Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
vorige maand heb ik een repeater gekocht van netgear de wn3000pr. Omdat ik soms wel graag een potje game had ik dus een goeie verbinding nodig aangezien ik niet in een nieuw huis woon zou ik het hele huis vol hebben liggen met kabels, wat helemaal naar de zolder zouden moet vandaar dat draadloos internet mijn voorkeur heeft. als je dit nu leest zou je vast denken. draadloos gamen? Dat werkt haast niet.

Het probleem is dus dat ik niet kan gamen op de Xbox want daar valt vaak de verbinding weg, als ik op mijn laptop game dan heb ik juist wel een goeie internet verbinding. Dus mijn vraag aan mijn mede tweakers is: weet iemand hoe ik mijn draadloze verbinding misschien kan verbeteren met de repeater van netgear :?

Zoals een mede tweaker al zei het moraal van het verhaal is:
Draadloos gamen op de laptop is goed
Draadloos gamen op de Xbox is slecht

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

De antennes van je router goed richten en niet allemaal naar een muur van de buren laten richten, ook kan je de repeater in de richting van je xbox plaatsen, dus bijvoorbeeld op de eerste etage van je huis.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Lees je eigen tekst eens rustig door, want zonder leestekens krijg ik er al moeite mee ;) Ik zie dat je zolder noemt en dat je kabels wil trekken....

Moraal van het verhaal:
1. gamen draadloos laptop goed
2. gamen draadloos xbox klote.

De rest is redelijk onduidelijk.
Ik neem aan dat je test met de laptop naast de xbox?
Staan deze beide op zolder?
Kabels trekken geen optie.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:52:
Lees je eigen tekst eens rustig door, want zonder leestekens krijg ik er al moeite mee ;) Ik zie dat je zolder noemt en dat je kabels wil trekken....

Moraal van het verhaal:
1. gamen draadloos laptop goed
2. gamen draadloos xbox klote.

De rest is redelijk onduidelijk.
Ik neem aan dat je test met de laptop naast de xbox?
Staan deze beide op zolder?
Kabels trekken geen optie.
Aangepast hopelijk is het nu iets duidelijker :) maar je hebt het wel goed begrepen, op mijn laptop heb ik een goeie verbinding maar op de Xbox niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaph schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:46:
De antennes van je router goed richten en niet allemaal naar een muur van de buren laten richten, ook kan je de repeater in de richting van je xbox plaatsen, dus bijvoorbeeld op de eerste etage van je huis.
Zal ik even proberen bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Gebruik PowerLine adapters. Draadloos gamen werkt inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MeltedForest schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:16:
Gebruik PowerLine adapters. Draadloos gamen werkt inderdaad niet.
Ik heb gehoord van powerLine adapters ik heb me er een keertje in verdiept maar ik snap er niks van netwerken heb ik zeer weinig verstand van helaas. Kun je me misschien een product als voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Powerlines zijn vrij simpel. Prik ze in 't stopcontact en duw er een netwerkkabel in en verder hoef je er niets aan in te stellen voor de standaard config.
Er staan er zat in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je kan toch de handleiding al downloaden van die dingen.
Die kan je direct lezen hoe ze werken en waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:34:
Powerlines zijn vrij simpel. Prik ze in 't stopcontact en duw er een netwerkkabel in en verder hoef je er niets aan in te stellen voor de standaard config.
Er staan er zat in de PW.
Ik heb gehoord dat je dan rekening moet houden met de verschillende groepen van het netstroom klopt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnthebest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 15:33
Ja, je moet er wel rekening mee houden dat het trager en/of slechter werkt tussen groepen, maar het zal waarschijnlijk wel werken. Dat deed het bij mij tenminste wel, maar ook niet bij elk stopcontact.

Probeer het sowieso niet op een stekkerdoos te stoppen. Misschien kan je een keer een set van een vriend/kennis lenen? Als het werkt is het meestal een stuk beter dan draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf een setje netgear powerliners en werken perfect over 3 groepen , voorkeur gaat zeker uit naar 1 kabel maar voor een xbox maakt het niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Voor een Xbox hoeft het inderdaad niet snel te zijn, zolang het maar stabiel is. Maar 10mbit is al meer dan genoeg. Een Powerline oplossing zal zeker voldoende zijn. Ik haal bij mij thuis trouwens 30Mbit via powerline met 100mbit powerline adapters.

[ Voor 36% gewijzigd door MeltedForest op 09-01-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hier kan je wat inlezen over hoe een Powerline werkt.
Daarnaast kan ik je deze Powerline van Netgear aanraden. Ik heb deze altijd met volle tevredenheid gebruikt, maar nu weggegeven aan een vriend omdat ik hem niet meer nodig had.

pricewatch: Netgear Powerline XAVB5004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Repeaters zijn funest voor je ping en bandwidth in games. Ga inderdaad liever voor een powerline setje als een kabel trekken niet mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 10-01-2013 08:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik heb alles goed doorgelezen van de info die jullie me gaven. Ik ben er uit, en ga morgen een setje halen. Super bedankt allemaal! Echt top!
Pagina: 1