Verwijderd

Topicstarter
Beste,
heb een aantal vraagjes...

weet er iemand hoe ik in het menu de 1080p of 1080i kan selecteren want ik vind deze niet.

3 hdmi poorten, maakt het iets uit waar ik de digicorder van Telenet en de blu ray speler insteek? Je hebt hdmi, hdmi (arc) en hdmi (dvi).

Ook ondervind ik soms haperend beeld op NGC HD, zijn dit slecht ingestelde beeldinstellingen??

Zoooveeeeel instellingen maar weet eigenlijk niet hoe ik ze moet instellen... :'(
Wie mij kan helpen???

Bedankt!!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:29:
weet er iemand hoe ik in het menu de 1080p of 1080i kan selecteren want ik vind deze niet.
Dit kun je niet kiezen. Dit is je bron die dat bepaalt. Zo heb je bij Blu-Ray meestal een 1080p/24Hz input waar je bij televisie vaak 1080i/50Hz hebt. De televisie maakt er dan zelf een progressief beeld van door deïnterlacing toe te passen. Daar hoef je niets voor in te stellen, dat gaat namelijk automatisch.
3 hdmi poorten, maakt het iets uit waar ik de digicorder van Telenet en de blu ray speler insteek? Je hebt hdmi, hdmi (arc) en hdmi (dvi).
In dit geval niet. HDMI ARC is voor wanneer je de televisie aan een versterker met ARC hebt aangesloten via HDMI. Maar heb je dat niet, kun je er alles op aansluiten wat jij wilt.

HDMI DVI is de ingang voor je computer. Veel computer hebben een DVI aansluiting en geen HDMI aansluiting. Qua beeldsignaal is DVI en HDMI namelijk gelijk en DVI beschikt niet altijd over audio. In dit geval kun je dus je computer via DVI naar HDMI aansluiten op je televisie en de jack input waar ook PC/DVI op staat, gebruiken voor het geluid. Maar ook hier geldt weer dat je er ook een ander apparaat op aan kunt sluiten.
Ook ondervind ik soms haperend beeld op NGC HD, zijn dit slecht ingestelde beeldinstellingen??
Dit zal waarschijnlijk niet door je televisie komen maar door je signaal. De bandbreedte kan dan niet door de kabel komen en dan krijg je artefacten zoals blokken, groene beelden en judder (haper). Mocht het niet je signaal zijn, kun je in de instellingen van je televisie onder menu het vloeiende beeld lager zetten. Klinkt raar, maar een vloeiend beeld kan ook negatieve effecten hebben. Probeer het eens uit.
Zoooveeeeel instellingen maar weet eigenlijk niet hoe ik ze moet instellen... :'(
Wie mij kan helpen???
Zet je beeld op de stand Film (Druk op P.MODE knop) in de avond als je een film of bijvoorbeeld NGC aan het kijken bent. Dat zijn de beste instellingen die ook het meest bij het werkelijke beeld komen. Het is even schrikken als je net van de stand Dynamisch af komt, maar het is echt zoveel beter. Gebruik Dynamisch trouwens sowieso niet behalve als de zon op het scherm staat. Het lijkt mooi, maar uiteindelijk ga je daardoor ook heel veel fouten zien en imperfecties waarnemen. En het beeld is verreweg van natuurlijk.

Als je het echt goed wilt doen, doe je ook nog een beeld-kalibratie. Maar dat is een wat gevorderde stap.

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt!

dat zijn mooie antwoorden die je me daar geeft. Nu, het vloeiend beeld heb ik uitgeschakeld, dat staat onder motion plus geloof ik. En hij staat ook op Film stand, dynamisch staat ook uit.

ivm de blu ray speler, ik kan hem op 1080i of 1080p zetten maar wat moet ik daar kiezen dan, want daar ben ik nog niet helemaal uit ivm p en i..

bedankt hoor!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:59:
Hey bedankt!

dat zijn mooie antwoorden die je me daar geeft. Nu, het vloeiend beeld heb ik uitgeschakeld, dat staat onder motion plus geloof ik. En hij staat ook op Film stand, dynamisch staat ook uit.

ivm de blu ray speler, ik kan hem op 1080i of 1080p zetten maar wat moet ik daar kiezen dan, want daar ben ik nog niet helemaal uit ivm p en i..

bedankt hoor!
De i en de p achter de resolutie, staan voor Interlaced en Progressive. Progressive is in deze een betere techniek omdat je dan hele beelden krijgt van 1920x1080. Bij interlaced heb je wel twee keer zoveel frames maar heb je in de eerste frame 1920x540 waar horizontaal alleen de oneven pixels gevuld worden en heb je bij de twee de frame weer 1920x540 pixels waar de horizontale even pixels gevuld worden.

Voordeel; Bandbreedte is hierdoor lager wat voor televisie door de kabel heel interessant is en ook gebruikt wordt en je systeem heeft er minder kracht voor nodig.

Nadeel; Je moet het beeld deïnterlacen waardoor je verlies in kwaliteit krijgt. Bij progressive heb je dat niet en krijg je een goede kwaliteit.