• CS90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-07 14:40
Hallo forumleden,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest op internet, maar ik kom er niet helemaal uit. Nu wil ik jullie om raad vragen.

In de melkstal (melkkoeien) willen we een bedieningsplaats hebben voor de computer, zodat er tijdens het melken eventueel de gegevens van de koe na kunnen trekken. De computer zelf staat 5 meter naast de melkstal in een droge ruimte. In de melkstal is het echter vochtig en wordt er ook met water gewerkt. Ook is het qua temperatuur net zo warm en iets minder koud als buiten.

Nu ben ik op zoek naar een beeldscherm (plat tft of led) of eventueel touchscreen die spatwaterdicht is. Schermgrootte minimaal 15 inch. Ook moet het qua aanschafprijs leuk blijven en niet boven de 500 euro gaan.

Zijn er behalve stofhoezen ook doorzichtige hoezen te koop die de monitor beschermen tegen water?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hoi,

Je moet een scherm zoeken met een IP65 certificaat ( een dergelijk scherm kan tegen stof/water e.d., hoe hoger het cijfer achter IP hoe beter, je hebt bijvoorbeeld ook IP54 e.d. ). Zoek op Google naar 'Nexcom APPD 1700T 17', die valt binnen je budget van 500 euro en heeft een IP65 certificering.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 13:12

Fordox

00101010

waarom niet een mooie glasplaat/aquarium kopen? :P

serieus:
zoek inderdaad naar een scherm die in ieder geval spatwater dicht is (zoals 1 met een IP54 keuring).
google daar eens naar en je krijgt al wel wat resultaten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• CS90
De Nexcom is inderdaad een mooi scherm. Ook heeft het voordeel door de 12 volt - 24 volt voeding dat je 230 volt uit de nattigheid houdt. Enig nadeel is wel dat hij nog ergens ingebouwd moet worden.

Ik heb ondertussen ook al op deze site zitten kijken: http://www.tft-solutions....splay.4953839-139491.html

Alleen heb ik daar nog geen inzicht in wat de prijzen zijn. Morgen maar eens een belletje wagen.

Verwijderd

Je hoeft het scherm niet in te bouwen, je kunt het toch aan een muurbeugel ( VESA 100x100 ) bevestigen? Kost 2 tientjes, kun je hem nog kantelen ook :-)

• CS90
Uiteindelijk een 2dehands scherm via mp gekocht. Dit is een 17 inch inbouw scherm touchscreen. De voorkant is IP66 (100 liter water per minuut onder welke richting). Dit scherm werkt goed.

Bedankt voor jullie advies. Mocht dit scherm sneuvelen en toch tevreden over zijn, is de Nexcom een goede opvolger.

• LeGrandPaddo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:40
Klinkt goed, welk type scherm heb je via mp gekocht?
Pagina: 1