Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dit word mijn eerste geluidsinstallatie en ik heb er weinig verstand van. Daarom is alle hulp welkom. :)

Eisen:
- budget 150 euro
- films afspelen via usb (vaak MKV/H264 met DTS/AC3)
- 5.1 of meer
- HDMI

In combinatie met deze apparatuur:
lg-50pv350
samsung-smt-c7140

Mijn oog viel op de philips-immersive-sound-51-hts3531 die momenteel relatief goed geprijsd is.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Betwijfel of daadwerkelijk in deze prijsklasse je via USB deze bestanden kan afpelen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Philips ondersteunt MP3 en MP4 (naast mpeg2 wat de normale mpg is). Dus meer dan wat filmpjes die voor regulier smartphone / iPod gebruik zijn gaat ie niet vreten. MKV waarschijnlijk al helemaal niet.

Bovendien: heel eerlijk: zo'n ding mag imho alleen op basis van het feit dat ie geluid af kan spelen een geluidsinstallatie heten. Voor de rest kun je er niet veel van verwachten, behalve een waarschijnlijk blikkerig en lage kwaliteit geluid. Ik durf te wedden dat een gemiddelde Logitech set het qua geluid beter doet.

Als ik jou was zou ik voor een Bluray speler met een USB aansluiting gaan. Die snappen over het algemeen de door jou gewenste formaten wel, en hebben ook steeds meer de mogelijkheid om te kunnen streamen. Koop daarnaast een leuk 5.1 setje van Logitech of consorten en klaar ben je.

Helaas ga je het dan nog steeds met je budget van 150 euro niet redden.

Het is niet dat ik het je niet gun overigens, maar ik probeer je meer een teleurstelling te besparen :)

Having said that: als ik de handleiding van je TV er op nasla, zou het me niks verbazen als je TV op zijn USB aansluiting wel MKV etc ondersteunt. In voorkomend geval heb je alleen een home cinemaset met een digitale of HDMI aansluiting nodig om het geluid te krijgen. Of was dat eigenlijk ook je initiele vraag en klopte je topicstart dus niet helemaal :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SilenceMurderer
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:56:
Die Philips ondersteunt MP3 en MP4 (naast mpeg2 wat de normale mpg is). Dus meer dan wat filmpjes die voor regulier smartphone / iPod gebruik zijn gaat ie niet vreten. MKV waarschijnlijk al helemaal niet.

Bovendien: heel eerlijk: zo'n ding mag imho alleen op basis van het feit dat ie geluid af kan spelen een geluidsinstallatie heten. Voor de rest kun je er niet veel van verwachten, behalve een waarschijnlijk blikkerig en lage kwaliteit geluid. Ik durf te wedden dat een gemiddelde Logitech set het qua geluid beter doet.
Daar was ik inderdaad ook al een beetje bang voor, ik denk dat ik toch maar door ga sparen/andere alternatiefen bekijken. Uit mijn tv komt al goed geluid, ik weet niet of het überhaupt kan, maar misschien zou ik daar een bass en twee rear speakers aan kunnen toevoegen?
Als ik jou was zou ik voor een Bluray speler met een USB aansluiting gaan. Die snappen over het algemeen de door jou gewenste formaten wel, en hebben ook steeds meer de mogelijkheid om te kunnen streamen. Koop daarnaast een leuk 5.1 setje van Logitech of consorten en klaar ben je.

Helaas ga je het dan nog steeds met je budget van 150 euro niet redden.

Het is niet dat ik het je niet gun overigens, maar ik probeer je meer een teleurstelling te besparen :)p
Snap ik. ;)

Having said that: als ik de handleiding van je TV er op nasla, zou het me niks verbazen als je TV op zijn USB aansluiting wel MKV etc ondersteunt. In voorkomend geval heb je alleen een home cinemaset met een digitale of HDMI aansluiting nodig om het geluid te krijgen. Of was dat eigenlijk ook je initiele vraag en klopte je topicstart dus niet helemaal :?
Mijn tv usb ondersteund inderdaad MKV, maar niet bepaalde audio codecs zoals DTS/AC3. Ik ben nu al een tijdje aan het uitzoeken waarom het niet werkt, de audio codecs omzetten naar AAC stereo, maar soms speelt hij ze dan toch niet af. Ik ga het nog even verder uitzoeken, als het niet lukt ben ik bang dat ik daarvoor een topic moet gaan plaatsen...

Heel erg bedankt voor je hulp! :)

• The Eagle

The Eagle

Vwb die TV: check even LG Infinia serie (2011), daar zullen ze je vast verder kunnen helpen of op zijn minst meer info hebben :)
persoonlijk vermoed ik dat als het ondersteund wordt, het alleen via een externe 5.1 (DTS) decoder (lees: home cinemaset) ondersteund wordt. Ik kan me niet herinneren dat LG TV's zoiets aan boord hebben (heb zelf een 47LM760s). Zou ook nergens op slaan, aangezien ze maar twee speakers hebben ;)

Vwb het aansluiten van extra speakers: je TV heeft alleen een digitale lijn uitgang, daar kun je niet direct extra speakers op aansluiten. Dus heb je een versterker / receiver nodig om je speakers aan te sturen, plus uiteraard de speakers zelf. En dan geldt nog steeds: goedkoop is duurkoop, dus spaar lekker door zou ik zeggen. Overigens kun je ook aan tweedehands denken, maar dan moet je ivm je budget denk ik je HDMI-eis laten varen. Of je moet zo'n Philips setje op de kop tikken voor weinig, maar dan loop je tegen het zelfde issue aan als die prutser die hem verkoopt: teveel geld uitgeven voor een slecht geluid en dan alsnog iets anders willen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SilenceMurderer
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:46:
Vwb die TV: check even LG Infinia serie (2011), daar zullen ze je vast verder kunnen helpen of op zijn minst meer info hebben :)
persoonlijk vermoed ik dat als het ondersteund wordt, het alleen via een externe 5.1 (DTS) decoder (lees: home cinemaset) ondersteund wordt. Ik kan me niet herinneren dat LG TV's zoiets aan boord hebben (heb zelf een 47LM760s). Zou ook nergens op slaan, aangezien ze maar twee speakers hebben ;)

Vwb het aansluiten van extra speakers: je TV heeft alleen een digitale lijn uitgang, daar kun je niet direct extra speakers op aansluiten. Dus heb je een versterker / receiver nodig om je speakers aan te sturen, plus uiteraard de speakers zelf. En dan geldt nog steeds: goedkoop is duurkoop, dus spaar lekker door zou ik zeggen. Overigens kun je ook aan tweedehands denken, maar dan moet je ivm je budget denk ik je HDMI-eis laten varen. Of je moet zo'n Philips setje op de kop tikken voor weinig, maar dan loop je tegen het zelfde issue aan als die prutser die hem verkoopt: teveel geld uitgeven voor een slecht geluid en dan alsnog iets anders willen :P
Bedankt voor de topic verwijzing, dat zou wel is handig kunnen zijn! :)

Ik converteer zelf de DTS (of iets anders) om naar AAC en voeg daarna het daarna weer toe aan het videobestand waarbij ik de onnodige audio bestanden weer verwijder.

Wat betreft de speakers, ik heb me wat beter ingelezen en als ik het goed begrijp moet je het niet vergelijken met een pc/tv waar je bijv. 3-6 jaar mee doet. Want goede speakers gebruik je makkelijk 10 jaar of misschien wel langer, dus wat meer geld uitgeven is verstandiger. Dus ik kan beter me budget sterk uitbreiden en/of langzaam mijn geluidsinstallatie uitbreiden. Klopt dat beeld een beetje?

• The Eagle

The Eagle

Kortgezegd: ja. Overigens praat je dan over een set diek denk ik het 10 voudige van jouw budget is, maar dat terzijde - want ook voor minder kun je heel leuk spul kopen :)
Maar voor een beetje home cinema met een paar mooie vloerstaanders ben je toch al snel 5 - 700 euro kwijt. En het kan altijd gekker natuurlijk ;)

Pagina: 1