Toon posts:

Welke MiniDP -> HDMI en DVI-> HDMI (Eyefinity)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Welke adapters kan ik het beste gebruiken voor een eyefinity setup?
Ik heb nodig:
2x mini DP -> HDMI
1x DVI -> HDMI

Waarom alles HDMI?
Omdat ik dan alle kabels één en dezelfde kwaliteit heb en houd.
Tevens ziet het er netjes uit en is de HDMI stekker makkelijker langs een aantal hoekjes en gaatjes te krijgen waar ik niet omheen kan.

Momenteel had ik voor de Mini DP -> HDMI een adapter van ACCEL in de winkelwagen staan.
Deze schijnt dan weer geschikt te zijn voor een eyefinity setup.

Voor de DVI -> HDMI had ik een simpel merkloos adaptertje.
(Aansluitingen: HDMI female naar DVI 18+1 male)

Doe ik dit goed zo?
Ik ben wat dat betreft een leek op video gebied dus hoop dat jullie hierbij een handje kunnen helpen.

_/-\o_ U Allen Zijt Heilig En Groot. _/-\o_

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:40
Als je geen adapters hoeft te gebruiken moet je het simpelweg niet doen, het is altijd weer een extra zwakke schakel... dan maakt het ook niet meer uit of je allemaal super kwaliteit kabels hebt want 1 verrotte adapter en weg kwaliteit. Oftewel, je streven om alles 'gelijk' te maken kan juist een averechts effect hebben.

En digitaal = digitaal... je gaat qua beeldkwaliteit 0,0 verschil merken tussen DVI, HDMI en DP.

Probeer je monitoren altijd zo direct mogelijk aan te sluiten, dus juist geen adapters e.d. Als dat betekent dat je een monitor met DVI of DP aan zou moeten sluiten ipv HDMI dan is het in principe altijd beter.

Of het zo kan werken, ja hoor dat kan prima... Doe je het 'goed' op deze manier? Niet helemaal want je bouwt dus mogelijke zwakke schakels in het systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart heeft 2x DVI, 1x HDMI en 2x Mini DP.
Wat ik totaal aansluit bestaat uit: 3 (identieke) monitoren, 1 LED Full HD TV.

Als volgt zou jij het dan aansluiten:
Monitor Links: DVI (rechtstreeks)
Monitor Rechts : DVI (rechtstreeks)
Monitor Midden: HDMI (rechtstreeks)
TV Full-HD: Mini DP -> HDMI adapter, en verder met HDMI.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan sowieso maar 2 monitoren via DVI en/of HDMI aansluiten, voor de rest heb je DP nodig en dus een actieve convertor.
Als het mogelijk is natuurlijk zonder convertor en direct via DP aansluiten.

[ Voor 36% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 09-01-2013 10:43 ]

• MicGlou
Wat Sp3ci3s8472 zegt, voor eyefinity zal je sowieso altijd DP moeten gebruiken anders gaat het niet werken. Ook kan je normaal gesproken alleen 1xDVI en 1xHDMI gebruiken, of 2x DVI... maar nooit alle drie tegelijk ook al gebruik je geen eyefinity... (als ik mij niet vergis).

Je hebt simpelweg een monitor teveel om het tegelijk te kunnen gebruiken zonder een converter oid aan te schaffen. 2x monitor op DP en 1x op DVI... en de TV op HDMI zou de beste setup zijn in jouw geval om het ook echt allemaal tegelijk aan te kunnen sluiten en gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor aankoopadives:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• MicGlou
Ik zie geen vraag naar aanschaf van producten oid? Er wordt toch om advies gevraagd over hoe aan te sluiten?
Pagina: 1