[Macbook/OSX] Bestanden indexeren gaat mis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op mijn MacBook Pro mid 2012 gaat er iets mis met het indexeren van bestanden. Als ik door mijn mappen met foto's blader heb ik in het mapje met ongeveer 50 RAW bestanden weer een apart mapje met 50 bewerkte JPG bestanden staan. Als ik dan vanaf de hoofdmap doorblader naar de JPGs en ik open het mapje duurt het een hele tijd voordat ik de JPG bestanden zie staan. Dit is vrij irritant omdat het eerst lijkt alsof het mapje leeg is. Dit had ik toen de standaard hdd er in zat maar ook nu ik een ssd er in gezet heb is het niet beter geworden.

Het is overigens niet alleen via Finder, maar ook als ik een bijlage toe wil voegen. En ook niet alleen bij de mapjes met fotos maar ook bij willekeurige andere bestanden.

Daarnaast indexeert hij sommige bestanden op basis van datum terwijl andere bestanden (die ik bijvoorbeeld net opgeslagen heb) bij 'Geen datum' komen te staan.

Ik heb al gegoogled maar ook daar komt geen duidelijke oplossing naar voren. Iemand die me verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Hier is nog niet zo lang geleden een topic geweest over het traag laden van de jpg miniaturen bij iemand die ze ook in map met RAW bestanden had staan. Zoek die even op.

Over wat voor bestanden gaat dat opslaan? Doc? RAW? HTML? Van alles en nog wat? Staat er ook geen datum als je in het info menu kijkt van dat bestand?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Vandaag nog weer verder gaan zoeken en in de krochten van het internet kwam ik de tip tegen om de volgende twee regels in veilige modus via de terminal in te voeren:

code:
1
2
sudo mv /Library/Caches~/Temp
sudo mv ~/Library/Caches

Dit lijkt de oplossing te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Het leek over te zijn, maar vandaag gaat het weer mis. Het zou toch te zot zijn dat ik elke dag die twee coderegels uit moet voeren? Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

KappuhH schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:47:
Het leek over te zijn, maar vandaag gaat het weer mis. Het zou toch te zot zijn dat ik elke dag die twee coderegels uit moet voeren? Iemand daar een oplossing voor?
Je zou ervoor kunnen zorgen dat die regels automatisch iedere dag om een bepaald tijdstip ingevoerd worden met wat code. Andere oplossing zie ik ook niet 123.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
BombaAriba schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:12:
[...]

Je zou ervoor kunnen zorgen dat die regels automatisch iedere dag om een bepaald tijdstip ingevoerd worden met wat code. Andere oplossing zie ik ook niet 123.
Maar dat is geen oplossing die het probleem bij de kern aanpakt. De vraag is waarom het bij mijn account/MBP wel gebeurt en bij andere niet. Wat ik op internet er over kan vinden ligt het meestal al een specifiek account. Alles naar een ander account kopieren zou ook moeten helpen, maar heb geen zin om alles opnieuw te moeten installeren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 21:59
Niet helemaal het zelfde probleem gehad, wel iets in die richting.
Heb een hele grote muziek verzameling alles netjes in mappen, artiest>albums. (windows tijdperk)
Omdat ik zo af en toe nog windows moet gebruiken, bleef ik dit doen.
Opeens kon ik niet meer door mijn muziek map heen komen, op osx duurde allemaal minuten.

Naar heel veel googlen zag ik een reactie wat leek op mijn probleem, wat er op neer kwam.

Alles kopieren naar een externe hdd>daarna alles op je hdd verwijderen>per artiest terug kopiëren

waarom? geen idee het heeft in iedergeval wel geholpen. alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Het probleem met lang laden van bestanden is nog niet weer terug gekomen. Wel staan de bestanden die ik opslagen heb op de dag dat ik die twee regels code uitvoerde nog steeds op 'Vandaag' en nieuwe bestanden die ik opsla onder 'Geen datum'. Weet iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1