik zweer zelf bij Nova launcher (betaald).

En andere reden waarom ik zelf een Android telefoon heb gekozen is ontwikkelen. Android is wat ontwikkelen van apps vriendelijker. Bij iOS moet je voor Apple's eigen SDK meteen ook weer Mac OS X hebben, of een third party SDK, waar je met Android de officiële SDK op je favoriete OS kan zetten. Verder zijn accessoires voor Android makkelijker te maken. Then again, niet een reden die de meeste mensen zouden kiezen, maar ik ben net dat slag dat nog al eens met een soldeerbout staat te zwaaien, of voor codemonkey speelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:41:
@ ... voor het maken van foto´s, webbrowsing en social media. Af en toe speel ik nog wel is een spel maar niet vaak.. Ik heb idd ook gekeken naar het uitbreiden van het geheugen, maar 16 gb vind ik meer dan genoeg. Het maken van (mooie!) foto´s en de snelheid vind ik dus eigenlijk het belangrijkste :P
In dat geval zijn beide prima geschikt.
Mijn mening zou zijn, dat zowel de iPhone als de S3 vrij nieuwe toestellen zijn; wat op gemerkt werd over de Xperia Z en de (waarschijnlijk Q2 komende) S4 zie ik ook niet als erg relevant voor jouw gebruik (sorry mensen).
Voorlopig zal de ondersteuning uitstekend zijn voor allebei, en (mening) is voor wat browsen, foto's maken en social media in zekere zin (de overige functionaliteit) over-kill.
En de S3 heeft gewoon als voordeel dat deze nu ongeveer €480,- kost t.o.v. een introductieprijs van rond de €600,-, ga je er vanuit dat de S4 in bijv. mei uit komt voor een vergelijkbare introductie prijs, dan kun je je denk ik (mening) af vragen of voor jouw gebruik het A) dat extra geld waard is (ook tov iPhone)* B ) mogelijke nieuwe functionaliteit qua camera/browsen zoveel toe voegt dat dit het wachten waard is. Waarbij je exact hetzelfde over de Xperia Z zou kunnen zeggen; enige verschil is dat je daarvan al de specificaties kent.

*voordeel van de iPhone zou kunnen zijn, door de relatief iets grotere consistentie in het Apple 'eco-systeem', dat deze nog zeker wel zo'n 3 jaar bij de tijd is om (bijna) alles te kunnen draaien qua apps. Android heeft dat (maar dat is een inschatting) een ietsje minder. Combineer t met dat de S3 een enkele maanden ouder model is, en je hebt alsnog ruim de twee jaar van het telefonie-contract als levensduur.

En dan is, wat (o.a.) hardcorewezel zegt, heb je ze beide al een keer in een winkel in de hand gehad en bedient? Gebruikservaring is dan toch doorslaggevend, niet? Tenzij je zoals Amanoo graag de vrijheid hebt het toestel precies zo in te richten als je wilt, dan heb je vrijwel per definitie aan een Android toestel een goede koop.
(al is het jailbreaken ook nog steeds best groot voor de iTouch & iPad & iPhone)

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 20:09

koekjah

Luctor et emergo

Kick! Ik zit nu met hetzelfde probleem-> Iphone 5 of Samsung S3
Ik was van plan voor de Iphone 5 te gaan totdat ik deze week de S3 in handen kreeg, wat een mooi groot scherm en wat een mogelijkheden! Ik heb zelf nooit een Apple gehad, dus ben niet heel erg bekend met de beperkingen en mogelijkheden... denk dat ik me voornamelijk laat leiden door de verhalen van apple fans.

Wat doe ik met mijn telefoon? Voornamelijk bellen, whatsappen, veel surfen, wat social media en ik maak regelmatig gebruik van verschillende apps.
Ik twijfel echt tussen de S3 en de Iphone 5 waarbij het voordeel naar de S3 lijkt te gaan, ECHTER lees ik nu ineens veel verhalen dat sinds de nieuwe update de batterijduur van de S3 erg geknepen is en hij het nog geen dag volhoudt. Batterijduur is voor mij erg belangrijk, dagelijks opladen is geen probleem... maar hij moet het wel 12 uur vol kunnen houden!
Een ander punt van twijfel is de nieuwe Galaxy S4, ik vind het min of meer zonde om nu een S3 te kopen als er over 2 maanden een S4 uitkomt.... aan de andere kant kan dat zomaar nog 6 maanden duren en mijn huidige telefoon is toch wel echt op aan het raken....
De Experia Z heb ik mezelf ook ingelezen, maar op de 1 of andere manier doet die telefoon me helemaal niets.....

twijfel twijfel twijfel....

[ Voor 4% gewijzigd door koekjah op 20-01-2013 12:45 ]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Over een paar maanden heb je dan weer de 5s en daarna over een jaar de 10. Dan kun je altijd wel wachten. Opzich is er niets mis met beide telefoons. Alleen gaat mijn voorkeur naar de S3. Het is €200 goedkoper,groter scherm, afneembare achterkant etc. De verschil in de benchmarks is miniem en dat zul je in dagelijks gebruik niet merken.

De support van de S3 zal nog lang doorgaan, maar met de iphone integendeel, zal de support al na max. 2 jaar stoppen.

Als je denkt ik wil €676 uitgeven voor een mobiel met een appel erachter, omdat het cool is en er later toch een hoesje omheen te doen, zeg ik maar doen. Dan koop je een telefoon omdat je het mooi vind en doe je er een jasje omheen?

[ Voor 9% gewijzigd door Chris Smoove op 20-01-2013 13:22 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chris Smoove schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:21:
Als je denkt ik wil €676 uitgeven voor een mobiel met een appel erachter, omdat het cool is en er later toch een hoesje omheen te doen, zeg ik maar doen. Dan koop je een telefoon omdat je het mooi vind en doe je er een jasje omheen?
Met dit soort reacties maak je dit topic al snel tot een complete flamewar. Daarnaast geef je ook nog even foutieve informatie:
De support van de S3 zal nog lang doorgaan, maar met de iphone integendeel, zal de support al na max. 2 jaar stoppen.
De iPhone 3GS die in Juni 2009 gereleased is is gewoon nog naar iOS6 geupdated. Dat is dus al ruim 3,5 jaar support ipv de door jou genoemde 2 jaar. Daarbij denk ik dat mocht dit een argument zijn, je in de Android hoek maar 1 'lijn' kunt kiezen en dat is de Nexus lijn die door Google zelf uitgebracht worden. Dat zijn tot nu toe de toestellen die het snelst en langst geupdated worden, maar zelfs daar is de Nexus One die van 2010 is, inmiddels niet meer (officieel) te updaten naar de nieuwste Android versie.

Heb je overigens verder een voorkeur voor Google of Apple producten (of misschien MS) voor een tablet, laptop etc? Voor mij is de reden om voor een iOS device te kiezen niet eens zo zeer de heads-on vergelijking met de concurrent, maar ook het gemak van integratie/Synchronisatie met rest van de iOS en OSX devices, Airplay etc.

[ Voor 31% gewijzigd door Sander op 20-01-2013 13:34 ]

Verwijderd

Twijfelen of je wilt wachten of niet op de S4 die al dan niet in mei oid zou komen, dat is al heel wat keren voorbij gekomen. Het gewoonweg wat je wilt. Zie het zo: een S3 kost nu iets van €470,-, een S4 zal (uitgaande v/h prijsverloop van de S3) al gauw zo'n €100,- tot €150 meer kosten bij introductie >>> Vraag is dus: wil je en kun je zo'n 4 maanden oid wachten op functionaliteit die je nog niet kent en waarvan je bij voorbaat weet dat het duurder is dan een S3?
Voor de verder voors en tegens van S3 vs. iPhone 5, daar zijn al complete bergen over getypt.
koekjah schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:44:

Wat doe ik met mijn telefoon? Voornamelijk bellen, whatsappen, veel surfen, wat social media en ik maak regelmatig gebruik van verschillende apps.
Ik twijfel echt tussen de S3 en de Iphone 5 waarbij het voordeel naar de S3 lijkt te gaan, ECHTER lees ik nu ineens veel verhalen dat sinds de nieuwe update de batterijduur van de S3 erg geknepen is en hij het nog geen dag volhoudt. Batterijduur is voor mij erg belangrijk, dagelijks opladen is geen probleem... maar hij moet het wel 12 uur vol kunnen houden!
En bij anderen gaat de batterijduur er na de update (de 4.1 update bedoel je??) weer op voorruit, oké bij de meerderheid die het er over heeft is het een achteruitgang. Maar ja, voor negatieve zaken wordt eerder de online pen te hand genomen dan bij iets wat gewoon tot goed bevalt.
Zoals bij alle moderne smartphones: hoe hoog staat de schermhelderheid, gps, wat voor rom wil je er op hebben, gebruik je veel wifi? Allemaal zaken die op de achtergrond een belangrijk punt zijn voor de batterijduur.
In het geval van de S3 gaat de batterij er met wifi-gebruik iets sneller op achteruit dan gemiddeld, maar niet echt bijzonder. En wat is 'veel' surfen zoals je dat zelf aan geeft? Zeg eens (ruwe schatting) dat bij meer dan 3 uur schermgebruik op een helderheid van 80% of meer, je het bij bijna elke moderne smartphone kunt vergeten om een dag door te komen zonder opladen. Nu zou je nog best meer dan dat kunnen halen, maar over een jaar waarschijnlijk niet meer.

Verder: twee verschillende 'eco-systemen' waar je in stapt (en bijbehorende idee achter het soort gebruik dat er door mogelijk gemaakt wordt) en een andere prijs (€470 vs. €690).

Verwijderd

Sander schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:29:
[...]
Met dit soort reacties maak je dit topic al snel tot een complete flamewar. Daarnaast geef je ook nog even foutieve informatie:
[...]
Op zich ben ik het met je eens, aan de andere kant kan het in dit geval niet al te veel kwaad in dit geval denk ik; koekjah zegt op een gegeven punt in zijn vraag "denk dat ik me voornamelijk laat leiden door de verhalen van apple fans." dus wat Chris (waarschijnlijk fan van android) zegt, biedt in dit geval dan een tegenwicht daar aan.
Maar op zich: goed punt!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 20:09

koekjah

Luctor et emergo

Tja, ik gebruik zelf vooral MS en heb nooit apple oid gebruikt. Windows phone daarentegen vind ik waardeloos (althans, de versie die ik vroeger had).
Wifi gebruik ik amper, gebruik gewoon de data van de provider. Wifi alleen als ik in het buitenland zit..... Bluetooth daarentegen heb ik wel 24/7 aanstaan voor de carkit in de auto, die moet niet teveel batterij zuipen.
De kosten van een S4 (of iphone5) vind ik niet zo'n probleem, de vraag is meer wanneer de S4 uitkomt (wordt dat wel mei, of kan het ook juni/juli worden??) en wat de precieze specs zijn maken me aan het twijfelen. Als ik nu zou weten wat de precieze specs zijn en wanneer hij uitkomt zou de keuze wss een stuk simpeler zijn.

Ik neig steeds meer richting de S3, vooral omdat je hier wat 'vrijer' in bent en niet zo gebonden bent als bij Apple. Er zijn maar twee dingen die mij op dit moment nog enigszins tegenstaan en dat is de Vodafone branding (en het dus niet zomaar kunnen updaten), ik weet dat je een custom rom erop kunt zetten maar dan krijg je weer gedoe met garantie......
En de batterijduur ben ik huiverig voor, na 8 uur al opladen is echt waardeloos imho. Hoe verhoudt de iphone zich hiermee?

Wat me bij een iphone weer tegenstaat is het feit dat hij minder mogelijkheden biedt en je heel erg gebonden zit aan Apple met zijn software.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Verwijderd

koekjah schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:20:
Tja, ik gebruik zelf vooral MS en heb nooit apple oid gebruikt. Windows phone daarentegen vind ik waardeloos (althans, de versie die ik vroeger had).
Dat is dan waarschijnlijk Windows Mobile 5.x of 6.x waar je het over hebt, dat is absoluut niet te vergelijken met het huidige Windows Phone 7 of 8. Waar Windows Mobile 6.5 en eerder de basis hebben liggen in Windows CE voor 'pocket-computers' (oftewel in de basis eind jaren '90 materiaal) is Windows Phone 7 en 8 daar zeker niet op gebaseerd, noch technisch noch qua interface.
Mocht je een afkeer van het Apple 'eco-systeem' hebben, dan kan het een overweging waard zijn eens in een winkel bijv. een Nokia Lumia 800/820 of Lumia 900/920 uit te proberen. Volgens velen werkt het erg goed.
Wifi gebruik ik amper, gebruik gewoon de data van de provider. Wifi alleen als ik in het buitenland zit..... Bluetooth daarentegen heb ik wel 24/7 aanstaan voor de carkit in de auto, die moet niet teveel batterij zuipen.
De kosten van een S4 (of iphone5) vind ik niet zo'n probleem, de vraag is meer wanneer de S4 uitkomt (wordt dat wel mei, of kan het ook juni/juli worden??) en wat de precieze specs zijn maken me aan het twijfelen. Als ik nu zou weten wat de precieze specs zijn en wanneer hij uitkomt zou de keuze wss een stuk simpeler zijn.
Dat zou het voor iedereen zijn, niet? Als je wilt volgen wat er qua geruchten/lekken aan (min of meer) zinvolle informatie is: http://tweakers.net/zoeken?keyword=samsung+galaxy of het nieuws op tweakers m.b.t. mobile in het algemeen volgen interessant.
Er zijn maar twee dingen die mij op dit moment nog enigszins tegenstaan en dat is de Vodafone branding (en het dus niet zomaar kunnen updaten), ik weet dat je een custom rom erop kunt zetten maar dan krijg je weer gedoe met garantie......
Je zou op zich bijv. ook kunnen overwegen een simlockvrij toestel los te kopen, en een sim-only daar bij te zoeken. Dan kun je ook uit meer toestellen kiezen als je dat zou willen, bijv. een Nexus 4 is los: pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart en in de V&A te vinden: pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart . Een Nexus heeft geen branding en je kunt meteen na het uitbrengen van een update van Android jouw toestel upgraden.
En de batterijduur ben ik huiverig voor, na 8 uur al opladen is echt waardeloos imho. Hoe verhoudt de iphone zich hiermee?
reviews: Apple iPhone 5: allrounder, geen vernieuwer
Wat me bij een iphone weer tegenstaat is het feit dat hij minder mogelijkheden biedt en je heel erg gebonden zit aan Apple met zijn software.
Een iOS apparaat kan ook gejailbreakt worden ;) . En verder blijft het natuurlijk een persoonlijke voorkeur, denk niet dat we je daar al te veel mee kunnen helpen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 18:07 . Reden: typo ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Op zich ben ik het met je eens, aan de andere kant kan het in dit geval niet al te veel kwaad in dit geval denk ik; koekjah zegt op een gegeven punt in zijn vraag "denk dat ik me voornamelijk laat leiden door de verhalen van apple fans." dus wat Chris (waarschijnlijk fan van android) zegt, biedt in dit geval dan een tegenwicht daar aan.
Maar op zich: goed punt!
Eigenlijk wp8 fan, maarja.

Je kan natuurlijk ook gaan voor de Nokia Lumia 920.

Maar aan het eind ligt de keuze aan je smaak en niet de specs.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris Smoove op 20-01-2013 19:03 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had zelf de iphone 4s en mocht een nieuw telefoon kiezen! Uiteindelijk ben ik voor de samsung galaxy note 2 gegaan en geen moment spijt! Snel, groot HD scherm, veel gratis apps, handig ook voor zakelijk gebruik, mega snel! En erg makkelijk te bedienen + vele handige dingen

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:13:
Ik had zelf de iphone 4s en mocht een nieuw telefoon kiezen! Uiteindelijk ben ik voor de samsung galaxy note 2 gegaan en geen moment spijt! Snel, groot HD scherm, veel gratis apps, handig ook voor zakelijk gebruik, mega snel! En erg makkelijk te bedienen + vele handige dingen
Je doet me denken, misschien wel goed om voor sterk zakelijk gebruik op te merken: sinds de 3GS heeft de iPhone ondersteuning voor hardwarematige encryptie. Dat is bij een deel van het zakelijk gebruik nog wel een voordeel dat de iPhone kan hebben. Klein dingetje, en zo zijn er nog vele ;)
Pagina: 1