2x Radeon HD6670 koppelen met crossfire een goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc prutser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-10-2021
Ik ben aan het kijken voor een (of 2) nieuwe videokaarten.
2x Asus EAH6670/DIS/1GD5 koppelen met crossfire bridge had ik eerst in gedachte tot ik van een webwinkel hoorde dat dit niet kon hoewel er toch duidelijk bij staat dat crossfireX ondersteund word.
De 2e webwinkel zei weer dat het wel kon maar nu lees ik hier ook al berichten dat mensen liever 1 goede kaart in hun pc stoppen dan gebruik maken van crossfire (minder problemen?).
Wat zou een goed alternatief zijn met vergelijkbare prestaties?

Mijn pc:
mobo: asus m4a78-e 790gx chipset
proc: amd athlon 64 x2 4400+ (deze wil ik misschien ook nog vervangen)
4GB ddr2
voeding 600watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404476

het nadeel met jou componenten is dat je in crossfire niet de volledige bandbreedte van je pci sloten zal halen, een enkele betere kaart zou dan misschien sneller zijn

een 6790 is een fractie sneller bijvoorbeeld

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 404476 op 08-01-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc prutser
Ik heb daar wat benchmark tests met andere kaarten van gezien waarbij er slechts 1% verschil zit tussen 16x en 8x dat is dus voor mij niet echt een punt om zorgen om te maken.
Waar ik me wel zorgen om maak is of ik het draaiende krijg als ik die kaart 2x zou bestellen en of ik er een crossfire bridge voor nodig heb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
1 sterke kaart is altijd beter als 2 zwakke.
Minder hitte - stroom en CF probs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc prutser
Dus voor een paar tientjes meer een Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5 zou een goede keuze zijn? Of is dat teveel van het goede voor mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dat is idd de betere keuze ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
Is het niet slimmer om eerst eens je moederbord en cpu (en eventueel het geheugen) te vervangen? Het lijkt mij tenminste dat dat de bottleneck in jouw systeem is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De beste keuze - dit lezen: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc prutser
Bedankt voor het mee denken allemaal, heb inmiddels het nodige zoekwerk gedaan en een mailtje van asus gekregen.
Een duidelijker antwoord kan niet: het loont niet om 2 zwakke kaarten te laten samenwerken.
Weer iets wijzer en van mij mag er een slotje op dit topic.
Pagina: 1