Noobvraag VPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Topicstarter
Geachte leden.
Ik heb een noob vraagje, waarvan jullie waarschijnlijk denken... ownee niet weer 1 , maar op google kom ik er maar niet uit.

Het volgende is er aan de hand :

Van mijn werk heb ik een laptop, hiermee werk ik wel eens thuis en log ik in via een vpn website van de zaak op de vpn verbinding middels user ww en een key. ( wireless aangesloten)

Nu heb ik op dezelfde router mijn eigen huis pc zitten.
Hierop zoek ik als het me uitkomt nog wel eens wat uit als ik wat tijd over heb wat niet voor de zaak is.
Deze pc is met een UTP kabel aangesloten.

Ik vraag mij nu af of ze op de zaak kunnen zien wat ik op mijn eigen huis pc doe op internet omdat er op de laptop toch een vpn verbinding open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:02
Nee, dat kan niet zomaar.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je antwoord, maar waarom niet dan? al het verkeer gaat toch via dezelfde router?
1 pc is bedraad, laptop is draadloos, maar wel via dezelfde router loopt al het verkeer.
Ik krijg een IP van de zaak zeg maar welke in de 10.x.x range valt, volgens de vpn client, maar kijk ik bij diagnostics dan is er geen tunnel opgezet en als ik watismijnip.nl intik krijg ik gewoon mijn eigen ip?

Kan mijn werkgever echt niet zien wat ik op mijn eigen huis pc op internet doe als de vpn verbinding openstaat op mijn laptop waar ik alleen werk gerelateerde dingen op doe.

Tevens ben ik nu uitgelogd op de vpn server en kan ik nog wel gewoon mailen met outlook op mn laptop en mails worden dan vanaf mn werk emailadres verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 234657 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:49:
Dank voor je antwoord, maar waarom niet dan? al het verkeer gaat toch via dezelfde router?
1 pc is bedraad, laptop is draadloos, maar wel via dezelfde router loopt al het verkeer.
Ik krijg een IP van de zaak zeg maar welke in de 10.x.x range valt, volgens de vpn client, maar kijk ik bij diagnostics dan is er geen tunnel opgezet en als ik watismijnip.nl intik krijg ik gewoon mijn eigen ip?

Kan mijn werkgever echt niet zien wat ik op mijn eigen huis pc doe als de vpn verbinding openstaat op mijn laptop waar ik alleen werk gerelateerde dingen op doe.

Tevens ben ik nu uitgelogd op de vpn server en kan ik nog wel gewoon mailen met outlook op mn laptop en mails worden dan vanaf mn werk emailadres verstuurd...
Als jou andere niet-werk-PC geen pakketten stuurt over de VPN naar je werk, kunnen zij het niet zien. Volgens mij is het wel zichtbaar met een tracert.

Maar goed, sowieso heeft jouw werk niets te maken met wat je thuis doet en is het absoluut niet toegestaan jouw privé spul te gaan analyseren voor zover ik het weet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:59:
[...]

Als jou andere niet-werk-PC geen pakketten stuurt over de VPN naar je werk, kunnen zij het niet zien. Volgens mij is het wel zichtbaar met een tracert.

Maar goed, sowieso heeft jouw werk niets te maken met wat je thuis doet en is het absoluut niet toegestaan jouw privé spul te gaan analyseren voor zover ik het weet.
Mijn thuis-pc heb ik niet aan welke vpn dan ook hangen. geen vpn client oid en ben ook nog nooit ingelogd geweest op de vpn inlogpagina van de zaak.

Dus ze kunnen op de zaak niet zien welke sites ik bezoek op mijn huis pc dus ? ondanks dat mijn vpn op mn laptop heel de dag open staat en via dezelfde router het internet opgegaan word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 234657 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:01:
[...]

Mijn thuis-pc heb ik niet aan welke vpn dan ook hangen. geen vpn client oid en ben ook nog nooit ingelogd geweest op de vpn inlogpagina van de zaak.

Dus ze kunnen op de zaak niet zien welke sites ik bezoek op mijn huis pc dus ? ondanks dat mijn vpn op mn laptop heel de dag open staat en via dezelfde router het internet opgegaan word?
Ik weet niet waar je zo paranoïde over doet. Naast het feit dat je:
- je eigen vraag beantwoordt;
- twee keer nu antwoord hebt gehad;
- een testmanier hebt gekregen om het zeker te weten;

wil je nu persé een 100% zekerheidje. Test het dan lekker zelf zou ik zeggen. Daarnaast vraag ik me af op welke sites je komt als je het zo spaans benauwd krijgt m.b.t. dit onderwerp.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 22:59
Je baas kan niet zien dat jij naar pron aan het zoeken bent op jouw desktop. VPN zorgt voor een tunnel waar alleen het verkeer wat van het apparaat afkomt getunnelt wordt. Dus je desktop gaat direct het net op, waar je laptop eerst de tunnel zal moeten verlaten (op de zaak) en daar het net op gaat, waardoor het over de proxy van de zaak loopt. Dus daar kan de baas wel zien als er op vinzigheid gekeken wordt.

Dus eind van het verhaal, zolang jij met je desktop geen vpn opzet, kun je rustig (het internet leeg) blijven trekken ;)

Carpe Diem

Pagina: 1